ARTA SI KITSCH
Imaginati-va o lume rationala, organizata pana in cele mai ascunse detalii, si totusi mustind de surpriza, culoare si poezie. Paradoxal, e Londra. Un mega-city in care avioanele aterizeaza si decoleaza la fiecare secunda, un oras in care se vorbesc 30 de limbi si in care muzeele de arta au o problema cu managementul succesului. Adica se extind, pentru ca nu mai e loc de atatia vizitatori curiosi sa experimenteze oferta vizualului modern si contemporan. Un muzeu insa e orasul insusi. Un muzeu interactiv, dinamic, in continua transformare, cu o politica de marketing ajustata perfect la mecanismele consumismului global, sustinut de cultul imaginii si de mitul ambalajului pentru orice continut. Nu poti sa-l parcurgi fara sa te contaminezi. Iata de ce britanicii sunt mai bogati decat altii, nu economic vorbind, ci spiritual: pentru ca sunt expusi zilnic unui flux de imagini cu niveluri multiple de intelegere, frumoase sau nu, dar decisiv captivante.
SOLUTII PENTRU MANELE
Muzicanti ambulanti, cei mai multi absolventi de "conservator", care fac deliciul publicului pe malul Tamisei, in statiile de metrou sau pe pontonul de imbarcare de la Greenwich. Repertoriul e vast, de la muzica clasica la folclor evreiesc ori hip-hop, iar costumele, asemenea. Pasiunea interpretarii n-are nimic comun cu morga concertelor de binefacere sau cu buna dispozitie inscenata a unor solisti autohtoni performand in Piata Revolutiei. Oamenii astia, ajunsi de oriunde in inima vechiului Albion, iti incanta ochiul cu bucuria si demnitatea lor, dincolo de sensibilitatea muzicii pe care o asculti. Va imaginati asemenea oaze de arta urbana in Bucuresti? Ar fi un substitut eficient pentru manele si subcultura asociata lor.
Shopping cu bonus romantic
Citește pe Antena3.ro