Cum vesela este cartea de vizita a unui restaurant, patronii de localuri investesc sume tot mai mari pentru a fi in top. Farfuriile aduse din strainatate fac diferenta dintre un local de lux si unul pentru omul de rand.
Intram intr-un restaurant si unul dintre primele lucruri pe care le luam in seama este vesela. Aceasta poate fi moderna sau poate aminti de vremurile trecute. Regula de baza este ca restaurantele de lux sa aiba vesela dupa ultima moda, dictata de designerii parizieni. Acest lucru ni-l spune si Aurel Manciu, director al Restaurantului La Villa. "Nu ne-am rezumat la privitul unor reviste de profil din strainatate, dar am chemat si un renumit designer care a ales totul, inclusiv vesela." Procesul nu a fost chiar asa de simplu, pentru ca vesela aleasa a trebuit sa fie in ton cu restaurantul si sa se potriveasca fiecarui fel de mancare in parte. Imaginatia bucatarului are ultimul cuvant. Daca el simte ca salata se potriveste cu o farfurie patrata, transparenta, atunci clientul va manca din vesela cu acel model. Un exemplu. Dragos, bucatar la restaurantul mai sus-amintit, spune ca a ales sa puna salata in obiecte de vesela patrate, cu margini inalte, pentru ca preparatul este pus mai bine in evidenta, iar clientul nu va trebui sa mai alerge dupa anumite ingrediente prin farfurie sau sa adune bucatele din ele de pe fata de masa. Farfuriile, pe langa faptul ca trebuie sa fie moderne, trebuie sa fie si practice. SCHIMBARI. Designul nu este totul. Daca nu exista si o culoare care sa ii dea farmec, patronul localului s-a chinuit degeaba sa aduca din strainatate tot felul de "ciudatenii". Iar culoarea farfuriei trebuie schimbata o data cu fiecare fel de mancare si sa fie in ton cu acesta. La supa, friptura sau desert trebuie sa se tina cont de culoarea ingredientelor, insa pestele cere neaparat vesela albastra, ne spune Joseph Hadad, executive-chef la Casa Vernescu. Mai mult decat atat, clientul trebuie sa recunoasca restaurantul dupa farfurie. Asa incat trebuie sa existe un semn distinctiv pentru fiecare local. O dunga, un cerc, chiar logo-ul restaurantului sunt necesare. CLIENTII. Aceasta este parerea patronilor. Clientii au pareri impartite. De obicei, pentru ei o farfurie alba este suficienta. "M-am obisnuit cu farfurii albe, iar daca ar avea forme mai ciudate as fi socata, dar nu in sens negativ", ne marturiseste o fidela clienta a restaurantelor din Capitala. Altii sunt foarte atenti mai mult la aspect decat la culoare sau model. "Trebuie sa aiba grija sa nu fie ciobite, sa fie foarte curate, sa fie din acelasi serviciu la toata masa. In ce priveste culorile, este de preferat sa fie farfurii albe, fara inscriptii, doar o bordura fina in culoarea restaurantului. In cazul restaurantelor cu design futurist, as prefera niste farfurii care sa fie in ton", ne spune Bogdan Vasilescu, un bucurestean umblat prin localuri de tot felul.Citește pe Antena3.ro