Criza economică determină turiştii români să îşi reevalueze opţiunile de călătorie. Astfel, românii preferă anul acesta să îşi petreacă concediul în destinaţi mai apropiate, unde pot ajunge cu autocarul sau autoturismul propriu.
Anul acesta se aşteaptă ca numărul românilor care vor alege să petreacă concediul în străinătate să fie cu 10% mai mic faţă de anul trecut iar încasările agenţiilor să fie cu 12%- 15% mai mici, potrivit estimări touroperatorilor.
CERERE SCĂZUTĂ
Numărul turiştilor români care vor să meargă în Antalya- Turcia înregistrează o scădere de 7% faţă de perioada similară a anului trecut, iar pentru Spania şi Grecia, scăderea este de până în 12%, în funcţie de agenţia de turism care operează pe aceste destinaţii. De asemenea, Tunisia înregistrează o stagnare, remarcându-se totuşi ca o destinaţie mai ieftină, din punctul de vedere al raportului calitate-preţ. Bulgaria rămâne în continuare o destinaţie solicitată de români, după ce înregistrase o creătere semnificativă în 2006 şi 2007 pentru turismul de litoral şi în 2008 pentru turismul montan. Avantajul litoralului bulgăresc este distanţa mică faţă de ţara noastră, fiind situat la doar 4-6 ore de mers cu automobilul din Bucureşti, şi raportul foarte bun între calitate- preţ. În aceste condiţii, touroperatorii estimează o stagnare a numărului de turişti români sau chiar o uşoară creştere cuprinsă între 5% şi 10% pentru această destinaţie.
LITORALUL ROMÂNESC
Specialiştii estimează o stagnare sau o creştere uşoară de circa 10% a numărului de turişti sosiţi pe litoralul autohton. Condiîia este ca românii să profite de ofertele speciale lansate acum de către agenţiile de turism în parteneriat cu hotelierii precum şi de tichetele de vacanţă. Anul trecut, pentru Litoralul autohton au fost vândute circa 1,3 milioane de pachete turistice. Şi Bulgaria a continuat să promoveze ofertele speciale, ceea ce a atras în continuare mulţi turişti din România. Pe lângă nenumăratele hoteluri în regim all-inclusive, de anul trecut, litoralul bulgăresc are şi hoteluri în regim ultra all inclusive, pe model turcesc, ceea ce implică acces gratuit la plaje private, şezlonguri şi umbrelă, animaţie, băuturi de import etc.
PREFERINŢE.
Principala staţiune de pe Riviera bulgărească solicitată de români este Albena. Dacă în 2004 au fost aici 1780 de turişti români, anul trecut (2008) s-a ajuns la 52.500, deci în 4 ani de zile se constată mai mult decât o triplare a numărului de turişti români, un adevărat boom. Secretele turismului bulgăresc constau atât în modelul german adoptat şi respectat "la sânge", cât şi în calitatea serviciilor şi ospitalitatea sinceră a personalului. Ca exemplu, în staţiunea Albena, coordonată de o societate privată unică, sunt 43 de hoteluri dintre care 16 sunt all inclusive şi 7 ultra all inclusive. Pentru Albena, anul trecut ponderea turiştilor, pe ţări de destinaţie, a fost următoarea: Bulgaria - 27-29 %, România - 25 %, Franţa şi Germania, Rusia - 9 %, Marea Britanie, ţările scandinave, Benelux etc.
Citește pe Antena3.ro