Cum ai reactiona daca pe eticheta ciocolatei sau a sticlei de cola (orice fel de cola) pe care te-ai pregati s-o dai gata ar scrie nu cate calorii contine, ci cat sport trebuie sa faci ca sa elimini respectivele calorii?
Cercetatorii americani spun ca sunt 50% sanse sa nu te mai atingi de produsul cu pricina. E, de fapt, concluzia unui studiu despre avertismentele de pe etichetele produselor certate cu viata sanatoasa, fie ca vorbim despre dulciuri, bauturi carbogazoase sau alcool. 'Daca ambalajele ar contine nu atat informatii, adesea de neinteles, despre continutul caloric al produsului, cat date de genul «E necesara o ora de jogging ca sa dai jos aceasta cutie de suc», popularitatea acestor produse ar scadea dramatic, mai ales in randul tinerilor', se arata in studiul publicat in American Journal of Public Health. Iar in acest caz, 'dramatic' inseamna ca un adolescent din doi ar rezista, cel putin pe moment, tentatiei dulci si carbogazoase.
Astfel de avertismente ar fi mai eficiente, pentru ca, in general, prea putini sunt cei care stiu sa interpreteze corect informatiile nutritionale de pe ambalaje. Sau pentru ca oamenii tind sa subestimeze numarul de calorii inscris. Si se poate parea ca 200 de calorii nu inseamna mare lucru, dar poate te razgandesti daca afli ca ele inseamna 30 de minute de mers cu bicicleta. Rezultatele studiului ar putea deschide calea catre o noua strategie de combatere a problemelor de sanatate asociate consumului de carbogazoase.