x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Prima reţea cu alimente eco

Prima reţea cu alimente eco

de Florina Zainescu    |    19 Aug 2009   •   00:00
Prima reţea cu alimente eco
Sursa foto: Victor Stroe/Jurnalul Naţional

Vara aceasta a adus o premieră pe piaţa eco românească. S-a lansat Biogood, primul lanţ de magazine cu alimente fără pesticide, antibiotice sau organisme modificate genetic.



Dacă treci prin Dorobanţi, pe Strada Beller, un banner imens îţi semnalează existenţa în apropiere a unui magazin Biogood. Pe Strada George Călinescu, la numărul 4. Acesta are şi un frate geamăn în Complexul Comercial Feeria din Băneasa. "Sunt primele două magazine din, estimăm noi, un total de patru în Bucureşti, după care vom începe expansiunea în provincie", a declarat Gabriela Mătăchescu, managing partner Biogood.

INVESTIŢIE DE UN MILION DE EURO
Ideea deschiderii acestui lanţ de magazine a apărut din... necesitate. Gabriela Mătăchescu era consumator de produse eco. Şi nu găsea pe piaţa noastră cele necesare mesei zilnice. "Există magazine, s-au apucat alţii înainte, dar probabil din pricina greutăţilor legate de asigurarea logisticii necesare unei astfel de afaceri, au început să aducă doar chestii care au termen de valabilitate lung. Ori acelea nu erau alimente din care ai fi putut să te hrăneşti zi de zi, şi am zis: «Domnule, vreau să aduc şi alimente de bază, legume, fructe, lactate, dar şi mezeluri, carne şi peşte, deşi eu sunt vegetariană»", a explicat ea.

Aşa că, împreună cu doi asociaţi, a pornit la drum. Proiectul a demarat în ianuarie 2009. Posibilii furnizori au fost căutaţi la BioFach, cel mai mare târg de profil desfăşurat în Germania. După multă muncă şi o investiţie care s-a ridicat până acum la un milion de euro, la 11 iulie s-a deschis magazinul din Dorobanţi şi la 25 iulie cel din Feeria. Din start, Biogood s-a poziţionat ca fiind un lanţ de magazine. Premium. "Aşa cum ne-am creionat noi strategia, a avea un singur magazin premium, în zonă premium, nu este o variantă sustenabilă", a explicat Gabriela Mătăchescu.

CARNE ÎN PREMIERĂ
La Biogood "carnivorii" vor fi fericiţi să regăsească, în premieră pe piaţa românească, carne proaspătă şi congelată de pui, curcan, vită şi porc, fel de fel de mezeluri, file de peşte şi fructe de mare congelate. Toate certificate ecologic de organisme internaţionale, o garanţie că animalele de la care provin nu au fost îndopate cu hormoni de creştere, antibiotice şi furaje contaminate cu chimicale de sinteză sau obţinute din organisme modificate genetic.




În frigidere speciale stau frumos aranjate fructe şi legume proaspete: mere, portocale, kiwi, lămâi, prune roşii sau galbene, struguri, ardei, roşii, vinete, cartofi sau ceapă. "Alţii aduc legume şi fructe numai la comandă. La noi vine o dată pe săptămână camionul cu tot ce înseamnă produse proaspete", a explicat Gabriela Mătăchescu. O altă premieră o reprezintă produsele de panificaţie şi patiserie aburinde.

"Producătorul este un neamţ, Schedel. Deşi nu ne cunoşteam, domnul Schedel a venit personal să ne seteze cuptorul, ca să fie sigur că vom coace produsele lui aşa cum trebuie. Ne-a făcut training trei zile în magazin. A făcut roată pe la magazinele de acelaşi tip să vadă ce mănâncă românul, la ce preţ", a declarat Gabriela Mătăchescu. Pe lângă aceste produse, la Biogood se găsesc şi lactate, brânzeturi, legume congelate sau la borcan, paste făinoase integrale, făinuri, seminţe, cereale, dulceţuri, ceaiuri, biscuiţi, dulciuri, condimente, sosuri, sucuri, vinuri şi multe alte bunătăţi fără chimicale.

"Cu excepţia unei game de sucuri, a ouălelor şi a unui brand de vin românesc, nu cred că mai avem în reţea vreun brand comercializat de altcineva pe piaţa autohtonă", a precizat Gabriela Mătăchescu. "Aceasta este o altă strategie a noastră, să ne aducem singuri produsele", în ciuda logisticii "infernale" a costurilor imense şi a unor pierderi "pe ici, pe colo".

CLIENTUL NOSTRU, STĂPĂNUL NOSTRU
Gabriela Mătăchescu a adăugat că oferta se va îmbogăţi în funcţie de preferinţele consumatorilor: "Am deschis un registru cu cereri specifice de la clienţi. Dacă vedem o anumită frecvenţă în cereri, ne vom strădui să aducem produsele respective". Care este tipologia clienţilor Biogood? "De la persoane cu bani, fie că este vorba despre patroni, manageri din multinaţionale sau vedete, până la oameni cu un salariu mediu care cumpără produse sănătoase măcar pentru copii", a spus Gabriela Mătăchescu.

×
Subiecte în articol: bio alimentatie