Lanţul de fast-food McDonald's, care începea să piardă din viteză, pare să-şi revină înregistrând prima creştere a vânzărilor în doi ani, dar drumul redresării rămâne lung după ce imaginea lui s-a degradat în ochii consumatorilor, relatează AFP.
Compania atribuie acest imbold schimbărilor realizate pentru a îmbunătăţi calitatea alimentelor sale şi hamburgerilor oferiţi la micul dejun.
Vânzările au crescut cu 0,9% în SUA, o performanţă care nu mai fost înregistrată din 2013, după o respingere a restaurantelor McDonald's de familiile americane. Acestea au asociat mâncarea rapidă şi preparatele sale unor probleme de sănătate precum obezitatea, potrivit observatorilor şi concurenţilor săi, Chipotle sau Taco Bell, cu o prezenţă solidă pe piaţă.
Pentru a relansa marca, directorul general al companiei, Steve Easterbrook, a decis să lanseze un lanţ de fast-food "modern", focalizat pe calitatea alimentelor şi pe gustul consumatorilor.
McDonald's a decis de exemplu să nu mai servească meniuri din pui crescuţi cu antibiotice şi a schimbat modul de preparare a acestora. Ingredientele propuse ţin mai mult seama de produsele locale, iar porţiile oferite au fost reduse pentru a răspunde la criticile asociaţiilor. Iar laptele servit în meniurile pentru copii provine de-acum încolo de la ferme de vaci cărora nu li se administrează hormoni de creştere.
În China, grupul american a restructurat lanţul de aprovizionare pentru a evita să se mai se repete scandalul cărnii alterate care a izbucnit în iulie 2014.
"Ne află încă în stadiu preliminar, dar suntem convinşi că planul nostru începe să genereze schimbările necesare pentru a repoziţiona lanţul McDonald's', a subliniat Steve Easterbrook, care a realizat deja o "rebrenduire" în Marea Britanie.
McDonald's, lider mondial de fast-food cu peste 36.000 de restaurante în circa o sută de ţări din întreaga lume, este pe cale să-şi sporească franciza şi a majorat, de asemenea, la presiunea sindicatelor, salariile angajaţilor săi, notează EFE.AGERPRES