Odată aflat în Paris, turistul de rând nu ştie de unde să înceapă "cutreieratul”. Locuri de vizitat sunt multe, iar timpul nu pare niciodată suficient pentru a descoperi secretele oraşului. Unul dintre locurile care nu trebuiesc ratate este, fără îndoială, Palais Royal. Palatul faimosului cardinal de Richelieu şi al ducilor de Orleans, era una dintre locaţiile cele mai... scandaloase ale Parisului de dinainte de Revoluţie. Astăzi, însă, arcadele sale adăpostesc câţiva dintre cei mai renumiţi designeri ai lumii, precum Stella McCartney sau Rick Owens.
Unul dintre cei mai renumiţi chiriaşi ai Palais Royal a fost Serge Lutens, autoritate supremă în materie de modă, care, după ce şi-a pus amprenta asupra revistei Vogue, ca fotograf, a continuat să dicteze trendurile, din poziţia de director de make-up la Christian Dior. Apoi, ca director artistic la Shiseido a uimit lumea prin parfumurile sale. Tot ele este cel care a deschis una dintre cele mai elegante parfumerii din Paris, un salon mic şi chocet, aflat chiar sub arcadele de piatră ale palatului, cu faţa spre grădinile şi fântâna acestuia. Un colţ de vis, în nuanţe de liliac.
Les Salons du Palais Royal nu este ca nici o altă parfumerie. Decorul aduce mai degrabă aminte de o veche drogherie. Pe fiecare dintre cei patru pereţi ai camerei micuţe sunt rafturi cu sticle de parfumuri, fiecare cu tejgheaua lui. Decoraţiile însă par mai degrabă luate din anticamera unui palat persan: modele geometrice pe pereţi, sori, luni şi stele pe tavan şi lumină violet. Iar în mijlocul camerei tronează o frumoasă scară de metal în formă de spirală, făcută, se pare, din tunuri topite. Totul contribuie la crearea unei admosfere unice, speciale, care te poartă parcă în altă lume. Aici, la Salons du Palais Royal, oricine ai fi, eşti tratat regeşte. De fiecare client se ocupă unul dintre angajaţii parfumeriei, care, înainte de a-ţi da să miroşi parfumuri la întâmplare, te întreabă întâi de preferinţe ai şi îţi cere informaţii despre viaţa ta de zi cu zi, informaţii pe baza cărora îţi face câteva recomandări şi se pare că în majoritatea cazurilor clientul ajunge să cumpere chiar unul dintre parfumurile recomandate. Parfumul nu-ţi este pulverizat direct pe piele, ci pe bucăţi de hârtie specială, pentru a simţi cum se desface aroma şi pentru a nu forţa nasul.
Aromele prezentate sunt, în marea lor majoritate, fragranţe suave, elegante, nu prea încărcate, cu câteva ingrediente cheie care susţin întregul, sunt parfumuri de substanţă, cu personalitate. Marea majoritate a acestor parfumuri nu este de vânzare pe internet, aşa că dacă mergeţi să vizitaţi Palais Royal, daţi şi o fugă pe la salonul de parfumerie, dacă nu pentru a cumpăra un parfum, atunci măcar pentru o experienţă unică.