x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ţara, împânzită cu fanteziile de mii de km ale politicienilor

0
Autor: Adrian Ilie 13 Iul 2018 - 10:41
Ţara, împânzită cu fanteziile de mii de km ale politicienilor

Partidele româneşti şi-au făcut prostul obicei să încerce să câştige capital electoral vorbind întruna despre autostrăzile pe care au de gând să le facă în timp-record. Subiectul autostrăzilor a devenit o temă electorală din 2004, partidele întrecându-se în promisiuni până dincolo de pragul neruşinării, recurgând la minciuni sfruntate cu reţele de autostrăzi care, dacă ar fi realizate, bieţii pietoni nu ar mai avea loc să se deplaseze pe teritoriul patriei.

În decembrie 2004, liberalii lui Călin Popescu-Tăriceanu şi democraţii lui Traian Băsescu intrau la braţ la guvernare în cadrul Alianţei Dreptate şi Adevăr. Cât adevăr a fost în promisiunile lor s-a văzut în ceea ce priveşte autostrăzile. Până la finele lui 2008, s-au angajat să finalizeze autostrada Transilvania, care nici măcar acum nu este gata, şi autostrada Soarelui, devenită utilizabilă până la Constanţa abia din noiembrie 2012. Totodată, se angajau să demareze lucrările pe coridorul IV paneuropean astfel încât să se circule pe autostradă de la Constanţa la Nădlac, trecând prin Bucureşti, Piteşti, Sibiu şi Deva. Moldovenilor li s-a fluturat prin faţa ochilor şi începerea autostrăzii Bucureşti-Focşani-Albiţa, traseu deservit şi până în ziua de azi de E85, drum cu o reputaţie sinistră din punct de vedere al siguranţei rutiere. Liberalii, care au guvernat până în 2008, s-au ferit atunci să mai arunce cu promisiuni prea mari în acest domeniu, însă Radu Berceanu şi Adriean Videanu, la prezentarea programului PDL pentru transporturi, au promis cu seninătate că, în 2008-2012, vor face nu mai puţin de 1.300 de kilometri de autostradă. Dimensiunile lipsei de pudoare sunt flagrante dacă se face o comparaţie cu kilometrii de autostradă pe care-i avem astăzi, undeva la 750. În 2008, social-democraţii au fost mai modeşti promiţând „doar” 1.000 de kilometri. Cum PDL şi PSD au ajuns să guverneze împreună în cadrul primului cabinet al lui Emil Boc, şi-au contopit minciunile în programul de guvernare pe care şi l-au asumat împreună în faţa Parlamentului, iar rezultatul a fost năucitor. Se promitea autostradă de la Constanţa la Nădlac, cu excepţia porţiunii Piteşti-Sibiu care urma să fie finalizat în 2014, finalizarea tronsoanelor Târgu Mureş- Borş (254 km), Bucureşti-Comarnic (110 km) şi începerea lucrărilor la autostrăzile Ploieşti-Focşani-Săbăoani (248 km), Târgu Mureş-Iaşi (300 km), Bucureşti-Alexandria-Craiova (170 km) şi la o autostradă Lugoj-Caransebeş-Orşova-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Calafat). Promisiunile făcute atunci au reprezentat apogeul minciunilor politice în ceea ce priveşte infrastructura de transport. Când PDL a rămas singur la guvernare în 2009, au menţinut toate promisiunile deşi într-un an nu făcuseră nimic, iar criza economică se apropia de vârf, singurul pas înapoi fiind acela că pentru Lugoj-Calafat îşi propuneau doar realizarea studiului de fezabilitate. Din eşecul lamentabil al democrat-liberalilor, cei de la USL nu au învăţat decât foarte puţin, astfel că şi ei au promis şoferilor că vor merge prin România ca-n poveşti, iute ca gândul. Astfel, guvernul Ponta rezultat din alegerile din decembrie 2012 promitea că până în 2016, batalioanele de „drumari” români vor trece Carpaţii cu autostrăzile Comarnic-Braşov şi Piteşti-Sibiu, promisiune rizibilă dacă nu ar arăta incompetenţa stridentă a guvernanţilor.

 

În 2012, PDL s-a prezentat la alegeri sub umbrela Alianţei România Dreaptă, iar după o guvernare care a impus măsuri dure de austeritate pentru populaţie, democrat-liberalii au avut un moment de decenţă şi nu au mai promis în programul electoral autostrăzi cu miile de kilometri, mărginindu-se doar la câteva generalităţi în ce priveşte infrastructura.

 

În palmaresul guvernării Ponta se înscrie şi recordul de a fi cabinetul în timpul căruia numărul de kilometri de autostradă nu doar că nu a crescut, ci a scăzut, după ce o porţiune din autostrada Sibiu-Orăştie s-a surpat. Victor Ponta a inaugurat-o cu câteva zile înaintea turului II al alegerilor prezidenţiale din 2014 pentru ca după un an să fie închisă. Totuşi în 2015, Ponta avea îndrăzneala să legea subiectul Centenarului de autostrăzi: „2018, un an simbolic 100 de ani... priorităţile sunt să legăm provinciile istorice”. Astfel, s-a ajuns ca în ianuarie 2018, liderul comunităţii maghiare, Kelemen Hunor, să atenţioneze politicienii români că, după 100 de ani de România Mare, ar fi bine totuşi ca Marea Unire să fie funcţională. „Bucureștiul este singura capitală europeană care nu este legată de nicio altă capitală europeană printr-o autostradă. Dacă ne uităm în țară, Capitala nu este legată prin autostrăzi de zonele istorice”, spunea Kelemen la instalarea guvernului Dăncilă. Alegerile din 2016 au adus în competiţie un nou set de promisiuni care, până acum, nu au fost onorate. Programul de guvernare propus de PNL-ul Alinei Gorghiu nu mai conţinea niciun fel de termene clare şi menţiona doar proiectele despre care se discută de atâţia ani: Sibiu-Piteşti, Iaşi-Târgu Mureş. În schimb, programul PSD, adevărată „Evanghelie după Dragnea” a celor trei cabinete social-democrate succesive, conţine deja mai multe promisiuni neonorate: centura Bucureştilor trebuia finalizată în acest an şi trebuiau începute lucrările la Sibiu-Braşov şi Comarnic-Braşov. În ce priveşte demararea lucrărilor la Târgu Mureş-Iaşi în 2019, şansele ca acest lucru să se producă sunt aproape nule întrucât în ianuarie a fost reziliat contractul pentru singurul tronson contractat până acum.

Citeşte mai multe despre:   autostrazi

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Fraudă electorală? Scandal monstru, în fața Biroului Electoral al Sectorului 1

Fraudă electorală? Scandal monstru, în fața Biroului Electoral al Sectorului 1
Scandal monstru, miercuri seară, în fața Biroului Electoral al Sectorului 1. Mai mulți protestatari s-au adunat nemulțumiți de faptul că Biroul Electoral Central a respins contestația depusă de PSD cu privire la...

Franţa și Turcia se contrează și în conflictul din Nagorno-Karabah

Franţa și Turcia se contrează și în conflictul din Nagorno-Karabah
Franţa şi Turcia s-au acuzat reciproc, miercuri, în privința alimentării conflictului dintre Armenia şi Azerbaidjan pentru controlul asupra regiunii separatiste Nagorno-Karabah, unde confruntările militare co...

Orban, preocupat de sănătatea participanților la petrecerile organizate pentru câștigarea alegerilor

Orban, preocupat de sănătatea participanților la petrecerile organizate pentru câștigarea alegerilor
Premierul Ludovic Orban a cerut persoanelor care au participat la petrecerile organizate după câștigarea alegerilor să se comporte ca și cum ar fi posibil infectați, deoarece la aceste evenimente nu s-au respectat...

Legile Justiției, lansate în dezbatere publică până în 31 martie 2021. Se propune desființarea SIIJ

Legile Justiției, lansate în dezbatere publică până în 31 martie 2021. Se propune desființarea SIIJ
Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, a anunțat miercuri că Legile Justiției, lansate în cursul serii pe site-ul instituției, vor rămâne în dezbatere publică până la sfârșitul lunii martie a anului...

PSD: Legile justiției nu se discută în sediul de campanie al PNL de la Cotroceni

PSD: Legile justiției nu se discută în sediul de campanie al PNL de la Cotroceni
Legile justiției nu se discută în „sediul de campanie al PNL de la Cotroceni”, ci transparent prin consultarea societății civile și a asociațiilor de magistrați și prin dezbateri în plenul Parlamentului, su...

Ajutor francez pentru opoziție

Ajutor francez pentru opoziție
Preşedintele francez, Emmanuel Macron, a promis ieri, în timpul unei întrevederi cu lidera opoziţiei belaruse Svetlana Tihanovskaia, că va ajuta la medierea crizei politice din Belarus, transmite AFP. „Vom...

Ludovic Orban: Restricții pentru țările care au un nivel de infectare cu COVID-19 superior României!

Ludovic Orban: Restricții pentru țările care au un nivel de infectare cu COVID-19 superior României!
Premierul Ludovic Orban a anunțat că România va reintroduce restricții pentru persoanele care vin din țări care au un nivel de infectare superior - cei care stau mai puțin de trei zile trebuie să prezinte un...

Prognoza METEO pentru 1, 2, 3 și 4 septembrie: Cer noros

Prognoza METEO pentru 1, 2, 3 și 4 septembrie: Cer noros
În jumãtatea de nord a ţãrii, cerul va fi mai mult noros, temporar va ploua în Moldova şi zona de munte. În restul teritoriului cerul va avea înnorãri temporare și se vor semnala adverse slabe mai ales...

Pericol: Toate secţiile de ATI din Capitală sunt pline!

Pericol: Toate secţiile de ATI din Capitală sunt pline!
Situaţie fără precedent în spitalele din Capitală care îngrijesc pacienţi cu noul coronavirus: locurile în ATI s-au epuizat. Autorităţile vor să includă şi alte spitale din Capitală pentru tratamentul...

VIDEO. Klaus Iohannis: E inadmisibil ca în 2020 să avem încă discuții aprinse despre fraudarea votului

VIDEO. Klaus Iohannis: E inadmisibil ca în 2020 să avem încă discuții aprinse despre fraudarea votului
Video UPDATE. Principalele declarații: „Am avut azi o întâlnire cu premierul Orban și cu ministrul Justiției, pentru a discuta proiectele de lege reparatorii a legilor justiției. Am insistat de acum câteva luni s...

Chirurgul Mircea Beuran are COVID

Chirurgul Mircea Beuran are COVID
Medicul chirurg Mircea Beuran, fost ministru al Sănătății în anul 2003 și fost președinte al Senatului Universității de Medicină şi Farmacie (UMF) din Bucureşti, s-a infectat cu noul coronavirus, iar în...

Nicușor Dan: Au fost nereguli la aceste alegeri locale

Nicușor Dan: Au fost nereguli la aceste alegeri locale
Primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, a afirmat, miercuri, că au existat nereguli la aceste alegeri locale. Pe de altă parte, acesta a declarat că nu comentează deciziile birourilor electorale privind...

Bolile inimii, tot mai frecvente

Bolile inimii, tot mai frecvente
În fiecare an, la nivel mondial, se înregistrează 17,3 milioane de decese cauza afecțiunilor cardiovasculare, iar acest număr este în continuă creştere, atrag atenția cardiologii, cu ocazia Zilei Mondiale a...

Biroul Electoral de Sector a decis renumărarea voturilor din Sectorul 5

Biroul Electoral de Sector a decis renumărarea voturilor din Sectorul 5
Cristian Băcanu, candidatul susținut de PNL și USR PLUS la funcția de primar al Sectorul 5, a anunțat că Biroul Electoral de Sector a decis renumărarea voturilor. „Biroul Electoral de Sector a decis renumăr...

BEC respinge solicitările PSD de renumărare a voturilor din Sectorul 1

BEC respinge solicitările PSD de renumărare a voturilor din Sectorul 1
Biroul Electoral Central (BEC) a respins solicitările PSD de renumărare a voturilor din Sectorul 1 al Capitalei, sub pretextul că această formațiunie nu a depus în timp util o înâmpinare în acest...
Serviciul de email marketing furnizat de