x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

0
11 Iun 2020 - 13:54
Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

Piața bunurilor de lux ar putea scădea cu 35% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, arată estimările companiei Mazars România.

Cu toate astea, ia tradițională românească, promovată de mari designeri, este încă în vogă.

"Să purtăm ia românească tradițională, atât de la modă, încât a inspirat oameni din întreaga lume și a ajuns în toate colțurile acesteia”, a declarat Li Edelkoort, doamna tendinţelor socio-culturale în materie de modă.

Clienții români dețin cea mai mare pondere pe piața locală a bunurilor de lux

„Țara noastră găzduiește branduri de lux precum Armani, Versace, Ralph Lauren, Dior, Prada, Chanel, Hermes, Louis Vuitton și Gucci. În România, acestea erau așteptate să înregistreze evoluţii pozitive în anul 2020, datorită unor factori economici favorabili pieţei locale în 2019, ca de exemplu numărul mai mare de persoane cu venituri nete ridicate și creşterea consumului. Toate acestea au condus la o schimbare dramatică a obiceiurilor de cumpărare în rândul clienţilor: consum sustenabil, experiențe online similare celor dintr-un magazin fizic și comunicare non-comercială.”, a menționat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance, Mazars România.

Piața bunurilor de lux din România este problematică, deoarece trebuie să se bazeze pe clienții locali, care deţin cea mai mare pondere, în comparație cu turiștii. Pe de altă parte, în Milano, Paris sau Praga, sunt mulți turiști străini care consumă produsele de lux.

România se așteaptă la o încetinire a economiei, care va determina ca sectorul bunurilor de lux să ia în considerare produse mai accesibile, pentru a creşte puterea de cheltuire a multor clienți din clasa de mijloc. Această tendință va continua pe măsură ce brandurile încearcă să lanseze opțiuni la preţuri rezonabile şi să își concentreze strategia de marketing în jurul inovării, mai ales în privința comerțului electronic.

Vânzările online, salvarea

În afară de criza mondială a sănătății, COVID-19 reprezintă o amenințare serioasă pentru această industrie, în special dacă vorbim despre PIB, piața forței de muncă și piața financiară.

Achiziția de bunuri și servicii de lux de către turiști va fi influenţată negativ de restricțiile de călătorie și de teama privind posibilele infectări în avioane și nave de croazieră. Este dificil de prezis cu acuratețe impactul complet al pandemiei asupra economiei în general și asupra industriei bunurilor de lux în special, deoarece evoluția și durata acesteia vor depinde de răspunsul guvernelor și populațiilor.

„Experți din întreaga lume analizează diferite scenarii în ceea ce privește vânzările pierdute sau impactul comenzilor de scală, unele dintre estimări vizând chiar o scădere de până la 35% (în cele mai grave cazuri). În toate situațiile, veniturile ar suferi o scădere mai bruscă decât cea a vânzărilor, deoarece acum discutăm şi de transformarea comportamentului consumatorului, încălţămintea comodă în detrimentul pantofilor cu toc sau reinventarea interacţiunii cu clientul în mediul online”, a menționat Ioana Maxim, Manager, Audit & Assurance, Mazars România.

Scăderea vânzărilor, din cauza închiderii magazinelor, previziunile neclare privind industria modei și la schimbarea comportamentului consumatorilor pun brandurile într-o situație dificilă. Pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea, acestea și-ar putea optimiza investițiile, pot reduce costurile de inventar sau pot dezvolta noi procese de distribuție, furnizare de produse sau materie primă, vânzare și livrare.

Millenials și Generația Z în China

Consumatorii chinezi sunt caracterizați de o capacitate puternică și frecvență ridicată a consumului de produse de lux.

Millenials sunt cei mai stabili în privința produselor de lux și prezintă cel mai înalt grad de conștientizare și de loialitate faţă de brand.

Generația Z îi urmează îndeaproape și, deși puterea lor de cumpărare este încă scăzută, au cea mai înaltă proporție de consumatori cu frecvență ridicată, din cauza înclinației către consumul excesiv. Comparativ cu alte grupuri de vârstă, loialitatea Generației Z față de brand este cea mai instabilă, în special în cazul femeilor.

Industria modei a crescut în 2019, în Europa, majoritatea brandurilor sporindu-și vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte. Este motivul pentru care toată lumea se aștepta o evoluție de succes în 2020, atât în privința numărului de magazine, cât și lansările de noi designeri, artizani sau mass-market. Previziunile de creștere au fost însă stopate de pandemia de coronavirus. 

 

În Europa, piața produselor de lux a înregistrat o evoluție echilibrată la începutul anului, în pofida unei fluctuații considerabile în unele țări.

Piața italiană a fost cea mai afectată, deoarece pandemia a dus la o scădere dramatică a vânzărilor.

La nivel global, sectorul bunurilor de lux este afectat serios de criza economică, înregistrând o scădere a vânzărilor de până la 30% pe an.

Pe măsură ce această criză continuă să câștige teren în întreaga lume, brandurile de lux importante au anunțat anularea prezentărilor noilor colecţii și au oferit o mână de ajutor medicilor și spitalelor, prin producerea de măști, combinezoane și substanțe dezinfectante, făcând în același timp donații importante.

În industria de lux, banii sunt cheltuiți, în general, nu pe baza unui raționament, ci pe baza emoțiilor și sentimentelor. 

 

Mazars este o organizație internațională, specializată în audit, contabilitate, consultanţă financiară, servicii fiscale şi juridic. Activeză în 91 de țări și teritorii, și se bazează pe experiența a 40.400 de profesioniști.

În România, Mazars are o experiență de 25 de ani în audit și consultanță financiară, servicii fiscale, contabilitate, salarizare și administrare de personal. Echipa locală cuprinde 230 de profesioniști.

 
Citeşte mai multe despre:   lux,   moda,   coronavirus,   piata bunurilor de lux

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Căpitanul României şi al Barcelonei, Gică Popescu, prezintă la Antena 1 seria Super Prieteni

Căpitanul României şi al Barcelonei, Gică Popescu, prezintă la Antena 1 seria  Super Prieteni
Galerie Foto Începând de miercuri, 23 iunie, de la ora 23:45, fostul mare capitan al României şi al  Barcelonei, Gică Popescu, aduce la Antena 1 şi pe as.ro o serie de interviuri-eveniment cu foşti mari jucători de...

Cele mai bune 5 sfaturi pentru unghii frumoase și sănătoase

Cele mai bune 5 sfaturi pentru unghii frumoase și sănătoase
Galerie Foto Toate femeile își doresc unghii frumoase și îngrijite. Uneori acestea pot avea pete deschise sau întunecate pe suprafața lor, sau alte probleme care indică instalarea unei boli. Iată câteva semne de pe unghii...

Alessia Sana, trimisă în Finala de Popularitate a celui de-al zecelea sezon Next Star

Alessia Sana, trimisă în Finala de Popularitate a celui de-al zecelea sezon Next Star
Galerie Foto La doar 8 ani, micuța Alessia Sana a urcat curajoasă pe scena Next Star și a ales să cânte o piesă uriașă, care i-a adus simpatia juraților și voturile celor de acasă....

Mel Gibson își revine după ani de procese și dependența de alcool

Mel Gibson își revine după ani de procese și dependența de alcool
După problemele cu alcoolul şi litigiile din justiţie, Mel Gibson şi-a recăpătat forma fizică. Fotografii recente îl arată pe actor într-o formă bună, după ce a trecut pe la sala de forţă. Actorul ameri...

Regina Elisabeta, întâmpinată cu urale la festivalul de hipism Royal Ascot

Regina Elisabeta, întâmpinată cu urale la festivalul de hipism Royal Ascot
Regina Elisabeta  II-a a ajuns la Ascot, pentru ultima zi de curse de cai. Prinţul Charles şi soţia sa, Camilla, au fost şi ei la Royal Ascot, acest obiectiv fiind vizitat anual de mai bine de 600.000 de fani ai...

Marius Pancu va prezenta Observatorul de Noapte, la Antena 1: „Sunt nerăbdător să mă reîntâlnesc cu telespectatorii, în direct, din noua casă!”

Marius Pancu va prezenta Observatorul de Noapte, la Antena 1: „Sunt nerăbdător să mă reîntâlnesc cu telespectatorii, în direct, din noua casă!”
Galerie Foto Începând din 21 iunie, jurnalistul Marius Pancu va prezenta Observatorul de Noapte, de luni până joi, la Antena 1. „Sunt nerăbdător să mă reîntâlnesc cu telespectatorii, în direct, din noua casă! Cu...

Serialul Adela, lider de audienţă

Serialul Adela, lider de audienţă
Galerie Foto Dezvăluirile uluitoare şi momentele încărcate de tensiune din cele mai noi episoade ale serialului Adela, difuzate aseară la Antena 1, i-au ţinut pe telespectatori cu sufletul la gură. Proiectul produs de...

Dorian Popa, cuprins de emoții la Next Star: ”Nu pot să mai vorbesc, pentru că deja dau în plâns!

Dorian Popa, cuprins de emoții la Next Star: ”Nu pot să mai vorbesc, pentru că deja dau în plâns!
Nu e ușor ca cineva să îl lase fără cuvinte pe Dorian Popa, cu atât mai puțin să îl emoționeze până la lacrimi, dar un concurent reușește asta sâmbătă, de la 20.00, la Antena 1, într-o nouă ediție...

Patru trucuri pentru plante mai sănătoase

Patru trucuri pentru plante mai sănătoase
Galerie Foto Cu toate ploile şi lipsa tratamentelor, nu doar florile de curte sunt afectate, ci şi cele de apartament. Aşa că Oana Matei, inginer horticultor, are câteva sfaturi pentru plantele noastre din...

Sportul după pandemie. Actorul Will Smith îşi reaminteşte exerciţiile la sală

Sportul după pandemie. Actorul Will Smith îşi reaminteşte exerciţiile la sală
Sportul după pandemie. Actorul Will Smith îşi reaminteşte exerciţiile la sală, într-un clip amuzant devenit viral. Actorul a postat un clip amuzant pe Twitter, în care face mai multe exerciţii în...

Hoteluri care spun istoria modernă a litoralului Bulgariei

Hoteluri care spun istoria modernă a litoralului Bulgariei
Unele hoteluri n-au fost construite la întâmplare, iar istoria lor este importantă pentru a-nțelege cum s-au dezvoltat anumite zone turistice. Hotelul fostului președinte al Bulgariei este un astfel de punct de...

(P) Lenjerii de pat și pături Cocolino pentru sezonul de iarnă: cele mai noi tendințe

(P) Lenjerii de pat și pături Cocolino pentru sezonul de iarnă: cele mai noi tendințe
Așa cum vara căutăm să folosim lenjerii de pat cât mai răcoroase, pentru a putea obține un somn cât mai odihnitor și mai bun, la fel și iarna ne propunem să folosim lenjerii de pat călduroase și...

Ştirile de la Antena 1, cea mai mare cotă de piaţă din acest an

Ştirile de la Antena 1, cea mai mare cotă de piaţă din acest an
Galerie Foto Programele de ştiri de la Antena 1 şi-au consolidat poziţia în clasamentul audienţelor în prima jumătate a anului, fiind din ce în ce mai urmărite la nivelul publicului comercial din mediul urban cu vârste...

Reshape on a budget - cum revitalizezi spațiul cu un buget accesibil

Reshape on a budget - cum revitalizezi spațiul cu un buget accesibil
Pandemia cu noul coronavirus ne-a izolat în case pentru cea mai lungă perioadă de timp din istorie. Am stat pe canapea mai mult decât am făcut-o vreodată - acolo am învățat, am mâncat, am socializat. Sub...

Narcisa Birjaru din echipa lui chef Scărlătescu, prima femeie câștigătoare la Chefi la cuțite

Narcisa Birjaru din echipa lui chef Scărlătescu,  prima femeie câștigătoare la Chefi la cuțite
Galerie Foto Miercuri seară, Chefi la cuțite și-a desemnat câștigătorul sezonului 9, iar vestea a venit cu o premieră pentru cel mai iubit show culinar. Pentru prima dată în nouă sezoane o femeie a reușit să spargă...
Serviciul de email marketing furnizat de