x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare NÜRENBERG/Începe târgul BioFach

NÜRENBERG/Începe târgul BioFach

de Florina Zainescu    |    19 Feb 2009   •   00:00

Oraşul german Nürenberg este, pentru patru zile, capitala mondială a produselor eco. Peste 2.700 de expozanţi, din circa 100 de ţări, participă cu alimente, vinuri, textile şi cosmetice la ediţia 2009 a târgurilor BioFach şi Vivaness.



Peste 46.000 de de vizitatori sunt aşteptaţi la ediţia 2009 a BioFach şi Vivaness
Foto: Nuernberg messe

Germania este ţara cea mai bine reprezentată, cu peste 900 de expozanţi, urmată de Italia (381), Spania (188), Franţa (182) şi Austria (103). Răsfăţata ediţiei 2009 a BioFach - "ţara anului" - este Danemarca. Nu de alta, dar această ţară este lider european la consumul de produse organice pe cap de locuitor. Prezenţa românească la acest eveniment este modestă: 12 firme îşi etalează la Nürenberg oferta de cereale, miere, fructe de pădure, uleiuri şi produse din seminţe de cânepă, produse din soia şi preparate din carne de melc eco.

După un debut fulminant anul trecut, "Salonul vinurilor" se întoarce cu forţe proaspete la BioFach 2009. 304 expozanţi - din Italia, Germania, Spania, Franţa sau Austria - îşi prezintă licorile fine obţinute din struguri fără chimicale. Şi pentru că textilele naturale şi hainele făcute din materiale organice sunt tot mai căutate în ultimul timp, firmele care activează în domeniu nu puteau să lipsească de la acest regal al lumii eco. În "Salonul textilelor" s-au instalat nu mai puţin de 47 de producători de haine "verzi".

FRUMUSEŢEA NATURALĂ
Vânzările de cosmetice şi produse de îngrijire personală naturale şi ecologice cresc cu un miliard de dolari anual. Nu e deci o surpriză că la Vivaness s-au adunat 204 de "cosmeticieni" din 23 de ţări pentru a-şi prezenta oferta fără chimicale. Cei mai mulţi sunt din Germania (100), Franţa (30), Italia, Austria şi Elveţia. Însă pe lângă liderii piaţei mondiale de profil, sunt prezente şi "prospături" din Brazilia, Columbia, Cehia sau Macedonia.

PREMIERE ŞI PREMII
La ediţia 2009 a expoziţiei de la Nürenberg au fost aduse 430 de produse noi. 70 dintre acestea pot fi testate la Vivaness, în timp ce expozanţii de la BioFach prezintă 360 de inovaţii.

Însă nu numai inovaţiile sunt la loc de cinste, ci şi "cel mai bine vândute produse ale anului". La BioFach şi Vivaness se acordă anual acest titlu produselor celor mai scanate la POS-urile magazinelor specializate pe produse eco.

×
Subiecte în articol: produse bio biofach