x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Strategia pentru Capitală: promovarea misterelor și a legendelor ascunse 

0
Autor: Diana Scarlat 29 Sep 2020 - 11:08
Strategia pentru Capitală: promovarea misterelor și a legendelor ascunse 
Vezi galeria foto

Până anul trecut, Capitala României nu a fost niciodată o reală destinație de „city-break”, în ciuda tuturor declarațiilor specialiștilor în turism care au încercat să o ridice la acest statut. Bucureștiul a fost, în ultimii 20 de ani, o destinație de turism de business sau de tranzit, iar evenimentele importante au arătat că există potențial de a avea un număr foarte mare de vizitatori, atunci când se întâmplă ceva notabil. Numărul turiștilor a fost în creștere, în ultimii cinci ani, însă povestea atractivă a orașului nu s-a spus încă, nici măcar pe jumătate. Pentru a ieși din cercul vicios al promovării „la grămadă”, care nu va atrage alți vizitatori, de anul trecut s-au pus bazele unei noi povești a Bucureștiului turistic, prin strategia CMTB. 

 

În turism există un principiu de bază, pentru a atrage vizitatorii către o anumită destinație: numărul acestora crește direct proporțional cu cel al obiectivelor din categorie „excepțional”. Bucureștiul nu duce lipsă de astfel de obiective, dar ceea ce a lipsit mereu a fost scoaterea lor la lumină. CMTB, înființată de Primăria Capitalei, a venit cu o nouă abordare care ar putea crește simțitor numărul de turiști dornici să viziteze Bucureștiul ca pe o destinație în sine, nu ca pe una de tranzit. „De ani și ani avem o strategie greșită, conform căreia, dacă spunem azi lumii: “Veniți la noi în vizită, că vara e frumos, fetele sunt tinere și berea e bună”, înseamnă că aceasta mâine își face bagajele plină de emoția întâlnirii cu Bucureștiul. Eu cred că, dimpotrivă, cu astfel de mesaje nu aducem pe nimeni în București. În turism, dacă ai ceva de arătat,  prezinți acel ceva într-o poză și-i atașezi o poveste năucitoare despre minunile care se ascund înăuntrul sau în spatele obiectivului. Fenomenul acesta de promovare globală, la grămadă, este generat de faptul că statul administrează cvasimajoritatea obiectivelor culturale, cele care aduc cei mai mulți turiști. Muzeele, palatele, cetățile, bisericile, teatrele sau galeriile sunt în general ale statului și, fiind multe, tehnic, se ajunge la promovarea acestora la pachet. Din păcate, ineficient și păgubos”, explică Oana Dănilă, director de strategii al companiei municipale. Viziunea ei, ca profesionist cu peste 20 de ani de activitate în domeniul turismului, este promovarea intensivă a adevăratelor comori ascunse în spatele unor obiective uitate de cei care ar fi trebuit să le promoveze până acum la fel de eficient ca vecinii noștri din celelaltte țări ale Europei.


Promovarea excepționalului e rețeta succesului


Urmărind principiul conform căruia un număr mare de obiective din categoria excepțional atrage turiștii dircet proporțional, autoritățile din acest domeniu ar trebui să acționeze pe două planuri: să creeze noi obiective turistice și să ridice obiective puțin interesante azi la rang de excepțional, spune specialista. „Pentru a crea noi obiective turistice, rețeta nu este deloc complicată. Orice colț din București poate deveni un obiectiv tusitic excepțional, cu simpla condiție să aibă o poveste excepțională și un aspect corespunzător”, mai spune directoarea de strategii, Oana Dănilă. Câteva legende locale, naționale și cu ecou internațional ar putea șoca publicul țintă, făcând din București un adevărat magnet pentru vizitatori, în cel mai scurt timp: povestea lui Vlad Țepeș, cunoscut de întreaga lume, după publicarea romanului „Dracula”, de Bram Stoker, dar și povestea căderii comunismului, după mișcările de stradă din decembrie 1989 sau legendele zecilor de biserici și ale altor monumente istorice care se găsesc la tot pasul, în Capitală. „Bucureștiul este plin de povești, pentru toate gusturile și pentru toate vârstele, de la legendele cavalerești din evul mediu până la legendele romantice care însoțesc amintirea regelui Carol II sau cele din perioadele totalitare, extrem de gustate de turiști. Pentru a ridica obiective puțin interesante azi la rang de obiective excepționale, abia aici se impune promovarea, dar una specializată, pe relația directă dintre obiectiv și prezumtivul client. Într-o lume a turismului care speculează orice bolovan, noi avem handicapul de a nu reuși să speculăm, în sensul bun al cuvântului, monumente de certă valoare culturală și spirituală”, mai explică Oana Dănilă. 


Monumente „invizibile” au fost scoase la lumină


Doar în plan spiritual, bisericile din Arhiepiscopia Bucureștilor pot rivaliza oricând, din punct de vedere turiștic, cu mult mai vizitatele lor surori din Bucovina sau nordul Olteniei. „Câtă lume știe ce minuni ascunde Paraclisul Patriarhal? Dar Mănăstirea Radu Vodă, bisericile „Bucur Ciobanul”, „Dintr-o Zi” sau „Sf. Gheorghe”? Sunt comori ale umanității, despre care, din respect pentru cele sfinte, nu vorbim, în procesul de promovare. Uităm, astfel, că vecinii noștri – rivali pe plan turiștic – exploatează la maximum orice zid de biserică rămas în picioare după multele vicisitudini care au bântuit Europa de Est”, arată specialista în Turism. Pornind de la aceste date și de la nevoia de schimbare a strategiei de promovare a Capitalei, accentul companiei va fi preponderent pus pe promovarea monumentelor, prin legendele lor fascinante, prin lucrurile absconse, cvasinecunoscute, prin acele povești care până acum n-au fost spuse sau nu au fost suficient promovate. O altă miză este reinventarea turismului școlar, de grup, îndreptat spre cunoașterea istoriei, tradițiilor și culturii noastre, pentru că Bucureștiul are un imens potențial de a atrage sute de mii de turiști din țară, în excursii de două-trei nopți – adică exact cât reprezintă astăzi media înnoptărilor celor care vizitează Capitala. 

Actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, nu știe că în Compania Turistica au fost aduși profesioniști din mediul privat, care deja au rezultate notabile, la nivel internațional. Acesta a declarat că va desființa toate proiectele Gabrielei Firea și va trimite oamenii înapoi, în instituțiile din care provin.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cea de-a şaptea gală Te cunosc de undeva!, lider detaşat de audiență pe toate segmentele de public Emisiunea a înregistrat un record de audienţă pentru acest sezon

Cea de-a şaptea gală Te cunosc de  undeva!, lider detaşat de audiență pe toate segmentele de public  Emisiunea a înregistrat un record de audienţă pentru acest sezon
Galerie Foto Distracţie la cote înalte, aşa poate fi descrisă cea de-a şaptea gală a celui de-al 15-lea sezon Te cunosc de undeva!, câștigată aseară de Adriana Trandafir şi Romică Ţociu cu o excelentă transformare în...

Ce se poate întâmpla dacă vindeți sau închiriați un imobil sau apartament în lipsa unui certificat energetic

Ce se poate întâmpla dacă vindeți sau închiriați un imobil sau apartament în lipsa unui certificat energetic
Certificatul de performanță energetică, mai cunoscut sub numele de certificat energetic este un document legal introdus și în țara noastră la solicitarea Uniunii Europene.   Ce este un certificat energe...

Seară dificilă pentru Mihai Bendeac la iUmor: Luat în colimator de trei concurente!

Seară dificilă pentru Mihai Bendeac la iUmor: Luat în colimator de trei concurente!
Galerie Foto O rusoaică, o olteancă și o cântăreață aspirantă urcă pe scena iUmor duminică seara, de la ora 20.00, la Antena 1, și nu este începutul unui banc, ci doar debutul unei seri dificile pentru juratul Mihai...

De la Olimpiada de la Londra, pe scena X Factor!

De la Olimpiada de la Londra, pe scena X Factor!
Galerie Foto Italian, stabilit în Londra și atras de România, Kalon Rae este un muzician experimentat care va urca în această seară, de la ora 20.30, la Antena 1, pe scena X Factor cu scopul de a-și obține un loc în echipa D...

Liviu Vârciu, dezvăluire în premieră la Te cunosc de undeva!: „Am plecat de la Liceul de Arte din cauza profesoarei de franceză!”

Liviu Vârciu, dezvăluire în premieră la Te cunosc de undeva!: „Am plecat de la Liceul de Arte din cauza profesoarei de franceză!”
Galerie Foto Sâmbăta aceasta, Ruleta îi va pune la grea încercare, din nou, pe Liviu Vârciu şi pe Andrei Ştefănescu, cu o transformare în Dhurata Dora şi Soolking, o albaneză senzuală şi un rapper franco-algerian. În mo...

Cine sunt actorii care completează distribuția serialului Adela, de la Antena 1

Cine sunt actorii care completează distribuția serialului Adela, de la Antena 1
Galerie Foto Noul serial de ficțiune produs de Ruxandra Ion și Dream Film Production pentru Antena 1, Adela, îşi completează distribuţia cu noi cu noi nume cunoscute din showbiz-ul autohton. Dominique Lăcătuş, fiica unuia...

Adina Buzatu şi fiica sa, Sara, gătesc împreună la Chefi la cuţite. Ediția de marţi a show-ului de cooking a fost lider de audiență

Adina Buzatu şi fiica sa, Sara, gătesc împreună la Chefi la cuţite. Ediția de marţi a show-ului de cooking a fost lider de audiență
Galerie Foto Seara de marți a fost seara Chefilor la cuțite. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență la nivelul publicului comercial și la nivelul publicului din mediul urban. Conform Kantar Media, cea mai...

Top 5 produse cu ajutorul carora poti schimba complet aspectul bucatariei

Top 5 produse cu ajutorul carora poti schimba complet aspectul bucatariei
Galerie Foto In aproape toate locuintele, membrii familiei isi petrec majoritatea timpului in bucatarie. Aici stau la povesti, gatesc si iau masa cu multa voie buna. Din acest motiv, aceasta zona din casa trebuie sa fie moderna,...

Jucătorul de tenis Dominic Thiem a adoptat un pui de koala

Jucătorul de tenis Dominic Thiem a adoptat un pui de koala
Jucătorul de tenis Dominic Thiem a adoptat un pui de koala, primul născut la Grădina Zoologică din Viena. Numărul 3 mondial în tenis, Thiem a vizitat puiul la Grădina Zoologică, acolo unde acesta s-a născut, ...

Beneficiile unei agenții de marketing digital

Beneficiile unei agenții de marketing digital
Galerie Foto Dacă produsele sau serviciile afacerii tale au nevoie de promovare online, lasă-te pe mâna specialiștilor în marketingul digital. Magnetif te ajută să atingi obiectivele dorite prin strategii bazate pe date...

Gina Felea – show de zile mari în platoul Chefi la cuțite. Ediția de luni a fost lider de audiență pe toate segmentele de public

Gina Felea – show de zile mari în platoul Chefi la cuțite. Ediția de luni a fost lider de audiență pe toate segmentele de public
Galerie Foto Luni seara a fost incontestabil seara Chefilor la cuțite. Conform Kantar Media, Chefi la cuțite a fost lider de piață în rândul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani cu o medie de 9...

Vlad Gherman se alătură distribuţiei serialului Adela de la Antena 1. „Personajul meu e diferit faţă de tot ce am făcut până acum!”

Vlad Gherman se alătură distribuţiei serialului Adela de la Antena 1. „Personajul meu e diferit faţă de tot ce am făcut până acum!”
Galerie Foto Vlad Gherman se alătură distribuţiei proiectului Adela, de la Antena 1. În cel mai nou serial de ficțiune produs de Ruxandra Ion și Dream Film Production, Vlad îl va interpreta pe Călin, un personaj cu totul nou...

Încă se poate merge la scăldat: piscinele exterioare, deschise la Băile Felix

Încă se poate merge la scăldat: piscinele exterioare, deschise la Băile Felix
Galerie Foto Turismul balnear a reintrat într-o oarecare normalitate, în unele zone, unde există piscine exterioare, mai ales cu apă termală. La Băile Felix, unde și până acum se mergea la ștrand și la Aqua Park în toate...

Circuit de toamnă în Apuseni și împrejurimi

Circuit de toamnă în Apuseni și împrejurimi
Galerie Foto Culorile toamnei le oferă un spectacol grandios celor care aleg un sejur de relaxare în Transilvania. De la Oradea sau la Băile Felix se pot face excursii la Peștera Urșilor, la Salina Turda sau în Munții...

(P) Mâncare super premium pentru câini și pisici

(P) Mâncare super premium pentru câini și pisici
Delcon, brandul belgian de mâncare super premium pentru câini și pisici, recunoscut și respectat pentru calitatea garantată, este disponibil și în Romania, online (www.peticutzu.ro), în magazine specializate și...
Serviciul de email marketing furnizat de