x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

0
11 Iun 2020 - 13:54
Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

Piața bunurilor de lux ar putea scădea cu 35% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, arată estimările companiei Mazars România.

Cu toate astea, ia tradițională românească, promovată de mari designeri, este încă în vogă.

"Să purtăm ia românească tradițională, atât de la modă, încât a inspirat oameni din întreaga lume și a ajuns în toate colțurile acesteia”, a declarat Li Edelkoort, doamna tendinţelor socio-culturale în materie de modă.

Clienții români dețin cea mai mare pondere pe piața locală a bunurilor de lux

„Țara noastră găzduiește branduri de lux precum Armani, Versace, Ralph Lauren, Dior, Prada, Chanel, Hermes, Louis Vuitton și Gucci. În România, acestea erau așteptate să înregistreze evoluţii pozitive în anul 2020, datorită unor factori economici favorabili pieţei locale în 2019, ca de exemplu numărul mai mare de persoane cu venituri nete ridicate și creşterea consumului. Toate acestea au condus la o schimbare dramatică a obiceiurilor de cumpărare în rândul clienţilor: consum sustenabil, experiențe online similare celor dintr-un magazin fizic și comunicare non-comercială.”, a menționat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance, Mazars România.

Piața bunurilor de lux din România este problematică, deoarece trebuie să se bazeze pe clienții locali, care deţin cea mai mare pondere, în comparație cu turiștii. Pe de altă parte, în Milano, Paris sau Praga, sunt mulți turiști străini care consumă produsele de lux.

România se așteaptă la o încetinire a economiei, care va determina ca sectorul bunurilor de lux să ia în considerare produse mai accesibile, pentru a creşte puterea de cheltuire a multor clienți din clasa de mijloc. Această tendință va continua pe măsură ce brandurile încearcă să lanseze opțiuni la preţuri rezonabile şi să își concentreze strategia de marketing în jurul inovării, mai ales în privința comerțului electronic.

Vânzările online, salvarea

În afară de criza mondială a sănătății, COVID-19 reprezintă o amenințare serioasă pentru această industrie, în special dacă vorbim despre PIB, piața forței de muncă și piața financiară.

Achiziția de bunuri și servicii de lux de către turiști va fi influenţată negativ de restricțiile de călătorie și de teama privind posibilele infectări în avioane și nave de croazieră. Este dificil de prezis cu acuratețe impactul complet al pandemiei asupra economiei în general și asupra industriei bunurilor de lux în special, deoarece evoluția și durata acesteia vor depinde de răspunsul guvernelor și populațiilor.

„Experți din întreaga lume analizează diferite scenarii în ceea ce privește vânzările pierdute sau impactul comenzilor de scală, unele dintre estimări vizând chiar o scădere de până la 35% (în cele mai grave cazuri). În toate situațiile, veniturile ar suferi o scădere mai bruscă decât cea a vânzărilor, deoarece acum discutăm şi de transformarea comportamentului consumatorului, încălţămintea comodă în detrimentul pantofilor cu toc sau reinventarea interacţiunii cu clientul în mediul online”, a menționat Ioana Maxim, Manager, Audit & Assurance, Mazars România.

Scăderea vânzărilor, din cauza închiderii magazinelor, previziunile neclare privind industria modei și la schimbarea comportamentului consumatorilor pun brandurile într-o situație dificilă. Pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea, acestea și-ar putea optimiza investițiile, pot reduce costurile de inventar sau pot dezvolta noi procese de distribuție, furnizare de produse sau materie primă, vânzare și livrare.

Millenials și Generația Z în China

Consumatorii chinezi sunt caracterizați de o capacitate puternică și frecvență ridicată a consumului de produse de lux.

Millenials sunt cei mai stabili în privința produselor de lux și prezintă cel mai înalt grad de conștientizare și de loialitate faţă de brand.

Generația Z îi urmează îndeaproape și, deși puterea lor de cumpărare este încă scăzută, au cea mai înaltă proporție de consumatori cu frecvență ridicată, din cauza înclinației către consumul excesiv. Comparativ cu alte grupuri de vârstă, loialitatea Generației Z față de brand este cea mai instabilă, în special în cazul femeilor.

Industria modei a crescut în 2019, în Europa, majoritatea brandurilor sporindu-și vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte. Este motivul pentru care toată lumea se aștepta o evoluție de succes în 2020, atât în privința numărului de magazine, cât și lansările de noi designeri, artizani sau mass-market. Previziunile de creștere au fost însă stopate de pandemia de coronavirus. 

 

În Europa, piața produselor de lux a înregistrat o evoluție echilibrată la începutul anului, în pofida unei fluctuații considerabile în unele țări.

Piața italiană a fost cea mai afectată, deoarece pandemia a dus la o scădere dramatică a vânzărilor.

La nivel global, sectorul bunurilor de lux este afectat serios de criza economică, înregistrând o scădere a vânzărilor de până la 30% pe an.

Pe măsură ce această criză continuă să câștige teren în întreaga lume, brandurile de lux importante au anunțat anularea prezentărilor noilor colecţii și au oferit o mână de ajutor medicilor și spitalelor, prin producerea de măști, combinezoane și substanțe dezinfectante, făcând în același timp donații importante.

În industria de lux, banii sunt cheltuiți, în general, nu pe baza unui raționament, ci pe baza emoțiilor și sentimentelor. 

 

Mazars este o organizație internațională, specializată în audit, contabilitate, consultanţă financiară, servicii fiscale şi juridic. Activeză în 91 de țări și teritorii, și se bazează pe experiența a 40.400 de profesioniști.

În România, Mazars are o experiență de 25 de ani în audit și consultanță financiară, servicii fiscale, contabilitate, salarizare și administrare de personal. Echipa locală cuprinde 230 de profesioniști.

 
Citeşte mai multe despre:   lux,   moda,   coronavirus,   piata bunurilor de lux

 



Mai multe titluri din categorie

Numele finaliștilor din sezonul 9 Chefi la cuțite, dezvăluit în această seară

Numele finaliștilor din sezonul 9 Chefi la cuțite,  dezvăluit în această seară
Galerie Foto Ediția de luni seară a adus la Chefi la cuțite lacrimi de fericire pentru semifinaliștii sezonului 9 și a culminat cu o tensiune care a atins cote maxime în bucătăria celui mai iubit show culinar. Alexandru...

Ținute la modă cu pantofi sport

Ținute la modă cu pantofi sport
Galerie Foto În lumea modei, pantofii sport au devenit un accesoriu esențial care nu trebuie să lipsească din dressingul unei doamne sau domnișoare. Îi adorăm, îi colecționăm, îi purtăm în fiecare zi…însă cum ne...

Maria Ene, trimisă în Finala de Popularitate a sezonului 10 Next Star

Maria Ene, trimisă în Finala de Popularitate a sezonului 10 Next Star
Maria Ene și harpa sa au cucerit, sâmbătă seara , la Antena 1, nu doar inimile juraților, ci și pe ale celor de acasă, astfel că micuța a fost trimisă în Finala de Popularitate a celui de-al zecelea sezon...

Chefi la cuțite și-a ales semifinaliștii sezonului 9 Emisiunea, lider de audienţă

Chefi la cuțite și-a ales semifinaliștii sezonului 9  Emisiunea, lider de audienţă
Galerie Foto Ediția plină de tensiune de duminică seară a restabilit rândurile la bancurile de lucru Chefi la cuțite și a dezvăluit numele semifinaliștilor sezonului 9, în urma celor două lupte de foc din bucătăria...

(P) Supliment nutritiv impotriva naparlirii excesive la caini si pisici, SHED-X

(P)  Supliment nutritiv impotriva naparlirii excesive la caini si pisici, SHED-X
Shed-X este un supliment 100% natural, cu actiune completa si garantata in scopul combaterii naparlirii excesive in maxim 3-6 saptamani. Este formulat stiintific de catre Doctori in Nutritia Animalelor pentru a respecta...

Bella, fetița care a uimit întreaga planetă cu abilitățile sale, urcă pe scena Next Star

Bella, fetița care a uimit întreaga planetă cu abilitățile sale, urcă pe scena Next Star
Galerie Foto La doar șapte ani, Bella Devyatkina vorbește opt limbi străine și va face o demonstrație sâmbătă, de la ora 20.00, la Antena 1, într-o nouă ediție Next Star....

Cum se organizează o înmormântare în Bucuresti

Cum se organizează o înmormântare în Bucuresti
Momentul trecerii în neființă a unei persoane dragi este greu, de multe ori chiar traumatizant. Nimic nu poate alina definitiv durerea resimțită, însă există câteva lucruri care te pot ajuta să treci mai ușor...

Turismul balnear ne reface după pandemie

Turismul balnear ne reface după pandemie
După foarte mult timp de sedentarism și izolare, revenirea la tratamentele balneare este benefică atât pentru refacerea sistemului nostru imunitar, cât și pentru economie. Putem arde calorii și ne putem reface, du...

Intact Media GroupHealth Foru​​​​​​​m - Impactul abonamentelor medicale în sănătate și economie

Intact Media GroupHealth Foru​​​​​​​m - Impactul abonamentelor medicale în sănătate și economie
Galerie Foto Mai bine să previi decât să repari, iar apoi să ajungi să cheltui sume enorme, și nu de puține ori cu efecte minime. Un principiu simplu, pe care România nu îl aplică în niciun sector al economiei, iar...

Super Neatza cu Răzvan şi Dani, record de audienţă în acest sezon

Super Neatza cu Răzvan şi Dani, record de audienţă în acest sezon
Cea mai nouă ediţie Super Neatza cu Răzvan şi Dani, difuzată miercuri, 9 iunie, la Antena 1 s-a impus ca lider detaşat de audienţă, la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, cu...

Cursele charter Arad - Antalya vor avea loc de trei ori pe săptămână

Cursele charter Arad - Antalya vor avea loc de trei ori pe săptămână
Vicepreședintele Consiliului Județean Arad anunță startul zborurilor directe Arad - Antalya. Acestea au loc de trei ori pe săptămână. Cursele se vor opera până la sfârșitul lunii...

Cine va realiza celebrul calendar Pirelli din 2021

Cine va realiza celebrul calendar Pirelli din 2021
Cântărețul canadian Bryan Adams, care a fotografiat personaje renumite, printre care Amy Winehouse, John Boyega și Regina Elisabeta a II-a, va realiza cea mai recentă ediție a calendarului Pirelli, conform...

Cele mai bune cărți despre spiritualitate pentru a-ți hrăni sufletul

Cele mai bune cărți despre spiritualitate pentru a-ți hrăni sufletul
A găsi inspirația pentru a ne îmbogăți sufletul și a ne echilibra emoțiile pare a fi o călătorie nesfârșită, mai ales în timpul pandemiei. La urmă urmei, 2020 și 2021 reprezintă doi ani...

Ioana Abur şi Ioana Blaj complică acţiunea la finalul acestui sezon Adela

Ioana Abur şi Ioana Blaj complică acţiunea la finalul acestui sezon Adela
Galerie Foto Doar 3 săptămâni îi mai despart pe telespectatori de finalul primului sezon Adela, serial difuzat în fiecare joi, de la 20:30, la Antena 1, iar noi personaje-cheie îşi vor face apariţia pentru a complica şi mai...

Patrizia Paglieri:  “O zi în Asia Express e cât un an la București!”

Patrizia Paglieri:  “O zi în Asia Express e cât un an la București!”
Galerie Foto Patrizia Paglieri și fiul ei, Franci, au plecat pe Drumul Împăraților cu gândul de a învăța o lecție de viață, lucru care s-a și întâmplat. Cursa din Asia Express le-a adus surprize după surprize și...
Serviciul de email marketing furnizat de