Primarul general, Gabriela Firea, şi ministrul Transporturilor, Felix Stroe, au discutat, joi, la sediul Municipalităţii, despre implementarea biletului unic de transport în zona Bucureşti-Ilfov, posibilitatea preluării de către PMB a Metrorex, modernizarea centurii Capitalei şi situaţia lucrărilor la Pasajul Domneşti.
"Ne-am întâlnit astăzi pentru a identifica soluţii rapide şi eficiente pentru rezolvarea unor probleme care trenează de prea mult timp. Autoritatea locală şi autoritatea centrală trebuie să pună bazele unui parteneriat clar, cu rezultate concrete pentru cetăţeni. Autoritatea locală este în întregime responsabilă pentru planificarea serviciului public local şi regional, conform Constituţiei României, dar şi normelor impuse de legislaţia europeană. În acest sens, încă de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atât pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, cât şi despre transferul centurii Bucureşti către PMB. În toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt în administrarea autorităţii locale, care poate astfel să acţioneze eficient şi unitar pentru modernizarea transportului public local şi regional. De altfel, în PMUD - acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov - se prevede clar că metroul trebuie să fie gestionat de autoritatea publică locală", a declarat primarul general, potrivit unui comunicat transmis AGERPRES.
Ministrul Transporturilor a asigurat Municipalitatea de tot sprijinul pentru proiectele de infrastructură metropolitană, se mai arată în comunicatul PMB.
"Împreună suntem o echipă care munceşte în interesul bucureştenilor şi vrem să deblocăm, cât mai rapid, lucrările care au îngreunat traficul în Capitală, în ultimii ani", a precizat el.
Felix Stroe a menţionat că a solicitat conducerii Metrorex "să urgenteze procedurile" pentru ca în Bucureşti să fie implementat un tichet unic de transport, la fel ca în toate capitalele Uniunii Europene.
Gabriela Firea a spus că finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei reprezintă una dintre cele mai importante măsuri prevăzute de PMUD.
"În ultimii 27 de ani, preocuparea faţă de centura Capitalei a fost minimală, ceea ce reprezintă un factor agravant al congestiei traficului rutier din Bucureşti. Dacă nu se face transferul centurii la Municipiul Bucureşti, vă rugăm să luaţi urgent măsurile care se impun pentru urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia, lucrări care includ atât extinderea la patru benzi a tronsonului DN2 - A2, dar şi pasaje peste centură, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent îl constituie pasajul de la Domneşti, unde trebuie urgentate demersurile pentru începerea construcţiei", a explicat primarul general.
Totodată, în cadrul întâlnirii, s-a discutat despre mutarea autogărilor din zonele centrale, dar şi despre înfiinţarea unor noduri intermodale (autogară, capătul liniilor de tramvai, autobuz, metrou, park&ride).
În urma discuţiilor s-a convenit, de asemenea, transferarea mai multor terenuri din administrarea Ministerului Transporturilor (ocupate de linii feroviare scoase din funcţiune, gări şi cantoane, situate în intravilanul Municipiului Bucureşti) în administrarea PMB, pentru a fi transformate în străzi, parcuri sau centre comunitare (ex. Strada Liniei, Şos. Progresul), precizează PMB. AGERPRES