x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Românii, campioni la stat în faţa televizorului şi în 2013

Românii, campioni la stat în faţa televizorului şi în 2013

de Istvan Deak    |    11 Oct 2014   •   14:43
Românii, campioni la stat în faţa televizorului şi în 2013

Un studiu dat publicităţii în Germania plasează România pe primul loc la perioada petrecută zilnic în faţa televizorului. “Television International Key Facts 2014”, studiul realizat de IP Network, membru al grupului RTL, a scos în evidenţă că media în Uniunea Europeană în anul 2013 a fost de 236 de minute petrecute zilnic în faţa televizorului, cu un minut mai puţin decât în anul 2012. Chiar dacă media a scăzut, consumul TV în UE a atins un nou record. În studiu au fost cuprinse date din 35 de ţări din Europa, plus SUA, Japonia, Brazilia, China şi India.

  Lideri autoritari
Conform studiului, românii petrec cel mai mult timp în faţa televizorului: 340 de minute, aproape şase ore, o creştere de 14 minute faţă de anul trecut (326 de minute zilnic, aproape 5 ore şi jumătate). Astfel, ţara noastră a devansat şi anul acesta liderul din perioada 2009-2011, Serbia, care se clasează doar pe locul secund cu 306 minute, faţă de 307 minute în 2012. Locul trei aparţine Portugaliei cu 298 minute, lusitanii devansând SUA (293 de minute). Germania a consemnat o scădere de un minut faţă de 2012 (221 de minute). 

“Studiul nostru a scos în evidenţă faptul că în continuare consumul TV este viu, chiar dacă urmează o perioadă de schimbări importante”, a comentat preşedintele IP Network, Marc Schorestene, citat de Focus.

Schimbarea principală faţă de anii anteriori este consumul de Social-TV cu ajutorul Smartphonurilor şi a tabletelor. Cu ajutorul Facebook şi Twitter, utilizatorii pot participa activ în cadrul anumitor emisiuni. Smartphone-ul şi tableta sunt folosite precum un second-screen în timpul consumului TV.

 Quality TV

În UE, două din trei persoane au smartphone (64%), în timp ce fiecare al şaptelea are o tabletă (14,2%). Numărul utilizatorilor de tablete s-a dublat faţă de anul 2012. Un trend ascendent vizibil îl are consumul de seriale de calitate (Quality TV), cum ar fi True Detective, cu laureatul Oscar Matthew McConaughey în rolul principal. A crescut şi consumul de seriale interne, care ocupă poziţii fruntaşe în două-treimi din pieţele TV din UE.

În ceea ce priveşte piaţa de publicitate TV, în 2012 s-au consemnat creşteri în zece dintre cele 23 de ţări UE incluse în studiu. Piaţa din Suedia a beneficiat de cea mai mare creştere în 2012 (18,1%). Germania şi Franţa au consemnat şi ele creşteri de 2 şi 4,5%.

Televiziunea digitală

Studiul a scos în evidenţă şi o creştere a consumului de televiziune digitală. În Uniunea Europeană, consumul de televiziune digitală a înregistrat în 2012 o creştere de 4,6%, ajungând la 85,9% din consumul TV general. Media în Germania este de 70,5%, o creştere de 2,5% faţă de 2011. În schimb, semnalul analogic începe să fie pe cale de dispariţie, ajungând la 1,3% din consumul TV general, faţă de 4,4% în 2011. 

Aproape fiecare gospodărie din UE există un televizor (97,2%). În trei din patru gospodării există televizoare cu ecran subţire (75,3%) şi aparate HD (69,5%). La doar doi ani de la includerea în studiu, Connected-TV, televizoarele inteligente, cu conexiune la Internet, înregistrează o creştere de patru procente în 2012, atingând 13,9% faţă de 9,9% în 2011. Lideri în segmentul Connected-TV sunt Danemarca şi Luxemburg (23,6%), urmate de Croaţia (20,8) şi de Germania (18,6).

În realizarea studiului, IP Network a luat în considerare 308 milioane de gospodării cu TV din 35 de ţări europene (23 din UE), la care s-au adăugat datele furnizate din SUA, Japonia, Brazilia, China şi India.

 

×
Subiecte în articol: la televizor