La intrebarea: "Cum vreti sa fie noua voastra locuinta?", aproape jumatate din cei chestionati (47%) au raspuns ca isi doresc o casa la curte, ocupata de o singura familie.
Din sumar: Tepari si tepuiti / Sinteza editiei de debut Construct Expo Ambient 2006 / Afla ce e nou / Taierea copacilor este interzisa fara avizul primariei / Contractul de depozit / Simtul realitatii la New York si aiurea / Mese pentru spatii mici / Mobila pe comanda, dar din lemn natur / Casa de factura moderna / Cum sa va amenajati gradina? / Expo FLORAL 2006
SONDAJ
La intrebarea: "Cum vreti sa fie noua voastra locuinta?", aproape jumatate din cei chestionati (47%) au raspuns ca isi doresc o casa la curte, ocupata de o singura familie.
Inca 15 procente viseaza la o vila in care sa locuiasca, de asemenea, membrii aceleiasi familii, iar un total de 9% se gandesc la alte solutii, cum ar fi case la parter lipite una de alta, pentru doua familii, vila cu trei niveluri ocupata de mai multe familii etc.
Numai un mic procent, (9%), doreste sa locuiasca la bloc cu patru sau mai multe etaje.
Teribil mi s-a parut faptul ca 12% dintre subiecti au raspuns "imi este indiferent", iar alti 9% au spus "nu stiu" ori, pur si simplu, nu au raspuns!
CATE CAMERE, CATE BUCATARII, CATE BAI?
O estimare medie arata ca romanii doresc sa aiba la dispozitie un numar de patru camere, insumand o suprafata totala de 114 mp. Sociologii vor explica de ce 18% dintre romani isi doresc o locuinta cu doua bucatarii, 82% multumindu-se cu una singura, iar in ce priveste numarul grupurilor sanitare 58% ar vrea doua si 42% unul singur. Un cert reflex rural sau, poate, o reminiscenta a mentalitatilor comuniste (cei mai in varsta isi mai amintesc teoria "harciogilor") releva procentele in care se impart cei ce vor sa aiba una (70%) sau doua (30%) camari. De asemenea, 79% dintre romani si-ar dori o pivnita ori, intr-un procent asemanator, o boxa la subsol pe care, mental, o vad plina cu sunculite afumate, borcane cu muraturi si conserve, bastarci cu vinisor de la mama. Stilul de viata traditional pare a se pastra inca intr-un filon destul de puternic, ceea ce, cred eu, este o dovada de sanatate morala pentru un popor care bate din greu la portile unei Europe prea simandicoase.
GARAJUL LA MASINA MEA!
Intrebarea, apoape dureroasa, daca dorim ca locuinta noastra sa dispuna de un garaj a primit raspunsuri mai diversificate, demonstrand, daca mai era nevoie, faptul ca problema parcarii si a securitatii automobilului este una de importanta capitala. Procentual, 40% dintre noi vrem sa avem un garaj personal, simplu. 17% ar avea nevoie de un garaj personal dublu, iar 5% s-ar multumi si cu unul comun. Un mic procent, doar 1%, se gandesc la o copertina. Iarasi interesant de analizat socio-psihologic este faptul ca nu mai putin de 37% dintre intervievati nu doresc un garaj. O prima banuiala ma duce cu gandul la numarul mare de oraseni care se multumesc sa-si parcheze masina pe alee, in fata scarii. Daca se poate si cu doi-trei caini maidanezi sub ea, gata sa sfasie orice tentativa de apropiere a unor gambe care miros altfel decat cele ale proprietarului!
Citește pe Antena3.ro
INCALZIREA, ETERNA PROBLEMA
FINISAJELE SI MARKETINGUL
Echipa care a gandit sondajul a propus si doua binevenite intrebari pentru a testa gradul de informare si intentiile de-clarate de romani pentru finisajele interioare ale locuintelor. Raspunsurile primite demonstreaza o stare de fapt relevanta pentru producatorii sau distribuitorii de materiale specifice. Un procent de 40% dintre raspunsuri, care spun "imi este indifferent", la care se adauga alte noua procente de nehotarati, arata ca piata contine un segment foarte important de clienti poptentiali. Atragerea si determinarea lor de a se indrepta catre unul sau altul dintre produsele comercializate nu se pot face decat prin campanii de marketing bine gandite si bine dirijate. Analiza pe un singur produs, reprezentativ, pardoseala camerelor de locuit, arata ca parchetele lamelare si multistratificate ocupa o pondere importanta in preferintele celor chestionati, in timp ce parchetul din lemn masiv, gresia, mocheta sau linoleumul se situeaza la nivele destul de joase procentual. Foarte semnificativ si procentul mare al celor care nu au o preferinta anume (26%), precum si al nehotaratilor (9%). Invitam asadar directorii de marketing sa ceara companiilor bugete de publicitate si sa foloseasca suporturile media pe care le au la dispozitie (Jurnalul National si Suplimentul casei mele va asteapta cu bratele deschise!).
|
|