BIFE 2006
Cea de-a XV-a editie a Targului International de Mobila Bucuresti tocmai ce s-a incheiat. Duminica, 10 septembrie, a fost ultima zi in care exponatele din acest an au putut fi analizate la cald de publicul mai mult sau mai putin profesionist. Evenimentul, devenit de acum traditie pentru mediul romanesc interesat de acest domeniu, a inregistrat la editia din acest an prezenta a peste 500 de firme, dintre care peste 430 sunt firme romanesti.
OFERTA IN CRESTERE
Cea mai semnificativa crestere a ofertei de produse din acest an a fost cea care a privit sectiunea de Masini, Echipamente, Materiale si Accesorii pentru industria mobilei, acesteia fiindu-i dedicate in plus inca doua pavilioane. Poate sa fie acesta un raspuns la numarul tot mai mare de persoane care prefera
mobilierul facut pe comanda celui gata conceput.
Acest lucru are doua explicatii: pe de o parte, vine ca un rezultat firesc al nevoii de a mobila cat mai eficient spatiile mici si anapoda compartimentate ale apartamentelor vechi, iar pe de alta parte este un rezultat al informarii tot mai consistente asupra domeniului amenajarilor care da oamenilor idei si increderea ca ar putea sa-si amenajeze spatiul dupa propriile viziuni.
Incercati doar sa stati intr-un magazin de mobila in preajma unor persoane care analizeaza exponatele si veti auzi discutii de genul: "Uite, acel corp imi place, dar in zona aceea de depozitare as vrea sa am alta configuratie, pentru ca nu se potriveste sau nu incapeâ¦". Asa ca firmele producatoare de mobilier s-au conformat si ofera clientilor lor si servicii de consultanta in vederea unei amenajari personalizate.
IMPORTANTA ACCESORIILOR
O concluzie a acestei constatari ar fi faptul ca, daca doriti sa va realizati mobilier personalizat, nu ezitati sa o faceti, pentru ca oferta de accesorii pe care piata o ofera la acest moment va permite sa va realizati cu putina imaginatie cam tot ce va trece prin cap! Inca un motiv care explica numarul mare de firme participante la sectiunea Masini, Echipamente, Materiale si Accesorii pentru industria mobilei ar mai fi si cresterea inregistrata pe sectorul productiei de mobilier, dupa cum declara si dnul Aurel Rizea, presedinte executiv al Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania: "Productia de mobila este intr-o continua dezvoltare. Astfel, in primul semestru al acestui an, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ea a crescut cu 5%, iar exportul a inregistrat o marire de 7%". Ponderea mare pe care productia de mic mobilier o are in totalul pietei (22%) explica completarea ofertei prezentata la BIFE-TIMB 2006 cu salonul de decoratiuni si mic mobilier.
BUCATARIE INTELIGENTA
O evolutie interesanta am observat-o in ceea ce priveste sectorul mobilierului si in special al accesoriilor pentru bucatarii! Este din ce in ce mai vehiculat conceptul de "bucatarie inteligenta" (intelligent kitchens). Conceptul desemneaza prin acest termen un spatiu destinat "bucatarelii", in care accentul este pus pe eficientizarea la maximum a activitatilor desfasurate aici. Asta inseamna electrocasnice incorporabile performante si un spatiu atent planificat.
Pentru a se reusi o buna planificare a spatiului, un prim pas ar fi analizarea fiecareia dintre activitatile desfasurate in bucatarie in vederea amplasarii tuturor pieselor necesare, astfel incat sa reusim optimizarea fluxului muncii.
Aceste propuneri vin din partea producatorilor de mobilier si accesorii pentru bucatarie. Gasiti acum pe piata sisteme de depozitare foarte bine gandite pentru toate lucrurile pe care le aveti de pastrat.
|
|
|
Organizarea eficienta a bucatariei, una din tendintele care privesc aceasta functiune a unei case. Iata cam ce gasiti pe piata in acest moment din aceasta categorie: camari cu cosuri mobile, sertare si sisteme de extragere integrate in camara, sertare cu tava pentru tacamuri, solutii de tot felul pentru dulapioarele de colt, sertare scunde pentru zona de sub cuptor, un sistem interesant numit EasyLock care ne asigura o modalitate usoara de incuiere si descuiere a sertarelor care contin cutite sau substante caustice,
si lista nu se opreste aici |
TENDINTE INCERTE
|
Unul dintre putinele standuri pline de culoare.
Predominante au fost nuantele naturale, discrete |
In ceea ce priveste tendintele pe care toata lumea se straduieste sa le creioneze dupa manifestarile de acest gen, parerea pe care ne-am format-o ar fi aceea ca, pentru noi, acestea nu sunt foarte clare. Aceasta opinie ne-am format-o si din pricina faptului ca oferta de mobilier nu a fost foarte bogata!
Am constatat cu parere de rau ca Targul de mobila de la noi isi pierde din prestigiu, in loc sa creasca o data cu inmultirea firmelor producatoare si diversificarea ofertei in ceea ce priveste mobilierul.
Daca anii trecuti puteam gasi in randurile standurilor amenajate in cadrul targului si nume de prestigiu international, anul acesta majoritatea expozantilor au fost producatori locali. Chiar si standurile care au fost declarate ca fiind cele mai frumoase erau asemanatoare celor de anul trecut: cateva accesorii schimbate si cate o piesa de mobilier noua au facut diferenta.
Pana si pozitionarea lor in cadrul pavilioanelor a fost aproape identica cu cea de anul trecut.
Companiile straine
participante au reprezentat 17 tari, respectiv: Austria,
Bulgaria, Danemarca, Elvetia,
Finlanda,
Germania, Grecia, Italia, Japonia, Marea Britanie, Polonia, Republica Ceha, Romania,
Serbia, Muntenegru, Spania,
Turcia, Ungaria. Acelasi numar de tari participante ca si anul trecut, totusi dinamica a inregistrat o crestere a interesului participantilor, numarul acestora fiind mai mare cu 10% fata de precedenta editie.
Si oferta s-a diversificat, fapt confirmat de cresterea cu 11%
a suprafetei de expunere
PIATA DE MOBILIER
|
Analize ale pietei de mobilier releva faptul ca structura principalelor sortimente de mobila romaneasca este urmatoarea: sufragerii - 21,9%, mobilier pentru birouri - 2,6%, mobilier tapitat - 7,7%, bucatarii - 2,8%, scaune - 10,6%, mic mobilier - 22% si alte sortimente - 19,9%. Peste 50% din productia de mobila este din lemn de fag, 20% - din stejar, 15% - din rasinoase si restul din alte esente lemnoase.
|
DE CE LIPSESC NUMELE MARI?
|
Din moment ce apar pe piata tot felul de reviste glossy care prezinta doar interioare semnate de designeri celebri, iar in Bucuresti exista magazine care aduc cele mai noi colectii de mobilier lansate la ultimele targuri internationale, nu putem sa nu ne intrebam firesc: cui se adreseaza acest targ? Ce se vrea pentru acest domeniu in tara noastra? O incurajare si inmultire a micilor producatori locali sau o educare a simtului estetic al romanilor in sensul calitatii standardelor europene de confort? Care sa fie cauzele pentru care marile firme lipsesc de la acest eveniment?
|