x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Părinţii şi şcoala

0
30 Oct 2007 - 00:00

Şcoala este o nouă etapă in viaţa oricărui copil. Dacă la grădiniţă nu este atăta rigoare, la şcoală lucrurile se schimbă. Copilul are mai multe responsabilităţi, iar temele nu mai sunt facultative.

Şcoala este o nouă etapă in viaţa oricărui copil. Dacă la grădiniţă nu este atăta rigoare, la şcoală lucrurile se schimbă. Copilul are mai multe responsabilităţi, iar temele nu mai sunt facultative. Lecţiile pentru acasă trebuie făcute, deoarece ele contribuie la fixarea informaţiilor predate la orele de curs. In plus, temele sunt pentru invăţător sau profesor un instrument de notare a competenţelor elevului, care reflectă gradul de asimilare a informaţiilor predate.

Fiecare părinte işi doreşte ca micuţul lui să aibă un lung şir de "foarte bine", de multe ori neglijănd scopul temelor pe care copilul le are de rezolvat pentru acasă. Dacă exerciţiile sunt dificile, tata sau mama, bunicul sau bunica uită prea repede că este misiunea copilului de a le rezolva, şi nu a părinţilor. Dar, adesea, adulţii din jurul copilului se străduiesc ei mai mult decăt elevul să rezolve temele. "Cănd vine vorba de şcoală, de teme, frecvent părinţii devin un fel de poliţişti: verifică dacă micuţul şi-a făcut temele sau il supraveghează strict pentru a le realiza. Desigur, adesea se ajunge la conflicte sau la situaţia in care părintele, aproape zilnic, trebuie să stea căteva ore pentru a face temele copilului. In felul acesta, părinţii nu mai au timp să petreacă impreună cu micuţii, aşa cum ar fi normal. Pentru că aproape tot timpul este alocat rezolvării temelor", arată Anda Păcurar, psihoterapeut, membru al Asociaţiei pentru Psihologie şi Psihoterapie Individuală şi al Federaţiei Romăne de Psihoterapie.

Responsabilizarea copilului este de cele mai multe ori o sarcină dificilă. Dar copilul trebuie să priceapă că a merge la şcoală şi a-şi face temele reprezintă responsabilitatea lui. Copilul trebuie să conştientizeze această misiune, şi nu să o accepte prin constrăngere. Nu o dată copilul il ia in braţe pe "nu ştiu", ştiind că, imediat, un adult aflat in preajma sa intervine prompt şi rezolvă problema. Din păcate, este o situaţie frecventă, in care părinţii greşesc. Şi, uneori, trebuie educaţi mai intăi părinţii, in sensul de a-i lăsa pe copii să-şi facă temele, deoarece temele ţin de relaţia copilului cu invăţătorul sau profesorul, spune specialistul nostru.

GĂNDIRE. Părinţii şi bunicii nu trebuie să uite că intrebările ajutătoare il vor susţine pe cel mic să-şi dezvolte găndirea logică şi să găsească răspunsuri pentru rezolvarea unui exerciţiu mai dificil. Chiar din primii ani de şcoală, copilul ar trebui să aibă o bibliotecă personală, in care să se găsească dicţionare şi alte lucrări potrivite vărstei lui, pe care să le consulte ori de căte ori intămpină obstacole in rezolvarea unor probleme.

CONDIŢII. De asemenea, este necesar ca elevii să beneficieze de un birou comod, special pentru efectuarea temelor. Sub nici o formă nu li se va permite rezolvarea temelor pentru acasă cu televizorul sau calculatorul deschis. Atăt mama, căt şi tatăl trebuie să-şi manifeste interesul faţă de activităţile şcolare ale fiului sau fiicei lor, să discute zilnic despre ce a invăţat la şcoală, ce i s-a predat şi, evident, ce teme are de rezolvat pentru a doua zi.

Sfatul PSIHOLOGULUI

"Cel mic trebuie să inţeleagă că, in situaţia in care nu-şi va face temele, profesorul este cel care va stabili consecinţele. Unii părinţi consideră insă că aceasta nu este o idee bună. O consecinţă evidentă a acestei atitudini greşite a părinţilor este că micuţul nu va accepta că are o răspundere, tocmai pentru că aşa i-a spus mama sau tata. O altă greşeală frecventă a părinţilor este de a pune foarte mare presiune pe copil la fiecare inceput de an şcolar sau in preajma examenelor. Astfel, ei induc copilului teama de eşec. Şi aşa copilul ajunge să creadă că un eşec şcolar este o catastrofă care ar putea să-i afecteze nu numai statutul lui de elev, ci şi viaţa. Această conduită periculoasă poate avea consecinţe dramatice in cazul copilului care pierde un examen sau un concurs", spune Anda Păcurar.

Citeşte mai multe despre:   părinţii,   copilul,   temele,   atitudini

 



Mai multe titluri din categorie

Ce spune medicul Mihai Craiu despre infecțiile cu COVID-19 la elevi

Ce spune medicul Mihai Craiu despre infecțiile cu COVID-19 la elevi
Deschiderea școlilor în plin val 4 al pandemiei de COVID-19 crează temeri autorităților și părinților. Medicul Mihai Craiu explică ce s-a întâmplat în Statele Unite, unde elevii au început să meargă...

Terapia prin mișcare și marile ei beneficii

Terapia prin mișcare și marile ei beneficii
Terapia prin mișcare este una dintre cele mai complexe modalități prin care este mobilizat organismul, atât fizic cât și neurologic, cu beneficii excepționale pentru starea generală de bine. Sunt mai multe...

Epidemiologul Octavian Jurma: Valul 4-Delta urmează să devină un tsunami în România

Epidemiologul Octavian Jurma: Valul 4-Delta urmează să devină un tsunami în România
Epidemiologul Octavian Jurma își exprimă îngrijorarea față de valul 4 al pandemiei de COVID-19, care este provocat de răspândirea tulpinii Delta. Acesta crede că situația va fi gravă din cauza faptului că rom...

România va avea un sistem pentru decriptarea materialelor online abuzive față de copii

România va avea un sistem pentru decriptarea materialelor online abuzive față de copii
Una dintre soluțiile pentru combaterea criminalității online împotriva copiilor este un sistem de decriptare a materialelor abuzive. Această soluție este cuprinsă în proiectul „Din grijă pentru copii”, pe...

Vaccinarea anti COVID-19 la copiii sub 12 ani va fi posibilă de la sfârșitul acestui an

Vaccinarea anti COVID-19 la copiii sub 12 ani va fi posibilă de la sfârșitul acestui an
Este posibil ca până la sfârșitul acestui an să apară recomandarea din partea Agenției Europene a Medicamentului (AEM) pentru administrarea vaccinului Pfizer la copiii cu vârste între 5 și 11 ani, spune...

Vaccinarea antigripală se poate face simultan cu cea împotriva SARS-CoV-2

Vaccinarea antigripală se poate face simultan cu cea împotriva SARS-CoV-2
Vaccinarea antigripală se poate face simultan cu cea împotriva SARS-CoV-2, a declarat, marți, președintele Comitetului Național de Coordonare a Activității de Vaccinare (CNCAV), col. dr. Valeriu...

Cum sa alegi cel mai eficient ceai de slăbit?

Cum sa alegi cel mai eficient ceai de slăbit?
Îți place ceaiul? Visezi să slăbesti câteva kilograme? Descopera din acest articol care sunt cele mai bune plante si ceaiuri pentru a slăbi eficient! Ceaiul este o băutură indragita de multe persoane, ce...

Noi descoperiri în privința defictului de fier

Noi descoperiri în privința defictului de fier
O echipă de cercetători chinezi au găsit factorii care ajută la distribuirea fierului în plante și vrea să aplice această descoperire pentru a găsi soluția la deficitul de fier la oameni, scrie agenția...

Capacitățile cognitive ale angajaților sunt afectate de aerul din birouri

Capacitățile cognitive ale angajaților sunt afectate de aerul din birouri
Aerul respirat în birouri de către angajați le afectează capacitățile cognitive, având un impact negativ asupra puterii de concentrare, arată un studiu realizat de cercetători de la Universitatea...

Marea Britanie nu recomandă vaccinarea anti COVID-19 a copiilor sănătoși între 12-15 ani

Marea Britanie nu recomandă vaccinarea anti COVID-19 a copiilor sănătoși între 12-15 ani
Autoritățile române se grăbesc pentru campania de vaccinare în școli, fără să existe studii suficiente asupra efectelor tratamentului asupra acestei categorii de vârstă și în pofida faptului că...

Studiu: Rata mortalității este de 15 ori mai mare la persoanele nevaccinate

Studiu: Rata mortalității este de 15 ori mai mare la persoanele nevaccinate
Rata mortalității este de 15 ori mai mare la persoanele nevaccinate față de cele vaccinate, arată un studiu realizat de Institutul Superior de Sănătate italian. Cel mai recent raport al Institutului Superior...

Explicaţiile psihologului: Cum recunoști un Don Juan?

Explicaţiile psihologului: Cum recunoști un Don Juan?
Ați auzit vreodată pe cineva spunând că „el este un adevărat Don Juan”  sau „ei bine, nu sunt un Don Juan profesionist!”? Evident, este o referință punctuală la un personaj afemeiat pe nume Don Juan ...

OMS nu mai crede că vaccinurile anti COVID-19 sunt soluția pentru oprirea pandemiei

OMS nu mai crede că vaccinurile anti COVID-19 sunt soluția pentru oprirea pandemiei
Vaccinarea nu mai este considerată o soluție pentru oprirea pandemiei din cauza tulpinilor de COVID-19 care au redus șansa realizării imunității colective, spune directorul regional al OMS pentru Europa, Hans...

Voucherele pentru persoanele vaccinate anti COVID-19 se eliberează în 60 de zile de la rapel

Voucherele pentru persoanele vaccinate anti COVID-19 se eliberează în 60 de zile de la rapel
Voucherele în valoare de 100 de lei pentru persoanele care vaccinate se eliberează în 60 de zile de la data administrării ultimei doze. Banii se dau imediat după ce ordinul va fi publicat în...

65% dintre copii au avut stări de anexietate în timpul pandemiei de COVID-19

65% dintre copii au avut stări de anexietate în timpul pandemiei de COVID-19
Un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenților. Stăriile au evoluat până la consecințe...
Serviciul de email marketing furnizat de