Aglomeraţia bucureşteană a fost plasată pe locul 5 în clasamentul TamTam Traffic Index 2016 (TTTI), ce reuneşte oraşele cu cel mai dens trafic rutier pe plan mondial, frecvenţa ridicată a utilizării automobilelor proprietate personală în detrimentul altor mijloace de transport, traficul aglomerat şi lipsa spaţiilor de parcare fiind resimţite de cetăţeni drept probleme importante ale oraşului, se arată într-un studiu prezentat joi de Fundaţia Comunitară Bucureşti.
Totodată, subdimensionarea infrastructurii pietonale şi problemele transportului în comun fac ca Bucureştiul să fie un oraş puţin "favorabil" mobilităţii spaţiale moderne, conform sursei citate.
Potrivit TTTI, şoferii bucureşteni pierd aproximativ 218 ore în trafic anual, iar o întârziere obişnuită în timpul orelor de vârf este estimată la 57 de minute, se mai arată în studiul intitulat "Bucureşti: Pulsul Comunităţii", realizat de FCB după metoda canadiană Vital Signs.
Potrivit Agerpres, în 2015, conform aceleiaşi surse, Bucureştiul ocupa locul fruntaş în Uniunea Europeană şi locul al şaselea la nivel mondial pe lista oraşelor cu cel mai aglomerat trafic auto. Atunci, şoferii bucureşteni au petrecut, în medie, 43% din timpul de călătorie blocaţi în trafic.
Fundaţia Comunitară Bucureşti precizează că indicatorii Vital Signs privind domenii cheie ale calităţii vieţii din Capitală au fost colectaţi în ultimele luni ale anului 2016, direct de la instituţiile publice care generează date, la care se adaugă informaţii preluate din cercetări sau studii academice sub coordonarea universităţilor bucureştene, şi vizează evoluţia activităţii din domeniile cercetate pe o perioadă de trei ani (2013 - 2016).