x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

0
11 Iun 2020 - 13:54
Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

Piața bunurilor de lux ar putea scădea cu 35% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, arată estimările companiei Mazars România.

Cu toate astea, ia tradițională românească, promovată de mari designeri, este încă în vogă.

"Să purtăm ia românească tradițională, atât de la modă, încât a inspirat oameni din întreaga lume și a ajuns în toate colțurile acesteia”, a declarat Li Edelkoort, doamna tendinţelor socio-culturale în materie de modă.

Clienții români dețin cea mai mare pondere pe piața locală a bunurilor de lux

„Țara noastră găzduiește branduri de lux precum Armani, Versace, Ralph Lauren, Dior, Prada, Chanel, Hermes, Louis Vuitton și Gucci. În România, acestea erau așteptate să înregistreze evoluţii pozitive în anul 2020, datorită unor factori economici favorabili pieţei locale în 2019, ca de exemplu numărul mai mare de persoane cu venituri nete ridicate și creşterea consumului. Toate acestea au condus la o schimbare dramatică a obiceiurilor de cumpărare în rândul clienţilor: consum sustenabil, experiențe online similare celor dintr-un magazin fizic și comunicare non-comercială.”, a menționat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance, Mazars România.

Piața bunurilor de lux din România este problematică, deoarece trebuie să se bazeze pe clienții locali, care deţin cea mai mare pondere, în comparație cu turiștii. Pe de altă parte, în Milano, Paris sau Praga, sunt mulți turiști străini care consumă produsele de lux.

România se așteaptă la o încetinire a economiei, care va determina ca sectorul bunurilor de lux să ia în considerare produse mai accesibile, pentru a creşte puterea de cheltuire a multor clienți din clasa de mijloc. Această tendință va continua pe măsură ce brandurile încearcă să lanseze opțiuni la preţuri rezonabile şi să își concentreze strategia de marketing în jurul inovării, mai ales în privința comerțului electronic.

Vânzările online, salvarea

În afară de criza mondială a sănătății, COVID-19 reprezintă o amenințare serioasă pentru această industrie, în special dacă vorbim despre PIB, piața forței de muncă și piața financiară.

Achiziția de bunuri și servicii de lux de către turiști va fi influenţată negativ de restricțiile de călătorie și de teama privind posibilele infectări în avioane și nave de croazieră. Este dificil de prezis cu acuratețe impactul complet al pandemiei asupra economiei în general și asupra industriei bunurilor de lux în special, deoarece evoluția și durata acesteia vor depinde de răspunsul guvernelor și populațiilor.

„Experți din întreaga lume analizează diferite scenarii în ceea ce privește vânzările pierdute sau impactul comenzilor de scală, unele dintre estimări vizând chiar o scădere de până la 35% (în cele mai grave cazuri). În toate situațiile, veniturile ar suferi o scădere mai bruscă decât cea a vânzărilor, deoarece acum discutăm şi de transformarea comportamentului consumatorului, încălţămintea comodă în detrimentul pantofilor cu toc sau reinventarea interacţiunii cu clientul în mediul online”, a menționat Ioana Maxim, Manager, Audit & Assurance, Mazars România.

Scăderea vânzărilor, din cauza închiderii magazinelor, previziunile neclare privind industria modei și la schimbarea comportamentului consumatorilor pun brandurile într-o situație dificilă. Pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea, acestea și-ar putea optimiza investițiile, pot reduce costurile de inventar sau pot dezvolta noi procese de distribuție, furnizare de produse sau materie primă, vânzare și livrare.

Millenials și Generația Z în China

Consumatorii chinezi sunt caracterizați de o capacitate puternică și frecvență ridicată a consumului de produse de lux.

Millenials sunt cei mai stabili în privința produselor de lux și prezintă cel mai înalt grad de conștientizare și de loialitate faţă de brand.

Generația Z îi urmează îndeaproape și, deși puterea lor de cumpărare este încă scăzută, au cea mai înaltă proporție de consumatori cu frecvență ridicată, din cauza înclinației către consumul excesiv. Comparativ cu alte grupuri de vârstă, loialitatea Generației Z față de brand este cea mai instabilă, în special în cazul femeilor.

Industria modei a crescut în 2019, în Europa, majoritatea brandurilor sporindu-și vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte. Este motivul pentru care toată lumea se aștepta o evoluție de succes în 2020, atât în privința numărului de magazine, cât și lansările de noi designeri, artizani sau mass-market. Previziunile de creștere au fost însă stopate de pandemia de coronavirus. 

 

În Europa, piața produselor de lux a înregistrat o evoluție echilibrată la începutul anului, în pofida unei fluctuații considerabile în unele țări.

Piața italiană a fost cea mai afectată, deoarece pandemia a dus la o scădere dramatică a vânzărilor.

La nivel global, sectorul bunurilor de lux este afectat serios de criza economică, înregistrând o scădere a vânzărilor de până la 30% pe an.

Pe măsură ce această criză continuă să câștige teren în întreaga lume, brandurile de lux importante au anunțat anularea prezentărilor noilor colecţii și au oferit o mână de ajutor medicilor și spitalelor, prin producerea de măști, combinezoane și substanțe dezinfectante, făcând în același timp donații importante.

În industria de lux, banii sunt cheltuiți, în general, nu pe baza unui raționament, ci pe baza emoțiilor și sentimentelor. 

 

Mazars este o organizație internațională, specializată în audit, contabilitate, consultanţă financiară, servicii fiscale şi juridic. Activeză în 91 de țări și teritorii, și se bazează pe experiența a 40.400 de profesioniști.

În România, Mazars are o experiență de 25 de ani în audit și consultanță financiară, servicii fiscale, contabilitate, salarizare și administrare de personal. Echipa locală cuprinde 230 de profesioniști.

 
Citeşte mai multe despre:   lux,   moda,   coronavirus,   piata bunurilor de lux

 



Mai multe titluri din categorie

Certificat energetic: preț, valabilitate și modalitate de obținere

Certificat energetic: preț, valabilitate și modalitate de obținere
Galerie Foto Una dintre căutările cele mai frecvente pe Google atunci când vine vorba despre certificatul de performanță energetică este "certificat energetic pret". Datorită interesului mare pentru acest subiect în...

Revoluție în presa română! Jurnalul răstoarnă piaţa de print

Revoluție în presa română! Jurnalul răstoarnă piaţa de print
Cotidianul naţional Jurnalul devine de luni, 25 ianuarie, singurul ziar de investigații jurnalistice de maxim interes din România. În fiecare săptămână, ai 100 de pagini de anchete spectaculoase și reportaje...

Crizantema: de la origine la semnificație

Crizantema: de la origine la semnificație
Crizantemele sunt, cu siguranță, unele dintre cele mai întâlnite flori atât în buchete cât și în aranjamente florale. Cunoscute în popor ca fiind ”reginele toamnei”, crizantemele sunt flori foarte...

Videochat: între prejudecată și adevăr

Videochat: între prejudecată și adevăr
Să recunoaștem că subiectul videochat nu este chiar cel mai dezbătut la noi în țară. Oamenii tind să fugă de discuții care ating această industrie, în principal din cauza lipsei de informații sau din cauza...

Aleg apartament decomandat sau semidecomandat? Care sunt principalele diferențe dintre cele două și cum influențează aceste aspecte prețul locuinței

Aleg apartament decomandat sau semidecomandat? Care sunt principalele diferențe dintre cele două și cum influențează aceste aspecte prețul locuinței
Galerie Foto În cadrul noilor ansambluri rezidențiale, raportul suprafață-preț este foarte important. Confortul este un obiectiv-cheie urmărit de toți cei aflați în căutarea unei locuințe. Nu e de mirare, așadar,...

Top 7 mărci de cafea din București

Top 7 mărci de cafea din București
Căutați un furnizor sau vreți să vă aprovizionați acasă? Aflați care boabe sunt cele mai bune pentru espresso, americano și cappuccino Cafea pentru business – cafea acasă În caleidoscopul mărcilor...

De neratat! Jurnalul îţi oferă miercuri Ghidul complet al noilor contracte la energie electrică

De neratat! Jurnalul îţi oferă miercuri Ghidul complet al noilor contracte la energie electrică
Jurnalul de miercuri face lumină în cea mai apăsătoare problemă a românilor: noile contracte la energia electrică. Din cele 28 de pagini ale Ghidului care apare mâine afli în exclusivitate: - Cum să...

Prezentatorul Burlacul, Răzvan Fodor: ”Cred în dragoste la prima vedere, dar abia de acolo începe munca!”

Prezentatorul Burlacul, Răzvan Fodor: ”Cred în dragoste la prima vedere,  dar abia de acolo începe munca!”
Galerie Foto Cel de-al șaselea sezon Burlacul, ce va fi difuzat în curând, la Antena 1, îl va avea pe Răzvan Fodor în ipostaza de prezentator, dar și sfătuitor pentru Andi Constantin în călătoria sa. Căsătorit de 11...

Minunile din Carpați. Fortăreața care-și deapănă amintirile

Minunile din Carpați. Fortăreața care-și deapănă amintirile
Cetatea Făgărașului păstrează aproape neatinse episoade întregi din istoria românilor, care astăzi pot fi admirate și chiar atinse, după secole. A fost apreciată ca a doua dintre cele mai frumoase cetăți...

Turiștii israelieni vor reveni în România

Turiștii israelieni vor reveni în România
Reprezentanții agențiilor care fac incoming – aduc turiști străini în țara noastră – cer autorităților din România să facă toate demersurile necesare, în perioada următoare, pentru a se putea reveni la ...

In memoriam Ruxandra Garofeanu

In memoriam Ruxandra Garofeanu
Televiziunea Română regretă dispariţia realizatoarei tv şi criticului de artă Ruxandra Garofeanu şi îi aduce un respectuos omagiu difuzând o serie de producţii in memoriam.   Cunoscut om de...

UZPR continuă „Săptămâna Presei Românești. Pagini luminoase de istorie” (III)

UZPR continuă „Săptămâna Presei Românești. Pagini luminoase de istorie” (III)
Luni, 18 ianuarie, de la ora 17:00, continuă seria episoadelor evenimentului online realizat de Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România - „Săptămâna Presei Românești. Pagini...

Australia rămâne închisă pentru străini pe tot parcursul anului 2021

Australia rămâne închisă pentru străini pe tot parcursul anului 2021
Autoritățile australiene nu vor să deschidă granițele pentru turiștii străini în acest an, deși majoritatea statelor se află în plină campanie de vaccinare împotriva COVID-19, potrivit secrretarului de stat...

Andi Constantin este Burlacul, în curând, la Antena 1

Andi Constantin este Burlacul, în curând, la Antena 1
Cel de-al șaselea sezon al emisiunii Burlacul, în curând, la Antena 1, îl va avea ca protagonist pe Andi Constantin. Multiplu campion la fitness și antreprenor, Andi este pregătit să plece în cea mai importantă...

Cristina Ciobănașu și Vlad Gherman lansează seria de episoade online Adela – Tot ce nu se vede pentru site-ul a1.ro

Cristina Ciobănașu și Vlad Gherman lansează seria de episoade online Adela – Tot ce nu se vede pentru site-ul a1.ro
Imediat după premiera serialului Adela, difuzat aseară, de la 20:30, la Antena 1, site-ul a1.ro lansează un nou proiect on-line – emisiunea Adela - Tot ce nu se vede, prezentată de Cristina Ciobănaşu şi Vlad...
Serviciul de email marketing furnizat de