Ce miscare, ce agitatie si cata bucurie la toate show-room-urile DACIA. Incredibil! Dupa atatia ani, poti revedea increderea acordata unui produs romanesc.
CATALIN PADURARU - Vinexpert
Oameni simpli, pentru care politica economica (sau economia politica) nu are corespondente in viata de zi cu zi decat prin doua repere: mai bine sau mai rau - acesti oameni simpli incep sa redevina luminosi. Incep
sa-si imagineze viitorul mai frumos. Trecand, din curiozitate, pragul unui astfel de loc, am simtit emotia si entuziasmul care inconjurau LOGAN-ul. Buna ca masina sau nu (asta o va dovedi timpul), noua Dacie are in mod clar calitatea de a trezi speranta. Cumpararea acestui autoturism va insemna, pentru foarte multi, un obiectiv clar, tangibil. Cei care si-au propus atingerea lui vor munci mai bine, iar rasplata primului concediu cu copii in masina nou-nouta - va fi o bucurie inegalabila, necunoscuta niciodata de cei care-si schimba ultimul model de "super-figuri".
Ce legatura ar putea avea noul model auto cu vinul romanesc? Pai si vinul romanesc ar avea nevoie cam de acelasi tip de entuziasm. Un produs romanesc care sa fie iubit la el acasa. Chiar daca este nevoie si de straini pentru a ajunge la acest sentiment. (Paradoxal, ei gasesc mai usor ceea ce noi putem face bine cu adevarat). Daca s-ar transfera ceva din succesul fabricii de la Pitesti si asupra vinului, am vedea tarani mai instariti, copii mai imbracati, sate mai frumoase, emigranti mai putini.
Si ca veni vorba de "stranieri" - daca acestia ar fi apucat sa plece din tara cu dragoste pentru vin romanesc, comercianti din Spania, Italia ar fi trebuit sa ia in serios optiunea lor. Asa, chiar daca sunt cu zecile de mii in unele locuri, nimeni nu-si pune problema unei aprovizionari pentru o piata "etnica", sa-i spunem. Romanului pare sa
nu-i fie dor de vinul romanesc. Nici afara, nici acasa. Si totusi, ceva ar putea sa faca cei de la Dacia pentru a impartasi si altora succesul lor.
De exemplu, ce-ar fi ca in fiecare masina vanduta sa puna discret in portbagaj o cutie cu doua sticle de vin, gratis. Un model romanesc al reusitei "udat" in prima seara cu vin, pentru ca altfel, se stie, nu-i de bine! Sau o sticla de vin romanesc si una de vin frantuzesc, ca expresie a simbiozei si a compatibilitatii industriale, dar si viticole dintre cele doua tari. Ma rog, nu-mi pot proteja copy-right-ul pentru aceasta propunere, dar unde-ar da Dumnezeu sa se realizeze. Oricum, macar pentru posteritate, scripta manent!Citește pe Antena3.ro