Un grup de investitori de Cehia şi Slovacia au achiziţionat o participaţie de 4% în „ProSiebenSat.1 Media”, grupul german de televiziune aflat în centrul speculaţiilor privind o posibilă consolidare a industriei TV din Europa, transmite Reuters.
„Czech Media Invest” (CMI), deţinut de miliardarul ceh Daniel Kretinsky şi partenerii slovaci Patrik Tkac şi Roman Korbacka, au confirmat investiţia, după un anunţ la Bursă.
Preluarea participaţiei face parte din strategia de construire a unui portofoliu de acţiuni minoritare în companii media din Europa, se arată într-un comunicat al CMI.
„Această investiţie este un rezultat al mandatului primit de la acţionarii noştri pentru asigurarea expansiunii în sectorul media european. Ne aşteptăm ca «ProSieben» să fie atât o investiţie pe termen lung, cât şi una strategică în cadrul portofoliului nostru media”, a afirmat directorul financiar al CMI, Branislav Miskovic, lăudând soliditatea brandului „ProSieben” şi poziţia sa pe piaţa din Germania.
Kretinsky deţine 50% din CMI, Tkac 40% şi Korbacka 10%. Compania de investiţii deţine posturi de radio în Cehia şi România, ediţia franceză a revistei „Elle” şi alte active din domeniul media în Franţa.
Ultima dată când s-a auzit de Kretinsky şi Tkac în Germania a fost în această vară, când „EP Global Commerce”, vehiculul de investiţii deţinut de cei doi, a anunţat o ofertă de preluare a „Metro AG”, care evaluează retailerul german la 5,8 miliarde de euro (6,6 miliarde de dolari). Oferta a fost respinsă de acţionarii majoritari ai „Metrou”.
În mai, operatorul italian de televiziune cu plată „Mediaset” a anunţat achiziţionarea unei participaţii de 9,6% în rivalul german „ProSieben”.
„Mediaset”, fondat în 1987 de fostul premier italian Silvio Berlusconi, a anunţat în ultimele luni că este în favoarea creării unui jucător pan-european în sectorul TV pentru a face faţă concurenţei din acest sector.
Tranzacţia dintre „Mediaset” şi „Prosieben” vine după ce operatorul de televiziune cu plată „Canal Plus” a anunţat achiziţionarea rivalului european M7, într-o tranzacţie evaluată la aproximativ un miliard de euro (1,12 miliarde de dolari). În urma achiziţiei, „Canal Plus” îşi extinde prezenţa în Olanda, Belgia, Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria şi România, se arată într-un comunicat al „Canal Plus”, post deţinut de grupul francez „Vivendi”.