x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Concurenţa trufelor

Concurenţa trufelor

de Carmen Dragan    |    28 Ian 2009   •   00:00

Deşi "diamantul negru", trufa franceză, este renumit pe piaţa mondială, francezii sunt îngrijoraţi de concurenţa trufei chineze. Aceasta din urmă se vinde la un preţ cu mult mai mic decât cel al unei trufe din Périgord.



Puţini cumpărători sunt cei care pot face diferenţa la prima vedere, însă la gust trufele chineze par a fi din cauciuc. De multe ori sunt amestecate printre trufele din Périgord şi vândute mai ieftin. Această situaţie i-a determinat pe francezi să apeleze la inspectori ca să intervină în pieţele specializate şi să îi demaşte pe impostori.


Farmecul copilăriei

La 15 ianuarie, în Franţa, la Paris, pe strada Daguerre la numărul 82, s-a organizat seara "Gourmandises d’enfance". Evenimentul a început la ora 19:00 şi i-a adunat pe toţi cei care mai păstrează în sufletul lor farmecul copilăriei. Aceştia au venit cu un preparat drag din copilărie, cum ar fi clătite, gofră, napolitane, biscuiţi sau prăjituri. De asemenea, au degustat şi vinuri franţuzeşti, oferite de Pivniţa www.75cl.com.


Criză şi în restaurante

Criza îi obligă pe chefii catalani să deschidă cât mai multe bistrouri. Această tendinţă se dezvoltă mai ales în Barcelona. După ce criza economică a apărut în Spania, "clienţii nu mai comandă vinuri scumpe. Restaurantele cu o stea Michelin sunt nevoite să propună clienţilor la prânz meniuri cu preţ fix, în jur de 35 de euro", explică Pau Arenos, critic gastronomic la cotidianul catalan El Periodico. Carles Gaig, patronul Restaurantului Gaig, a afirmat: "Anul 2009 va fi foarte dificil, restaurantele trebuie să se bată, chefii trebuie să dovedească mai multă creativitate pentru a atrage clienţii".


Târgul de iarnă

Inspirat de tradiţia vechilor târguri, în perioada 4 decembrie-15 ianuarie, Muzeul de Etnografie din Braşov a organizat Târgul de iarnă, o expoziţie cu vânzare de obiecte ce pot constitui cadouri speciale. Nu au lipsit borcane cu dulceaţă şi alte zaharicale apetisante şi punguţe cu plante. Cei prezenţi au putut admira, dar şi cumpăra ceramică executată de artişti plastici şi meşteri populari, obiecte de vestimentaţie, marame, aranjamente florale, icoane, tablouri, bijuterii şi tot felul de păpuşi.


Hostec şi Hospitality

În perioada 19-21 ianuarie, în centrul NEC din Birmingham, în Anglia, a avut loc Hostec Marketplace, cea mai mare expoziţie europeană de tehnologii pentru industria ospitalieră şi foodservice. Paralel, s-a desfăşurat şi Hospitality, eveniment de specialitate cu accent pe comerţ, care a asigurat un punct de întâlnire între cumpărători şi producători, distribuitori de produse alimentare. Târgul s-a adresat în aceeaşi măsură tuturor persoanelor cu activitate în sectorul de alimentaţie publică şi foodservice.


Danubius Gastro

La Bratislava, în Slovacia, în perioada 22-25 ianuarie s-a desfăşurat Danubius Gastro, un eveniment care s-a adresat sectorului ospitalier şi dining aut. La expoziţie au fost prezentate noi tehnologii pentru bucătăriile profesionale, dotări pentru baruri şi cafenele, soluţii de aranjare a mesei, mobilier pentru hoteluri, restaurante, cluburi, textile şi uniforme, tehnică de sunet şi lumini, echipamente pentru saloanele de biliard şi cazinouri, soluţii profesionale pentru asigurarea curăţeniei.


Vânătoare… delicioasă

La 17 ianuarie, cei 25 de participanţi la partidele de vânătoare organizate de Ion Ţiriac la Balc au fost invitaţi la o petrecere. Înainte de sosirea invitaţilor, la domeniul de la Balc au ajuns 50 de gonaci şi 30 de vânători profesionişti, precum şi şapte căruţe în care au fost adunaţi mistreţii împuşcaţi. Invitaţii au mâncat ciorbă cu afumătură, mămăligă cu cârnăciori şi pastramă prăjită, prăjitură cu mere, stropite cu ţuică fiartă, vin fiert, ceai şi cafea.

×
Subiecte în articol: food world