NE-AM INTERESAT PENTRU TINE
"Taxele necesare bransarii unei constructii noi la o singura utilitate depasesc suma de 1.000 de euro", afirma Constantin Budan, inginer constructor, profesor la Facultatea de Constructii si directorul unei firme de constructii din Bucuresti. Tarifele sunt atat de mari, deoarece furnizorii detin monopolul pe anumite regiuni, iar oamenii nu au alternative. Mai mult decat atat, dupa incheierea contractului de racordare, instalatia de racordare intra in proprietatea societatii distribuitoare. Practic, platiti ca ei sa isi extinda reteaua in zona respectiva.
Robert Hart, reprezentantul ANPC in relatiile cu presa, afirma ca pe site-urile distribuitorilor de utilitati nu se gasesc informatii suficiente in ceea ce priveste procedura de bransare si nici costurile sau tarifele percepute. Oamenii nu sunt suficient informati si se simt inselati de societatile distribuitoare, considerand ca preturile percepute nu sunt justificate.
Incepand din acest numar vom publica un serial in care vom arata care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurgeti pentru a va racorda la fiecare utilitate si va vom spune ce preturi implica fiecare racord in parte. De taxe nu va putem scuti, dar macar va vom scuti de elementul-surpriza si de cateva drumuri in plus pe la societatile in cauza.
Vom incepe serialul nostru cu racordul la reteaua electrica. Cititi si vedeti cate avize aveti de plata si cui va adresati pentru lucrarile de bransare.
AVIZUL DE AMPLASAMENT
Inainte de a solicita Autorizatia de construire, trebuie sa cereti de la primarie Certificatul de urbanism al terenului pe care veti construi. Aici, pe langa informatiile pe care le gasiti in ceea ce priveste pozitionarea, inaltimea si arhitectura viitoarei constructii, sunt incluse si avize pe care trebuie sa le obtineti de la furnizorii de utilitati (electricitate, apa potabila, gaze, canalizare). Aceste avize sunt obligatorii, si fara ele nu se poate obtine Autorizatia de construire. Ele se numesc avize de amplasament si se obtin de la societatile furnizoare de utilitati. Sunt necesare pentru a arata ca reteaua de utilitati este prezenta in zona si va puteti racorda fara probleme in cazul in care doriti. Pretul pe care trebuie sa il platiti pentru avizul la electricitate este de 73,65 RON. Pentru zona de sud a tarii acest aviz se obtine de la Electrica Muntenia Sud, fie prin intermediul primariilor, daca va adresati Biroului de Aviz Unic (atunci il obtine primaria in locul vostru, pentru aceeasi suma de bani), fie va duceti personal sa il obtineti. Conform legii, acest aviz se elibereaza in termen de 15 zile de la data solicitarii.TARIFUL DE RACORDARE
Citește pe Antena3.ro
CAT COSTA RACORDAREA
|
Iata criteriile dupa care se calculeaza tariful de racordare si un pret orientativ pentru racordarea unui consumator casnic:
|
AVIZUL TEHNIC DE RACORDARE
|
Dupa ce ati obtinut avizul de amplasament, trebuie sa obtineti un aviz de racordare. Prin acest aviz cereti societatii Electrica permisul de a va racorda la retea si de a ii deveni client. Avizul este eliberat tot de Societatea Electrica Muntenia Sud, singurul distribuitor de electricitate din sudul tarii. Pentru a-l obtine, trebuie sa depuneti urmatoarele acte la sediul societatii:
a) avizul de amplasament, in copie; b) datele tehnice si energetice caracteristice utilizatorilor; c) certificatul de urbanism, in copie si in original; d) schita de amplasament; e) act de proprietate sau orice alt inscris care atesta dreptul de folosinta asupra terenului/incintei/ cladirii, in copie si in original; f) autorizatia de construire a obiectivului; g) autorizatia de construire a instalatiilor de racordare la reteaua electrica, in original. Pentru acest aviz trebuie sa platiti intre 55 RON si 172,6 RON, in functie de puterea pe care o solicitati. Dupa ce ati depus documentatia necesara, operatorul de retea va cauta impreuna cu utilizatorii cea mai avantajoasa solutie de racordare la reteaua electrica, din punct de vedere tehnic si economic. |
ABUZURI
|
In cazul, in care considerati ca sunteti victima unui abuz, adresati-va Departamentului de Protectie a Consumatorului din cadrul ANRE. Numarul de telefon al acestui departament este 307.46.51. Reclamatia trebuie solutionata
in termen de 30 de zile de la data depunerii.
Atentie, ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) nu are competenta necesara sa intervina in cazul reclamatiilor care privesc
societatea Electrica
|