Continuă revoluţia fiscală! Astfel, potrivit unui proiect ce va aduce mai multe modificări procedurii fiscale, la dezbaterea anumitor moșteniri, notarii vor trebui să transmită Fiscului copii după certificatele de moștenitor.
Obligații conexe vor avea și birourile de cadastru și publicitate imobiliară din România. Practic, atunci când e vorba de datorii fiscale, organul fiscal va cunoaște exact ce s-a moștenit și de către cine, scrie avocatnet.ro.
Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane decedate, notarul public are obligația de a cere organului fiscal central și local certificatul de atestare fiscală pentru cel pentru care se dezbate succesiunea, conform Codului de procedură fiscală.
Cum organele fiscale nu au o procedură prin care să afle despre procedurile succesorale care s-au încheiat și despre cine ce a moștenit datoriile fiscale ale celui decedat, un proiect normativ pus în dezbatere recent de Ministerul Finanțelor Publice (MFP) va schimba acest lucru în viitorul apropiat. Proiectul Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală se va aplica însă după ce e aprobat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial.
Concret, după ce se termină dezbaterea succesiunii, în cel mult 30 de zile, notarul public va trebui să transmită organului fiscal central și local competent o copie a certificatului de moștenitor, astfel încât și organele fiscale să aibă cunoștință de faptul că dezbaterea s-a încheiat. Dar nu în toate cazurile, ci doar atunci când în masa succesorală sunt cuprinse obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare.
Comunicarea se va face electronic, urmând ca, după ce intră în vigoare aceste modificări, să fie aprobate și procedurile aferente, prin acte normative separate. Potrivit notei de fundamentare a acestui proiect de ordonanță, organele fiscale trebuie să afle despre aceste lucruri pentru o mai bună administrare a impozitelor și taxelor locale.