x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Alchimistul J.me: poveste de succes

Alchimistul J.me: poveste de succes

de Magda Cristina Ursache    |    20 Dec 2009   •   00:00
Alchimistul J.me: poveste de succes

Dacă vorbim despre nume care se vând pe plan internaţional în materie de gastronomie, vorbim cu siguranţă despre Jamie Oliver.

La numai 34 de ani, el a depăşit deja una dintre cele mai mari bariere pe care le are de înfruntat orice bucătar din întreaga lume: a reuşit să se facă cunoscut. Şi nu numai atât, dar a reuşit să facă din numele lui o marcă a calităţii. Nu este deci de mirare că tot mai multă lume vrea să fie asociată cu numele lui.

Jamie Oliver este un alchimist. Reuşeşte să transforme tot ce atinge într-un produs de succes. De la reţete la lumânări parfumate, de la paste făinoase la ceainice, de la cărţi la cuvinte precum "pukka", care devin instantaneu populare, Jamie reuşeşte să le vândă pe toate.

J.ME
Cărţile lui sunt printre cele mai vândute cărţi de gen în lume, show-urile lui sunt printre cele mai vizionate, produsele marca Jamie Oliver sunt prezente în magazinele de pretutindeni. Dar înainte să fie aşa, Jamie a trebuit să depună multă muncă şi mult suflet. Pentru ca show-urile lui să fie fie atât de populare, nu a trebuit decât să fie el însuşi. Pentru a scrie cărţile nu a trebuit decât să pună pe hârtie reţetele în care a crezut din totdeauna.

Dar pentru a se transforma într-o marcă a trebuit mai mult de atât. În noiembrie anul trecut, Jamie s-a lansat într-un nou domeniu: acela al produselor pentru gospodărie şi instrumentelor de gătit. Deşi marca "J.me" era deja prezentă pe rafturile magazinelor, aceasta includea numai alimente precum paste sau condimente, ea a evoluat o dată cu crearea noilor produse. Apoi, anul acesta, marca a mai făcut un pas înainte, cu lansarea produselor pentru casă şi a celor pentru grădină.

Astăzi, marca "J.me" cuprinde alimente - precum gemuri, condimente, murături - produse de bucătărie, produse de grădinărit, produse pentru baie, ierburi şi plante, lumânări şi esenţe parfumate şi chiar o gamă specială pentru Crăciun. Iar toate sunt în stilul carcteristic Jamie Oliver. Ingredientele sunt cele de bază pentru diverse mâncăruri, ustensilelel de bucătărie sunt destinate să îţi ajute munca, produsele pentru baie sunt simple şi comode, iar toate încearcă să transmită aceeaşi idee: că viaţa poate fi simplă şi plăcută.

Nu veţi întâlni un singur produs marca "J.me" care să fie prea complicat sau prea colorat sau exagerat în orice fel. La fel ca şi în cazul reţetelor sale, Jamie se întoarce la lucrurile simple.

UN PARTENERIAT PRODUCTIV
Desigur că un asemenea succes cum este Jamie a atras ca un magnet companiile din domeniul alimentar. Una dintre primele astfel de companii este lanţul de supermarketuri "Sainsbury's". Parcă anticipând evoluţia spectaculoasă a lui Jamie, aceştia s-au asociat cu numele lui încă din anul 1998, când l-au transformat în imaginea brandului. Este pe departe cea mai lungă colaborare de acest gen a lui Jamie şi este, în mod sigur, productivă pentru ambele părţi, deşi la început a fost privită critic.

Înţelegerea i-a adus lui Jamie peste 1.2 milioane de lire sterline în fiecare an, iar lanţului de magazine mii de cumpărători în plus. Astăzi, la 11 ani de la prima reclamă făcută pentru "Sainsbury's", Jamie continuă să fie imaginea brandului. Chiar săptămâna trecută a filmat o nouă reclamă pentru Anul Nou. Filmarea a avut loc în oraşul High Wycombe, la unul din supermarketurile Sainsbury's. Jamie a făcut o demonstraţie de gătit şi a invitat peste 100 de cumpărători să guste din tocăniţa cu găluşte pe care a preparat-o.

Pregătirile au început în jurul orei 9 dimineaţa şi s-au terminat după ora 4 după-amiaza, timp în care Jamie a fost cât se poate de activ şi comunicativ. Chiar şi în pauzele dintre filmări s-a dus să vorbească cu cei prezenţi, să semneze autografe, să facă poze şi să dea sfaturi. Din cauza echipamentului de filmare, unul dintre standurile din apropierea supermarketului a trebuit să fie închis, dar patronul magazinului nu a părut prea deranjat.

"Au venit încă de acum trei săptămâni să ne întrebe dacă pot filma şi dacă e în regulă să închidem magazinul pentru o zi. Ne-au oferit chiar posibilitatea să apărem în reclamă. Nu am mai apărut niciodată la televizor, mi s-a părut o experienţă interesantă. În plus, am avut ocazia să gust din mâncarea lui Jamie, aşa că a fost grozav", spune Nathan Bushay, unul dintre angajaţii magazinului închis.

Chiar şi cumpărătorii s-au declarat încântaţi. Brian Parsk, prezent la filmare, a declarat: "Nu eram un mare fan înainte de asta. Dar am apucat să stau de vorbă cu el şi să-l oberv şi am constatat că este foarte prietenos şi simpatic. Iar mâncarea a fost pur şi simplu delicioasă şi simplu de făcut. E un tip foarte cu picioarele pe pământ."

Managerul complexului în care este amplasat supermarketul a declarat că a fost încântat să audă de acest eveniment. "Sunt bucuroasă că «Sainsbury's» a ales să filmeze reclama în High Wycombe. Căutau un mediu mai natural pentru a filma cu Jamie, iar piaţa noastră tradiţională, înconjurată de clădiri istorice minunate, a fost mediul ideal. Poate fi foarte dificil să filmezi în centrul unui oraş, dar magazinele din jur au fost foarte înţelegătoare şi au ajutat la bunul mers al evenimentului.

Chiar şi spectatorii au fost foarte receptivi şi au acceptat să participe ca personaje de decor. Privind din alt punct de vedere, această acţiune va ajuta la creşterea reputaţiei acestui centru comercial, care este o parte importantă în economia acestui oraş."

 

J.me, nu doar calitate, ci şi stil
La 2 decembrie, compania "Perlfisher" a câştigat premiul la secţiunea de Bunuri pentru casă a unui concurs de desing din cadrul Săptămânii Designului în Marea Britanie. Produsele pentru care au fost premiaţi au fost cele din gama "J.me". Toate aceste produse fac parte dintr-o colecţie electrică de produse pentru casă şi bucătărie marca Jamie Oliver.

Sunt inspirate exact din stilul bucătarului de a găti: relaxat şi cu poftă de viaţă şi includ multe din categoriile de produse pentru casă: de la porţelanuri la textile, produse pentru copii şi pentru grădinărit. "Perlfisher" lucrează cu Jamie din 2008 şi se ocupă de designul şi pachetele produselor. Şeful secţiei de creativitate, Jonathan Ford a declarat: "Suntem foarte mândri de munca depusă pentru «J.me» şi ne bucurăm că a fost recunoscută şi premiată cu unul dintre premiile de top al industriei. Toată echipa de creaţie a depus o muncă extraordinară şi mă bucur să văd că avem oameni atât de talentaţi cu care firma noastră se poate mândri".

×
Subiecte în articol: secretele bucătăriei lui jamie