Organizația Digital Nation a lansat, ieri, proiectul Generația Tech. Scopul acestuia este de a ajuta tinerii cu vârste între 16 şi 24 de ani, din oraşele mici şi mijlocii, să își dezvolte competențele digitale, pregătindu-se pentru profesii în spațiul IT. Proiectul a primit sprijinul Google prin intermediul unei investiții de 500.000 de dolari în decursul a 12 luni.
Programul va începe în vara acestui an în trei oraşe-pilot din provincie: „Vom lucra cu 300 de tineri, iar programul va avea două componente: vor învăța competențe digitale de bază și programare pentru începători. Acestea vor fi predate cu mentori din București, Cluj, Iași și alte orașe în care există specialiști care pot preda și sunt dispuși să-și dedice timpul”, a declarat la evenimentul de lansare a proiectului Paul Apostol, fondator Digital Nation.
Pregătire pentru domeniul IT
O altă componentă importantă a proiectului Generația Tech este cea de formare în arta programării, dar şi de facilitate a angajării tinerilor, part-time sau full-time, în cadrul companiilor care doresc să le ofere locuri de muncă.
Paul Apostol a vorbit şi despre faptul că, în prezent, Digital Nation se află în faza de preselecţie a celor trei oraşe, povestind şi cum îi va ajuta pe tineri. Totul va fi online, însă în cele trei orașe se vor construi și anumite hub-uri unde studenții ar putea lucra după muncă sau după școală și în weekend: „Vom avea undeva la 7 evenimente programate în decursul unui an de zile. Vor fi prezenți și angajatori locali. Mergem în orașe mici și mijlocii pentru că ele au nevoie de asta și pentru că noi avem nevoie ca ele să ajungă într-o zonă de competențe digitale”.
Platforma este online, la fel și procesul de învățare, însă și tinerii care nu au aparatura necesară pot accesa programul. „Avem buget pentru achiziționarea de laptopuri pentru tinerii care nu au echipamentele necesare”, spune Paul Apostol.
Ţara analfabeţilor digitali
Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a spus că în ţara noastră sunt foarte mulţi analfabeţi digitali, România aflându-se pe ultimul loc la acest capitol: „Avem foarte mulţi analfabeţi digitali pe care trebuie să îi susţinem în a-şi descoperi posibilităţile şi, mai mult decât atât, trebuie să ne uităm la acest aspect ca la o oportunitate economică. (....) Lumea se înscrie la aceste cursuri şi offline, şi online", a arătat Moraru.
Din 2020, vom avea o campanie de atragere a noi orașe care să intre în program. Ne dorim să fie un campus digital accesibil din orice colț al țării. Avem parteneri cu care am derulat alte proiecte în regiune și vom lucra cu ei pentru a selecta orașele
- Paul Apostol
Iniţiatorii proiectului îşi doresc chiar şi lansarea unor startup-uri de către tinerii care urmează programul.