Taxele pentru eliberarea paşapoartelor şi o serie de tarife auto, printre care şi cele percepute pentru eliberarea permiselor de conducere, pot fi achitate şi la oficiile Poştei Române, a anunţat compania într-un comunicat de presă, transmis joi AGERPRES.
Decizia se aplică în urma modificărilor aduse de OUG 41/2016, privind stabilirea unor măsuri de simplificare a procedurilor de încasare a unor taxe şi tarife prevăzute de actele normative referitoare la circulaţia pe drumurile publice şi regimul liberei circulaţii.
Potrivit Companiei Naţionale "Poşta Română" (CNPR), taxele şi tarifele vizate de actul normativ pot fi achitate prin mandat poştal la oricare oficiu sau agenţie a operatorului naţional de servicii poştale. În acest caz este vorba despre taxele percepute pentru eliberarea paşapoartelor şi de tarifele pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare, a certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere.
Taxele percepute pentru eliberarea paşapoartelor sunt următoarele: paşaport electronic simplu, cu valabilitate de trei ani, eliberat minorilor cu vârsta până la 12 ani - 258 de lei, paşaport electronic simplu, cu valabilitate de cinci ani, eliberat adulţilor cu vârsta peste 12 ani - 283 de lei, şi paşaport simplu temporar - 219 lei.
În ceea ce priveşte tarifele auto, acestea se variază între 17 lei - pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanente, de probă, temporare, provizorii şi ale vehiculelor diplomaţilor şi persoanelor asimilate TIP C şi 68 de lei - pentru permisul de conducere.
De asemenea, pentru păstrare combinaţie număr de înmatriculare se va plăti 30 de lei, atribuire combinaţie număr preferenţial costă 45 de lei, eliberarea certificatului de înmatriculare 37 de lei, iar autorizaţia provizorie 13 lei.
În plus, tariful pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanente, de probă, temporare, provizorii şi ale vehiculelor diplomaţilor şi persoanelor asimilate TIP A este de 20 de lei/bucată, în timp ce tariful pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanente, de probă, temporare, provizorii şi ale vehiculelor diplomaţilor şi persoanelor asimilate TIP B este de 23 lei/bucată.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat, marţi, că, începând cu data de 5 iulie 2016, plata pentru eliberarea permiselor de conducere şi a paşapoartelor se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar, ca urmare a intrării în vigoare a ordonanţei privind măsurile de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
În acelaşi timp, plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Conform sursei citate, plata în numerar se poate face la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, casieriile Instituţiilor Prefectului (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal.
În Bucureşti, pentru facilitarea obţinerii acestor documente, la punctul de lucru din şoseaua Pipera va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei de paşapoarte.
Sumele se încasează într-un cont unic de disponibil deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituţiei Prefectului.
Pe documentul de plată vor fi înscrise CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea instituţiei prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata, se mai arată în comunicatul citat.
Potrivit ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent.
Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi al paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal.
Actele necesare şi termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate.
MAI precizează că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.
Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.
Sursa: AGERPRES