x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

0
11 Iun 2020 - 13:54
Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

Piața bunurilor de lux ar putea scădea cu 35% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, arată estimările companiei Mazars România.

Cu toate astea, ia tradițională românească, promovată de mari designeri, este încă în vogă.

"Să purtăm ia românească tradițională, atât de la modă, încât a inspirat oameni din întreaga lume și a ajuns în toate colțurile acesteia”, a declarat Li Edelkoort, doamna tendinţelor socio-culturale în materie de modă.

Clienții români dețin cea mai mare pondere pe piața locală a bunurilor de lux

„Țara noastră găzduiește branduri de lux precum Armani, Versace, Ralph Lauren, Dior, Prada, Chanel, Hermes, Louis Vuitton și Gucci. În România, acestea erau așteptate să înregistreze evoluţii pozitive în anul 2020, datorită unor factori economici favorabili pieţei locale în 2019, ca de exemplu numărul mai mare de persoane cu venituri nete ridicate și creşterea consumului. Toate acestea au condus la o schimbare dramatică a obiceiurilor de cumpărare în rândul clienţilor: consum sustenabil, experiențe online similare celor dintr-un magazin fizic și comunicare non-comercială.”, a menționat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance, Mazars România.

Piața bunurilor de lux din România este problematică, deoarece trebuie să se bazeze pe clienții locali, care deţin cea mai mare pondere, în comparație cu turiștii. Pe de altă parte, în Milano, Paris sau Praga, sunt mulți turiști străini care consumă produsele de lux.

România se așteaptă la o încetinire a economiei, care va determina ca sectorul bunurilor de lux să ia în considerare produse mai accesibile, pentru a creşte puterea de cheltuire a multor clienți din clasa de mijloc. Această tendință va continua pe măsură ce brandurile încearcă să lanseze opțiuni la preţuri rezonabile şi să își concentreze strategia de marketing în jurul inovării, mai ales în privința comerțului electronic.

Vânzările online, salvarea

În afară de criza mondială a sănătății, COVID-19 reprezintă o amenințare serioasă pentru această industrie, în special dacă vorbim despre PIB, piața forței de muncă și piața financiară.

Achiziția de bunuri și servicii de lux de către turiști va fi influenţată negativ de restricțiile de călătorie și de teama privind posibilele infectări în avioane și nave de croazieră. Este dificil de prezis cu acuratețe impactul complet al pandemiei asupra economiei în general și asupra industriei bunurilor de lux în special, deoarece evoluția și durata acesteia vor depinde de răspunsul guvernelor și populațiilor.

„Experți din întreaga lume analizează diferite scenarii în ceea ce privește vânzările pierdute sau impactul comenzilor de scală, unele dintre estimări vizând chiar o scădere de până la 35% (în cele mai grave cazuri). În toate situațiile, veniturile ar suferi o scădere mai bruscă decât cea a vânzărilor, deoarece acum discutăm şi de transformarea comportamentului consumatorului, încălţămintea comodă în detrimentul pantofilor cu toc sau reinventarea interacţiunii cu clientul în mediul online”, a menționat Ioana Maxim, Manager, Audit & Assurance, Mazars România.

Scăderea vânzărilor, din cauza închiderii magazinelor, previziunile neclare privind industria modei și la schimbarea comportamentului consumatorilor pun brandurile într-o situație dificilă. Pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea, acestea și-ar putea optimiza investițiile, pot reduce costurile de inventar sau pot dezvolta noi procese de distribuție, furnizare de produse sau materie primă, vânzare și livrare.

Millenials și Generația Z în China

Consumatorii chinezi sunt caracterizați de o capacitate puternică și frecvență ridicată a consumului de produse de lux.

Millenials sunt cei mai stabili în privința produselor de lux și prezintă cel mai înalt grad de conștientizare și de loialitate faţă de brand.

Generația Z îi urmează îndeaproape și, deși puterea lor de cumpărare este încă scăzută, au cea mai înaltă proporție de consumatori cu frecvență ridicată, din cauza înclinației către consumul excesiv. Comparativ cu alte grupuri de vârstă, loialitatea Generației Z față de brand este cea mai instabilă, în special în cazul femeilor.

Industria modei a crescut în 2019, în Europa, majoritatea brandurilor sporindu-și vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte. Este motivul pentru care toată lumea se aștepta o evoluție de succes în 2020, atât în privința numărului de magazine, cât și lansările de noi designeri, artizani sau mass-market. Previziunile de creștere au fost însă stopate de pandemia de coronavirus. 

 

În Europa, piața produselor de lux a înregistrat o evoluție echilibrată la începutul anului, în pofida unei fluctuații considerabile în unele țări.

Piața italiană a fost cea mai afectată, deoarece pandemia a dus la o scădere dramatică a vânzărilor.

La nivel global, sectorul bunurilor de lux este afectat serios de criza economică, înregistrând o scădere a vânzărilor de până la 30% pe an.

Pe măsură ce această criză continuă să câștige teren în întreaga lume, brandurile de lux importante au anunțat anularea prezentărilor noilor colecţii și au oferit o mână de ajutor medicilor și spitalelor, prin producerea de măști, combinezoane și substanțe dezinfectante, făcând în același timp donații importante.

În industria de lux, banii sunt cheltuiți, în general, nu pe baza unui raționament, ci pe baza emoțiilor și sentimentelor. 

 

Mazars este o organizație internațională, specializată în audit, contabilitate, consultanţă financiară, servicii fiscale şi juridic. Activeză în 91 de țări și teritorii, și se bazează pe experiența a 40.400 de profesioniști.

În România, Mazars are o experiență de 25 de ani în audit și consultanță financiară, servicii fiscale, contabilitate, salarizare și administrare de personal. Echipa locală cuprinde 230 de profesioniști.

 
Citeşte mai multe despre:   lux,   moda,   coronavirus,   piata bunurilor de lux

 



Mai multe titluri din categorie

Emisiunea a fost urmărită de peste 1.6 milioane de telespectatori, Cea de-a treia gală Te cunosc de  undeva!, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara

Emisiunea a fost urmărită de peste 1.6 milioane de telespectatori, Cea de-a treia gală Te cunosc de  undeva!, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara
Galerie Foto Cea de-a treia gală a celui de-al 15-lea sezon al show-ului Te cunosc de undeva!, câștigată de AMI, cu o excelentă transformare în DUA LIPA, a fost aseară lider de audiență atât la nivel naţional, cât şi la...

X Factor, lider de audiență pe toate categoriile de public. Premieră în cadrul show-ului: Florin Ristei a acordat primul wild card

X Factor, lider de audiență pe toate categoriile de public. Premieră în cadrul show-ului: Florin Ristei a acordat primul wild card
Galerie Foto Cea de-a treia ediţie a celui mai nou sezon X Factor, difuzată vineri seara, între orele 20.29-23.04, la Antena 1, a fost lider de audiență pe toate categoriile de public. Astfel, la nivelul întregului public...

Hotspotcoffee.ro: cea mai bună cafea din România

Hotspotcoffee.ro: cea mai bună cafea din România
Te-ai gândit vreodată cum ar arăta diminețile tale fără cafea?  Pe lângă energia pe care o dă o ceașcă de cafea aromată, nimic nu se compară cu mirosul cafelei proaspăt prăjite. Echipa Hotspot...

Lucruri pe care trebuie să le știi înainte de schimbarea furnizorului de gaze

Lucruri pe care trebuie să le știi înainte de schimbarea furnizorului de gaze
Căldura casei tale trebuie simțită la propriu, dar mai ales la figurat. Tocmai pentru acest lucru, ai nevoie de oferte create în favoarea ta, de care să beneficiezi pe tot parcursul anului. Pentru a te asigura că...

Universiada Pescarului Ediția I. Inginerii UPB au câștigat Marele Premiu, iar Marea Captură a revenit medicilor UMFCD

Universiada Pescarului Ediția I. Inginerii UPB au câștigat Marele Premiu, iar Marea Captură a revenit medicilor UMFCD
Prima ediție a concursului de pescuit sportiv – Universiada Pescarului – C&R , ce a reunit cadrele  didactice ale Universității de Medicină și Farmacie “Carol Davila” și ale Universității POLITEH...

Moment emoţionant la revenirea pe platoul de filmare Te cunosc de undeva!

Moment emoţionant la revenirea pe platoul de filmare Te cunosc de undeva!
Galerie Foto La doar câteva săptămâni de la începerea filmărilor pentru cel de-al 15-lea sezon al transforming show-ului Te cunosc de undeva!, echipa emisiunii a fost greu încercată de cumplitul virus care a lovit întreg...

Oja semipermanenta: sfaturi pentru aplicare si indepartare

Oja semipermanenta: sfaturi pentru aplicare si indepartare
Pentru a avea o manichiura impecabila pentru o lunga perioada de timp, oja semipermanenta este solutia ideala. Dar cum functioneaza exact? Cum sa o elimini? Care sunt avantajele si dezavantajele ei? Pentru a avea o ma...

Începând din 29 septembrie, ora 22:00, Happy Channel difuzează producţia braziliană Orfanii unei naţiuni, câştigătoare a unui premiu Rose d’Or, dar şi Grand Prize la Seoul Drama Awards

Începând din 29 septembrie, ora 22:00, Happy Channel difuzează producţia braziliană Orfanii unei naţiuni, câştigătoare a unui premiu Rose d’Or, dar şi Grand Prize la Seoul Drama Awards
Începând din 29 septembrie, de luni până vineri, de la ora 22:00, Happy Channel va difuza în premieră producţia braziliană marca Globo, Orfanii unei naţiuni. Având la bază un subiect cutremurător, războiul...

Chefi la cuțite, din nou lider de audiență pe toate segmentele de public.  Emisiunea a înregistrat cele mai bune cifre din acest sezon

Chefi la cuțite, din nou lider de audiență pe toate segmentele de public.  Emisiunea a înregistrat cele mai bune cifre din acest sezon
Galerie Foto Şi marți  seara, telespectatorii au ales Chefi la cuţite. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență la nivelul tuturor segmentelor de public şi a înregistrat cele mai  bune cifre din...

Maria Buză şi Marius Rizea, sursa de comedie în serialul Adela de la Antena 1

Maria Buză şi Marius Rizea, sursa de comedie în serialul Adela de la Antena 1
Galerie Foto Maria Buză şi Marius Rizea fac parte din distribuţia celui mai nou serial de ficţiune produs de Ruxandra Ion şi Dream Film Production, Adela. Obişnuiţi să joace un cuplu, de data aceasta telespectatorii îi vor...

Hobby-uri fotbalistice. Ce pasiuni au Ronaldo și Beckham

Hobby-uri fotbalistice. Ce pasiuni au Ronaldo și Beckham
Ronaldo a declarat în 2008 că bingo-ul l-a ajutat să înveţe limba engleză, în vreme ce Will Smith a spus, într-un interviu, că scrima i-a apropiat pe el, David Beckham şi Tom Cruise. Cech a cântat la tobe...

Tragedie în familia lui „Rocky”: Mama lui Sylvester Stallone a murit la 98 de ani

Tragedie în familia lui „Rocky”: Mama lui Sylvester Stallone a murit la 98 de ani
Mama lui Sylvester Stallone, Jackie, fost astrolog, psiholog şi managerul proiectului de televiziune G.L.O.W., a murit la vârsta de 98 de ani. Jackie făcea pilates şi se antrena în sala de forţă, iar moartea sa a ...

Turismul intern s-a ieftinit. Care au fost prețurile în perioada sezonului estival 2020

Turismul intern s-a ieftinit. Care au fost prețurile în perioada sezonului estival 2020
Costul unui sejur pentru două persoane, timp de trei nopți, în perioada sezonului estival 2020 a scăzut cu 21% faţă de același interval al anului trecut. Numărul rezervărilor last-minute s-a dublat,...

Chefi la cuțite a fost aseară lider de audiență pe toate segmentele de public Peste 1.800.000 de telespectatori au urmărit emisiunea

Chefi la cuțite a fost aseară lider de audiență pe toate segmentele de public  Peste 1.800.000 de telespectatori au urmărit emisiunea
Galerie Foto Chefi la cuțite a dominat seara de luni. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență la nivelul tuturor segmentelor de public. Conform Kantar Media, Chefi la cuțite a fost lider de piață în rândul...

Dust Busters – Servicii de Curatenie Profesionale

Dust Busters – Servicii de Curatenie Profesionale
Cu totii am avut acele zile lungi in care abia asteptam sa iesim de la serviciu si sa ne indreptam spre casa, unde ne asteapta un loc calduros, curat si primitor, in care sa ne putem relaxa dupa o zi de munca. Adesea...
Serviciul de email marketing furnizat de