Uniunea Europeană va aloca pentru prima dată, în 2018, fonduri pentru promovarea consumului de carne de oaie şi capră, potrivit ministrului Agriculturii, Petre Daea, care a lansat sâmbătă, la Sibiu, campania naţională "Alege oaia".
"Avem multe de făcut pentru acest animal care astăzi se valorifică greu, ieftin şi, din nefericire, rar. (...) Iar dacă noi, românii, am început acest program, nici UE nu a rămas mai prejos. Şi cu câtva timp în urmă ne-a anunţat că, în susţinerea bugetară pe anul viitor, Uniunea Europeană alocă pentru prima dată o specificare concretă, directă, deci acordă pentru prima dată bani pentru promovarea consumului de carne de oaie şi de capră, plecând de la considerentul (...) care se referă la capacitatea excepţională a acestui animal de a valorifica terenurile cu handicap natural. 80 la sută din aceste suprafeţe sunt valorificate de specia ovină", a spus Daea.
Ministrul Agriculturii a anunţat în urmă cu câteva zile, la Ploieşti, că UE va aloca şase milioane de euro pentru promovarea consumului de carne de oaie şi capră.
La Sibiu, unul dintre hipermarketuri prezintă promoţional carnea de oaie la un preţ redus cu 20 de procente, a mai spus ministrul Agriculturii.
Ministrul Daea a stat de vorbă sâmbătă cu oierii din judeţul Sibiu, promovând şi aici consumul de oaie şi valorificarea laptelui şi a lânii. Ministrul a primit de la producătorii de brânză documentele ca produsul "Telemea de Sibiu" să aibă Indicaţie Geografică Protejată. Daea a mers în piaţă, de unde şi-a cumpărat şosete de lână, a degustat telemeaua de Sibiu, după care s-a oprit în faţa mall-ului, unde au fost aduse oi şi carne de oaie la ceaun. Ministrul Agriculturii a vizitat şi un darac de lână din comuna Sadu. AGERPRES