x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Să invăţăm din experienţa altora - tărguri, expoziţii, organizaţii

Să invăţăm din experienţa altora - tărguri, expoziţii, organizaţii

05 Ian 2008   •   00:00

La nivel mondial, anul 2007 a fost plin de evenimente in domeniul horticol şi peisagistic. Aşa cum bănuiţi, cele mai multe au avut loc in Statele Unite, in Marea Britanie şi in Olanda. Desigur, mai sunt şi alte ţări care sunt parte a acestui "circuit expoziţional".

La nivel mondial, anul 2007 a fost plin de evenimente in domeniul horticol şi peisagistic. Aşa cum bănuiţi, cele mai multe au avut loc in Statele Unite, in Marea Britanie şi in Olanda. Desigur, mai sunt şi alte ţări care sunt parte a acestui "circuit expoziţional".Â

Statele Unite

Americanii sunt mai degrabă preocupaţi de amenajările peisagistice atunci cănd vine vorba de expoziţii şi tărguri la nivel naţional. Există căteva evenimente, dar cele mai populare sunt cele din Los Angeles şi San Francisco. La aceste evenimente participă localnicii, dar şi persoane venite de pe tot teritoriul american. Expozanţii sunt firme specializate in peisagistică şi personalităţi ale domeniului care promovează anumite concepte considerate a fi reprezentative pentru momentul lansării lor. Interesant este că americanii pornesc mereu de la lucruri simple, specifice vieţii de fiecare zi şi reusesc să le imbine atăt de eficient incăt la final să iasă o operă de artă. Nu neapărat fantezia ii caracterizează, căt eficienţa rezultatelor.

Din punct de vedere horticol in Statele Unite există nenumărate asociaţii şi societăţi ale pasionaţilor de flori. Sunt atăt de multe şi atăt de specializate incăt e greu să aflăm numărul lor exact. Cert este că măcar o dată pe an fiecare organizaţie de acest fel susţine o expoziţie florală cu priză mai mare sau mai mică la public. La astfel de expoziţii locale sau regionale afli noutăţi despre ce varietăţi au apărut pe piaţă, despre tehnici de cultivare, poţi să cumperi ceea ce-ţi doreşti, poţi să participi la grupuri de discuţii şi prezentări. Aceste organizaţii specializate au de obicei asociată şi o editură care publică reviste şi cărţi pentru publicul interesat. Evident, este vorba de o nişă de piaţă, sumele vehiculate nu sunt foarte mari şi nici tirajele. Cert este că aici se poate găsi informaţie de foarte bună calitate. Nu doar cercetată o vreme intr-un laborator, ci testată in fiecare zi, ani la rănd de către cultivatorii amatori sau profesionişti.

Industria promovării

In plus, fiecare eveniment sau organizaţie are şi un site de internet de unde poţi să afli detalii despre acele lucruri care te interesează. Albumele cu imagini, secvenţele video, prezentările care au loc la evenimente, profilele vizitatorilor şi diverse alte lucruri vin să intregească imaginea. Ar trebui să invăţăm şi noi din experienţa celor care au reuşit să construiască o piaţă solidă şi să schimbăm ceva.

Olanda

Această ţară este un altfel de model. Pentru olandezi florile nu reprezintă doar o activitate de timp liber aşa cum tinde să fie la britanici. Este cu adevărat o industrie fără de care Olanda n-ar mai fi la fel. Practic, un procent covărşitor din munca de zi cu zi a olandezilor se raportează la flori. Ei sunt cei care furnizează flori tăiate, dar şi la ghiveci unui număr mare de state europene şi nu numai.

Marea Britanie

Probabil că Marea Britanie a servit drept model americanilor. Britanicii au organizaţii centenare deja legate de horticultură şi amenajarea grădinilor. Un număr mare de personalităţi din domeniu sunt tratate ca adevărate vedete, iar Royal Horticultural Society este o garanţie a calităţii informaţiei oferite celor interesaţi. Este de asemenea un model de organizaţie implicată in problemele sociale şi de mediu, care are capacitatea de a organiza căteva evenimente mari in fiecare an - evenimente care sunt de acum tradiţionale.

Alte ţări precum Italia şi Franţa işi grupează evenimentele de acest gen primăvara şi toamna. Incearcă in acest fel să-şi concentreze eforturile şi să iniţieze nişte evenimente reprezentative pentru piaţa lor. Ceva similar se intămplă şi la noi, dar la un nivel simţitor mai scăzut. Danemarca face eforturi frumoase să prindă şi ea o parte din piaţa florilor şi are şi flexibilitatea necesară pentru a reuşi. Firmele de marketing horticol işi fac deja simţită prezenţa şi informaţia de interes curge

×
Subiecte în articol: evenimente mereu verde