Temperaturile ridicate din zilele caniculare de vară pot avea efecte dăunătoare asupra mașinii tale. Nu doar caroseria se deteriorează, dar și obiectele din interior și piesele auto.
Deși găsirea unui loc de parcare este o adevărată provocare dacă locuiești într-un oraș mare și aglomerat, încearcă să-ți parchezi mașina departe de razele soarelui. Umbra copacilor, parcările subterne și garajele sunt cele mai potrivite locuri.
Folosește un parasolar care îți va menține o temperatură mai scăzută în interior.
Întrucât soarele poate duce la apariția fisurilor și a crăpăturilor în vopsea, este bine să folosești un tratament cu ceară.
Creșterea temperaturii din interiorul automobilului provoacă decolorarea și chiar ruperea tapițeriei așa încât folosește huse pentru scaunele auto.
Pentru a ventila eficient interiorul pornește sistemul de aer condiționat, fără să folosești opțiunea de recirculare și activează aeratoarele din partea de jos. Deschide parțial geamurile mașinii, astfel ca aerul rece să-l poată împinge afară pe cel cald. După ce ai reușit să cobori temperatura, închide geamul și folosește opțiunea de recirculare.
Verifică nivelul antigelului pentru a menține scăzută temperatura motorului. Acesta îl ferește de îngheț dar și de căldura excesivă. Schimbă uleiul cu unul cu o vâscozitate mai mare.
Verifică ștergătoarele pentru că și acestea pot suferi de pe urma căldurii. Cauciucul lor se poate întări și rupe, caz în care trebuie să-l schimbi.
Întrucât și anvelopele se pot încălzi excesiv este bine să folosești unele speciale pentru acest anotimp și să verifici periodic prersiunea în pneuri.
Folosește soluție de parbriz de vară pentru că aceasta conține substanțe cu proprietăți antiinsecte, antiaburire, antistatice și anticorozive.
Cum conduci
Încetinește viteza atunci când vezi asfaltul în lumini mai închise la culoare ori are aspect lucios. În aceste zone aderența este mai scăzută întrucît carosabilul este mai puțin poros și nu poate absorbi petele de ulei, ceea ce îl face foarte alunecos. Frânează cu mult înainte unei curbe pentru că asfaltul încins poate provoca derapaje severe și evită să circuli pe porțiunile denivelate ale carosabilului.