BioFach, cel mai mare târg internaţional de produse ecologice, îşi deschide astăzi porţile la Nürenberg, în Germania. Vedeta ediţiei de anul acesta este Africa. • Produsul zilei: Boboci de trandafir
BioFach, cel mai mare târg internaţional de produse ecologice, îşi deschide astăzi porţile la Nürenberg, în Germania. Vedeta ediţiei de anul acesta este Africa.
Nürenberg-ul este, pentru patru zile, capitala mondială a agriculturii ecologice. Peste 2.600 de expozanţi din circa 80 de ţări s-au adunat aici pentru a se “lăuda” cu alimente şi vinuri eco de top, dar şi cu produse cosmetice naturale şi bio, în cadrul celor mai mari târguri de profil din lume: BioFach şi, respectiv, Vivaness. Toate produsele aduse la târg – de la condimente, fructe, legume, miere până la dulceţuri, conserve, brânzeturi, carne, vin, câte şi mai câte – au trecut printr-un proces de selecţie şi sunt certificate conform standardelor Uniunii Europene sau directivelor de acreditare ale IFOAM (Federaţia Internaţională de Agricultură Ecologică), “patronul” BioFach. Astfel, la Nürenberg se degustă doar “crema” agriculturii organice.
Răsfăţatele ediţiei de anul acesta sunt produsele de pe continentul negru, cărora le-a fost repartizat un pavilion special. Astfel, ceaiurile, cafeaua, fructele, gustările şi băuturile bio produse în Africa vor deveni cunoscute întregii lumi şi îşi vor putea găsi noi pieţe de desfacere, ceea ce va stimula dezvoltarea celui mai sărac continent.
CIFRE. Târgul BioFach 2008 – împreună cu Vivaness 2008 – ocupă o suprafaţă expoziţională totală de aproximativ 89.500 de metri pătraţi, cu aproape 10.000 de metri pătraţi mai mult decât ediţia de anul trecut. Din această suprafaţă, se utilizează net doar 43.000 de metri pătraţi.
Revoluţia bio
Apetitul pentru produse organice este în creştere la nivel mondial. Din anii ’60, când a început febra bio, piaţa de profil s-a dezvoltat într-un ritm susţinut în Europa, Japonia şi Statele Unite, urcând de la 13 miliarde de dolari în 1998 la 33 de miliarde de dolari în 2005. Pentru 2007, experţii din industria bio, citaţi de site-ul oficial al BioFach, estimează vânzări de cinci miliarde de euro în Germania şi de peste 40 miliarde de dolari la nivel mondial.
Această “explozie” se datorează creşterii interesului pentru mediul înconjurător şi pentru sănătate al consumatorilor din ţările dezvoltate. Ceea ce a pus în mişcare şi fermierii din statele mai sărace.
florina.zainescu@jurnalul.ro