Apetitul în creştere pentru deplasările în străinătate este reflectat de indicatorii BNR şi a depăşit orice estimare făcută pe această piaţă.
În 2019, cel mai bun an din turism, românii lăsau 5,3 miliarde de euro pe călătoriile în străinătate.
„Vânzările pe extern au crescut semnificativ anul trecut, vacanţele în străinătate au fost <şlagărul> pe 2022, dorinţa de a pleca în afara ţării a fost potenţată cumva după cei doi ani de restricţii din pandemie. Avem vânzări în creştere pe Turcia, Grecia, pe destinaţiile de city break şi de business, trendul este foarte bun“, a spus pentru ZF Lucia Morariu, directorul general al agenţiei de turism Eximtur.
Pe această piaţă, numărul de chartere programate pentru destinaţiile din aceste ţări a fost anul trecut chiar mai mare ca cel din 2019, potrivit datelor din piaţă.
Doar 13,9% din totalul sosirilor înregistrate în unităţile de cazare reprezentau sosiri ale străinilor în ianuarie-noiembrie anul trecut.
(sursa: Mediafax)