În doar câteva ore, sub îndrumarea unui expert, poţi avea propria sticluţă de parfum cu aroma favorită.
"Acesta e rom cu strugure ca miros. O să fie un parfum buzi trandafiros. Trandafir cu rom şi strugure. Astea sunt notele de top. În momentul ăsta cam ştii ce-ţi lipseşte sau dacă îţi lipseşte la finalul parfumului", spune Flavius Călaj, parfumier, pentru observatornews.ro.
O experiență unică
Rezultatul final vine după 8 ore de muncă alături de un parfumier cu experienţă. Participanţii la workshop învaţă să identifice uleiurile esențiale și aromele.
"Parfumul are două părţi. Partea parfumată, uleiul. Ăla dă mirosul. Şi încă o parte, care e solventul".
"Dacă vrem un parfum citric, lucrăm mai mult la top. Dacă vrem un parfum floral, suplimentăm notele de mijloc. Dacă vrem un parfum spicy, aromat, suplimentăm baza", explică Flavius Călaj, parfumier.
În urma workshop-ului, participanţii îşi folosesc noile cunoștințe pentru a crea un parfum personalizat.
În ultima perioadă, workshop-urile dedicate parfumurilor au devenit extrem de populare.
"Am avut persoane care au venit special, în acest scop, din altă ţară. Este o experienţă în sine. Crearea unui parfum şi accesul la aceste informaţii care nu sunt disponibile oricui", spune Carmen Bănăţeanu, proprietar magazin de parfumuri.
La finalul workshop-ului, participanții pleacă acasă cu parfumul creat.
"Le ofer posibilitatea să-şi lanseze propriul parfum sub o colecţie patronată de brandul meu. Unul dintre cele mai bine vândute parfumuri din această colecţie se numeşte Think pink. E un parfum creat de cineva care a pus prima dată mâna pe o pipetă, care a venit prima dată la un workshop", povestește Flavius Călaj.
Un workshop costă 300 de euro.


