x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Clotilde Armand se implică în SCANDALUL Greenfield: Să distrugem o valoare ca Pădurea Băneasa pentru probleme de circulaţie este un nonsens

Clotilde Armand se implică în SCANDALUL Greenfield: Să distrugem o valoare ca Pădurea Băneasa pentru probleme de circulaţie este un nonsens

06 Sep 2017   •   23:07
Clotilde Armand se implică în SCANDALUL Greenfield: Să distrugem o valoare ca Pădurea Băneasa pentru probleme de circulaţie este un nonsens

Clotilde Armand, consilier local USR în sectorul 1, a afirmat că hotărârea Consiliului local (CL) privind declararea drumului forestier din Pădurea Băneasa cale de acces de interes local nu rezolvă problemele de circulaţie vizând cartierul Greenfield şi distruge această pădure, viceprimarul Aurelian Bădulescu exprimând o opinie contrară.

"Problemele de circulaţie în Bucureşti abia încep şi să distrugem o valoare cum este Pădurea Băneasa pentru probleme de circulaţie este un nonsens de fapt. (...) Refuzăm un heirupism populist care nu duce spre o dezvoltare urbană de calitate. (...) Eu consider că acest proiect nu rezolvă deloc problema, o rezolvă extrem de punctual, nu o va rezolva când vor fi 18.000 de oameni acolo, nu o rezolvă, pentru că sunt oameni din afara cartierului care vor lua acest drum, nu o rezolvă pentru că va distruge pădurea", a spus Clotilde Armand, la o dezbatere organizată de USR sector 1 pe această tematică.

În opinia sa, trebuie găsite soluţii temporare, pe termen mediu şi lung. Ea consideră necesare garanţii că soluţiile temporare nu vor fi permanente.

"Sunt foarte multe soluţii, ar putea fi un tramvai (...), un alt tip de transport. Eu am insistat ca o şcoală şi o grădiniţă să fie deschise acolo, ca să fie nevoie de mai puţin transport, să avem acolo magazine, un dispensar, să avem ce au nevoie, e un cartier întreg. (...) Să fie mai puţin trafic şi să fie gestionat altfel, prin transport în comun şi prin nişte accese la Centură şi la DN1. (...) Trebuie un buchet de soluţii", a adăugat Clotilde Armand.

Potrivit lui Aurelian Bădulescu, viceprimar al Capitalei, cetăţenii sectorului 1 au decis prin reprezentanţi referitor la deschiderea drumului Vadul Moldovei.

"În CL al sectorului 1 am stabilit că vom deschide împreună cu ministerele de resort, după consultarea interministerială, având la bază discuţiile pe care le-am purtat cu locuitorii de acolo, în urma problemei apărute prin închiderea Vadului Moldovei, generată de hotărârea Curţii Constituţionale, că asta e soluţia cea mai bună. Care? Să deschidem pe un drum de un aliniament de 10 metri pătraţi împreună cu trotuarele de 12 o cale de trecere prin pădure. Nu taie, domne, nimeni pădurea! (...) Cetăţenii sectorului 1 au decis prin reprezentanţi ca să se treacă la această formă de execuţie prin pădure cale de acces. Stop. Următorul pas este elaborarea de către Municipiul Bucureşti a încă unui drum subteran, care va fi în următorii doi ani, pentru că trebuie să legăm de Henri Coandă. (...) Prin pădure dumneavoastră veţi trece, cu ajutorul lui Dumnezeu, în această toamnă, dacă suntem lăsaţi în pace şi nu ni se atacă hotărârile de consiliu", a afirmat Bădulescu.

Istrate Şteţco, secretar de stat în Ministerul Apelor şi Pădurilor, a menţionat că există o procedură de scoatere din fondul forestier.

"Prejudiciile sunt cred că minime sau deloc în ce priveşte tăierile de arbori acolo. Se va face şi canalizare şi apă", a spus Şteţco.

George Moloca, locuitor al cartierului Greenfield, este de părere că pot fi şi soluţii ecologice dacă într-adevăr există o teamă că deschiderea acestui drum va genera acele tăieri de copaci. "Nu este cazul, ele există deja, doar că nu se mai circulă. (...) Există drumuri prin pădure în toată lumea iar acest drum are în totalitatea lui cred că un kilometru şi jumătate", a declarat Moloca.

Adrian Răschip, un alt locuitor al cartierului Greenfield, crede că o soluţie de urgenţă pe termen scurt este doar reluarea accesului pe drumul Vadul Moldovei. El a menţionat că, pentru a ieşi din cartier cu automobilul pe aleea Teişani, de circa un kilometru, şi a ajunge pe şoseaua de centură sau pe DN1, îi poate lua şi 50 de minute. www.agerpres.ro

×
Subiecte în articol: Clotilde Armand