x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Vacanțe mai ieftine pentru români, printr-o organizație germană

Vacanțe mai ieftine pentru români, printr-o organizație germană

de Diana Scarlat    |    09 Mai 2024   •   06:20
Vacanțe mai ieftine pentru români, printr-o organizație germană

Turiștii români vor beneficia de oferte similare celor din Germania și din alte țări afiliate la rețeaua internațională RTK, având mai multe oferte de cazare și servicii de cea mai bună calitate, la prețuri mai mici decât până în prezent.

Beneficiile au la bază noul model de asociere care reduce costurile și asigură garanții pentru pachetele turistice. Agențiile care vor intra în parteneriatul RTK Romania vor primi informații și contracte pe care nu mai trebuie să le negocieze separat, fiind intermediate de asociație și puse la dispoziția agențiilor afiliate. Astfel vor putea fi puse la dispoziția consumatorului final mult mai multe oferte decât au existat până în prezent și va exista un mai bun raport calitate-preț.

Modelul de asociere propus de rețeaua RTK - Raiffeisen Tours Kooperation (fără legătură cu banca Raiffeisen din România) - este o noutate pe piața românească, în domeniul turismului. Presupune funcționarea mai multor companii sub aceeași „umbrelă” care le asigură, la comun, vizibilitate, strategii de marketing și contracte cu furnizorii, dar și posibilitatea de a oferi garanții bancare. 

Din grupul internațional fac parte primele 3 agenții de turism din Germania, ca mărime și importanță, dintre care Dertour și TUI sunt deja prezente pe piața din România. Săptămâna viitoare va intra, oficial, în România, al treilea partener din Germania.

Model preluat de la sindicate și cooperative

Acest model de asociere între firme și grupuri internaționale de companii este cunoscut și în România, dar nu în turism. Până acum, modelul a funcționat în relația asociațiilor profesionale sau a celor patronale cu statul, la negocierile pentru modificări legislative, de exemplu, pentru care există o lege a dialogului social și sunt admise la discuții organizațiile reprezentative la nivel de ramură. Modelul inițial a fost cel sindical, dar s-a extins la asociațiile patronale.

Mai este cunoscut, în ultimii ani, ca model de lucru în „hub-uri” - spații comune de birouri în care pot lucra mai multe firme sau mai mulți antreprenori, beneficiind de o chirie mai mică și de networking, dar și de evenimente comune, de posibilități de a promova mai multe activități într-o strategie comună de marketing sau într-un „coș comun” de oferte.

Principiul de asociere funcționează și în transportul alternativ, unde se adună sub „umbrela” aceleiași aplicații mai mulți antreprenori și șoferi parteneri, beneficiind de avantajele oferite de accesul la comenzile din partea clienților și de notorietatea rețelei. Un alt exemplu este cel de francize, care funcționează de circa 20 de ani pentru magazine.

Formă de asociere, interese comune

RTK International este cea mai mare asociație germană de turism, fondată în anul 2003, fiind un model de parteneriat implementat cu succes în Germania, iar RTK România a fost înființată în aprilie 2024 și deține licență de agenție de turism organizatoare, asociați fiind RTK International (80%) și Radu Colfescu (20%). Chiar dacă este înregistrată și ca agenție, RTK funcționează ca o asociație de turism care reprezintă interesele agențiilor afiliate în relația cu touroperatorii și cu furnizorii internaționali. Modelul rtk se axează pe principii solide de parteneriat, bazate pe încredere, respect reciproc și egalitate. 

„Grupul rtk are o rețea densă de parteneriate cu hoteluri, companii aeriene, destinații și furnizori de servicii turistice. În plus, rtk își va folosi expertiza sa de zeci de ani de pe alte piețe internaționale pentru a consolida o rețea de agenții de turism afiliate în România, în care fiecare agenție va rămâne independentă. În acest sens, rtk Romania va avea rol de organizație neutră pentru agențiile de turism afiliate și le va oferi sprijin în domeniile: marketing, suport tehnic, training de produs și consolidarea unui portofoliu atractiv de furnizori de servicii pentru piața românească”, a explicat Thomas Boesl, Director Strategy & International Business Development RT - Raiffeisen Touristik Group GmbH, în cadrul conferinței de presă de lansare a grupului rtk în România, care a avut loc ieri, la București. 

Va aduce și turiști străini în România

În calitate de organizație neutră, RTK Romania este la dispoziția tuturor agențiilor de turism afiliate din România, concentrându-se pe vânzările B2B („business to business” -  între agenții, nu către consumatorul final), ceea ce înseamnă că societatea nu va acționa ca un competitor pentru agențiile de turism.

„Consider că fiecare agenție afiliată la RTK România se va putea dezvolta independent, beneficiind de tot suportul și de experiența noastră în relația cu furnizorii internaționali din portofoliu. RTK va fi un jucător important pe segmentul de outgoing, punând la dispoziția agențiilor afiliate din România o gamă largă de servicii turistice la prețuri competitive. Alte obiective ar putea include înființarea unui model de distribuție tip „franciză” sau activități proprii de touroperare”, a explicat Radu Colfescu, Managing Partner RTK Romania. 

Dacă în prima parte a activității, rețeaua se va concentra pe trimiterea turiștilor români în destinații externe (outgoing), ulterior va contribui și la incoming – aducerea turiștilor străini în România – și promovarea turismului de incoming în România, prin intermediul rețelei de peste 3.000 de agenții de turism din străinătate care sunt afiliate la rețeaua RTK. 

Cele mai mari agenții de turism din Germania intră ca formă asociativă pe piața românească, în colaborare cu cele din România. Sistemul de tip „franciză” nu va afecta dezvoltarea individuală a agențiilor afiliate.

×