x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citröen C5:Frumoasa franţuzoaică

Citröen C5:Frumoasa franţuzoaică

de Dragos Stoica    |    30 Noi 2008   •   00:00
Citröen C5:Frumoasa franţuzoaică

C5 s-a metamorfozat complet faţă de trecut, iar actuala generaţie poate sta oricând lângă concurenţa germană cu tradiţie pe clasa medie.

Sunt maşini de care te îndrăgosteşti din prima clipă. La fel au stat lucrurile şi în cazul noului Citroen C5, superba realizare a inginerilor francezi din ultimul an, maşină pe care, dacă aş fi câştigat la loto, n-aş mai fi înapoiat-o dealer-ului după test.

DESIGN SUPERB. Fără îndoială, primul atu al noului C5 este aspectul exterior. Impresionează instantaneu prin bunul gust cu care a fost desenat totul, de la elegantele stopuri din spate până la blocurile optice de pe faţă. Pe scurt, maşina este realmente hot, atrăgând privirile tuturor participanţilor la trafic (şi nu numai ale lor), indiferent de gradul de actualizare privind noutăţile auto. Pentru a tuşa şi mai mult evoluţia faţă de generaţia anterioară, constructorul a adaptat şi luneta de la mai luxoasa C6, efectul fiind că acum C5 se prezintă ca un Sedan veritabil. Singura parte care încă păstrează linia clasică a mărcii este cea frontală, cu deja celebrele baghete cromate care formează logo-ul  firmei.

La interior, volanul cu ax fix prezentat iniţial la C4 tinde să devină o caracteristică a mărcii şi a rezistat transformărilor, acesta fiind prevăzut cu o grămadă de comenzi pentru sistemele de bord, gen cruise-control, sistem audio, telefon, computer de bord). Avalanşa de tehnologie a atins şi scaunul şoferului, care poate face masaj la spate. Materialele folosite la realizarea interiorului sunt de cea mai bună calitate, piele pe bord la modelul testat cu inserţii textile şi de aluminiu pe consola centrală. În ceea ce priveşte bordul, acesta are parte de instrumente excelent realizate, existând trei ceasuri care se prezintă într-un melanj perfect de clasic şi viitor, şoferul primind în mod digital toate informaţiile furnizate de computer. Spaţiul este şi el la superlativ: trei persoane de dimensiuni normale pot călători fără probleme pe bancheta din spate, iar siguranţa pasivă este asigurată de airbag-uri pe toate părţile posibile. Volumul portbagajului este de 439 litri, acesta putându-se mări prin rabatarea banchetei din spate în cazul transportării unor obiecte mai lungi.

 

Suspensii de excepţie

Modelul testat a fost 2.7 HDi, de 208 CP, cu transmisie automată în şase trepte. Deşi este mai mare decât predecesorul său, acesta s-a mişcat excelent graţie motorului puternic şi silenţios, chiar dacă vorbim de un diesel. Cuplu este de 440 Nm la 1.900 rpm, în timp ce viteza maximă constructivă se ridică la 224 km/h. Maşina s-a arătat ideală pentru călătoriile lungi, consumul situându-se undeva în jurul a 9 l/100 km, asta chiar în condiţii de sarcină aproape maximă şi de sprintat constant pe şosele. Ţinuta de drum este absolut remarcabilă, în primul rând datorită suspensiei hidropneumatice Hydractive III plus, care este oferită opţional.

Cu modul Sport activat, aceasta anihilează aproape total ruliul pe drumurile mai virajate, pentru ca în cazul craterelor din oraşe să vă ajute să le treceţi fără să simţiţi diferenţele de nivel. Preţul modelului testat este de 38.720 euro (TVA inclus).

×
Subiecte în articol: auto