x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Cu ce va fi înlocuit timbrul de mediu

Cu ce va fi înlocuit timbrul de mediu

de Cătălin F. Vărzaru    |    28 Sep 2017   •   14:48
Cu ce va fi înlocuit timbrul de mediu

Românii vor avea parte de o nouă taxă în locul timbrului de mediu. Încă nu se ştie ce formă va îmbrăca această taxa - dacă va fi vorba de un singur bir sau de mai multe - dar cu certitudine va exista ceva. A confirmat chiar ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o declaraţie făcută ieri.

„Nu trebuie să mai vedem pe şosele maşini care pun în pericol siguranţa cetăţeanului, maşini care să polueze. Cred că este important pentru fiecare dintre noi să trăim într-un mediu sănătos”, a declarat miercuri ministrul Mediului într-un soi de expunere de motive la un act normativ prin care ar urma să fie înlocuit timbrul de mediu. Conform DRPCIV, în perioada 01.02.2017 - 26.09.2017 în România au fost înmatriculate 407.588 de autovehicule second-hand, din care 286.448 mai vechi de 10 ani. Acestă invazie de rable a fost posibilă chiar prin pachetul de legi pe care coaliţia PSD - ALDE l-a iniţiat şi votat, care a transformat România, peste noapte, în ţara europeană cu cel mai vechi parc auto.

Taxe și pe rablele în circulație

„La ora actuală nu am soluția finală, de aceea nu pot să mă exprim, nu pot să vă spun exact ce vom pune în locul timbrului de mediu (...). În momentul în care se vor finaliza întâlnirile, vom decide forma finală, vom emite și o Hotărâre de Guvern”, a declarat Ministrul Mediului. În schimb, Administraţia Fondului pentru Mediu a fost mai clară. Conform preşedintelui AFM, Corneliu Brezuică, în acest moment, un grup de lucru format şi din reprezentanţi de la Finanţe, Economie şi din industria auto „identifică o alternativă la timbrul de mediu care să fie în concordanţă cu Tratatul UE şi cu principiul „poluatorul plăteşte”. În cadrul grupului de lucru s-au discutat mai multe variante de reformulare a legislaţiei. Una dintre cele mai vehiculate variante, care ar limita şi importul de maşini second-hand şi i-ar descuraja pe cei care şi-au adus rable în speranţa că le vor folosi ani îndelungaţi, ar fi schimbarea impozitării automobilelor prin taxele locale. Este şi părerea specialiştilor. "Impozitul are la noi aceeași formă ca și acum zece ani, or progresul tehnologic, discuțiile în ceea ce privește schimbările climatice erau cu totul altele acum zece ani. În ton cu recomandările europene, necesitatea sistemului de impozitare anuală ar trebui, așa cum recomandă și Comisia Europeană, construită pe principii de mediu care să aibă în formula de calcul și componenta de dioxid de carbon și norme Euro, întrucât vorbim și de alte emisii toxice care sunt nocive sănătății umane", a declarat Daniel Anghel, preşedintele Coaliţiei pentru Dezvoltarea României. Doar că, în acest caz, banii vor ajunge la administraţia locală şi nu la Bugetul de stat care trebuie să acopere cele 6,7 miliarde de lei pentru restituirea timbrului de mediu încasat ilegal din 2007.

 

  286.448 autovehicule mai vechi de 10 ani au fost înmatriculate în România după eliminarea timbrului de mediu

×
Subiecte în articol: timbrul de mediu noua taxa auto