Universul designului de interior, şi nu numai, este acaparat de ani buni de un nume, Philippe Starck. Mobilierul nu este nici de departe singura sa preocupare. Cunoscută fiindu-i creaţia, am putea considera că Starck o are ca şi preocupare primordială pe aceea de a aduce un pic de fantezie în viaţa noastră. Dintr-o biografie pusă la dispoziţie de Axor, brand ce “a beneficiat” de creativitatea artistului, aflăm următoarele.
În rîndurile de mai jos urmează o scurtă trecere în revistă a unei personalităţi remarcabile în design, un personaj efervescent şi neconvenţional, cu o amprentă lăsată în multe dintre domeniile vieţii moderne
Universul designului de interior, şi nu numai, este acaparat
de ani buni de un nume, Philippe Starck. Mobilierul nu este nici de departe
singura sa preocupare. Cunoscută fiindu-i creaţia, am putea considera că Starck
o are ca şi preocupare primordială pe aceea de a aduce un pic de fantezie în
viaţa noastră. Dintr-o biografie pusă la dispoziţie de Axor, brand ce “a
beneficiat” de creativitatea artistului, aflăm următoarele.
Începuturi şi viziune...
Sus-numitul Philippe Starck a petrecut copilăria sub masa de desen a tatălui său, timp pe care l-a parcurs executînd operaţiuni precum: decupat, cusut, lipit, sablat, demontat jucării, biciclete, motociclete şi încă multe alte obiecte găsite interesante. Momentele întregi pe care le-a petrecut dezasamblînd şi asamblînd orice îi pica în mînă şi-i stîrnea curiozitatea l-au făcut să remarce în acest fel particular lumea dimprejurul său. Tatăl, inventator, i-a dat dorinţa de a crea. De la mama a luat o viziune poetică vizavi de lumea care îl înconjoară. De altfel, la sfatul mamei sale a studiat şi designul la Nissim de Camondo în Paris.
Obiecte uzuale
Philippe Starck este prezent în cotidianul nostru prin obiecte care, înainte de a fi frumoase, sînt de mare ajutor celor cale le folosesc: televizoare (Thomson), periuţe de dinţi (Fluorcari), lămpi (Flos), sfeşnice (Baccarat), valize ( Samsonite), ibrice, cuţite, vaze, veselă şi obiecte pentru zona mesei (Allesi), ceasuri, scutere, motociclete (Aprilia), birouri, paturi, să nu mai spunem de scaune, accesorii şi produse pentru funcţiunea băii (Axor, Duravit), chiar şi mousul (Microsoft). În cuvinte puţine, creaţiile neconvenţionalului designer Starck acoperă mare parte din nevoile traiului cotidian.
Arhitectura
S-a implicat esenţial şi în arhitectură. Este cel care a semnat conceptul hotelurilor Royalton din New York şi Delano în Miami, două dintre exemplele clasice ce reprezintă un concept relativ nou de hotel, acela de butic hotel, care a revoluţionat industria hotelieră din întreaga lume.
A continuat să evolueze şi în acest domeniu şi, inspirat de tradiţia şi de cultura celor mai importante oraşe ale lumii, a conceput construcţii de referinţă pentru cultura globală. Restaurantul Felix din Hong Kong sau Teatronul din Mexic, mai recentele Lan şi Clubul Volar din China sau Bon din Moscova. La sfîrşitul lui 2006 a fost inaugurat în Los Angeles Katsuya, primul restaurant dintr-o serie cu specific chinezesc, pe care presa americană l-a socotit ca fiind unul dintre cele mai reuşite din ultimii zece ani. Fie că este vorba despre Hudson din New York sau Clift în San Francisco, hotelurile sale au adus o nouă dimensiune peisajului arhitectonic american. În anul 2005, unul dintre nenumăratele sale proiecte, respectiv Hotelul Faena din Bueno Aires, a primit distincţia de cel mai bun hotel. Aceasta este o mică parte a ceea ce înseamnă registrul arhitectural realizat de Philippe Starck pînă la acest moment. Mai multe proiecte arhitecturale ale sale sînt la acest moment în desfăşurare în Europa, China, Mexic, Orientul Mijlociu, Statele Unite.
De amintit că în acest an va fi inaugurat proiectul Alhondiga din Bilbao. Cu acesta, unul dintre oraşele europene cele mai încărcate cultural va da vizitatorilor şi cetăţenilor peste 40.000 mp de descoperiri, cultură şi viaţă.