Consumul de alimente şi băuturi ecologice, fără chimicale, a crescut în întreaga lume, potrivit primelor rapoarte pe 2008.
În ciuda crizei financiare care a măcinat America şi s-a extins în
întreaga lume, a scumpirii alimentelor şi a nesiguranţei economice,
vânzările de produse bio au înflorit anul acesta.
"Raportul comercianţilor bio din Europa", publicat în mai 2008, arată o creştere clară a vânzărilor de produse ecologice în toate cele 27 de ţări analizate, potrivit unui comunicat al organizatorilor celui mai important târg bio din lume, BioFach. Dezvoltarea pozitivă, în special pe pieţele bio tinere din Europa Centrală şi de Est, este asigurată cel mai adesea de înmulţirea magazinelor specializate în aria marilor oraşe, care au impulsionat piaţa. Jucătorii internaţionali din comerţul cu alimente convenţionale au stimulat şi ei creşterea pieţei prin introducerea mărcilor bio proprii în aproape toate ţările.
77% DIN FRANCEZI VOR MAI MULTE PRODUSE ORGANICE
Supermarketurile bio din Franţa au înregistrat în primele patru luni ale acestui an o creştere cu 30% a vânzărilor, potrivit site-ului Bio Lineaires, citat de BioFach. Statisticile arată că 77% dintre francezi ar dori mai multe produse organice şi 84% ar vrea ca numărul fermelor ecologice să crească. Cu toate acestea, mai puţin de jumătate din populaţie (42%) cumpără produse bio, fără chimicale în prezent. Vânzările totale de produse organice în Franţa au crescut anual cu 10% în ultimii cinci ani şi sunt estimate la circa două miliarde de euro.
Ponderea produselor organice în consumul total de alimente este în Hexagon de 1,8%-2%.
Germania rămâne însă motorul sectorului eco european. Aflată de mai mulţi ani în boom, piaţa germană de produse organice a crescut cu 10% în prima jumătate a anului 2008, potrivit institutului de cercetări de piaţă GfK. Cota de piaţă a sectorului bio în valoarea totală a pieţei produselor alimentare este în această ţară de 3,2%, aproape de două ori mai mare decât în 2004.
VĂNZĂRI ÎN CREŞTERE ŞI ÎN SUA
Mâncarea bio rămâne segmentul cu cea mai rapidă dezvoltare pe piaţa de alimente americană. Asociaţia pentru Comerţ Organic (OTA) prevede că vânzările de produse eco se vor cifra la 25 miliarde de dolari în 2008, comparativ cu circa 20 de miliarde de dolari anul trecut. Şi asta în ciuda crizei financiare care a măcinat bugetele familiilor de peste Ocean.
Şi consumatorii australieni sunt tot mai "prinşi" de moda bio. "Raportul pieţei organice din Australia", lansat în iulie anul acesta, indică o valoare estimată a pieţei de retail de circa 0,5 miliarde de dolari pentru prima dată.
Bio, faţă în faţă cu criza
Specialiştii firmei americane de cercetări de piaţă Mintel spun că piaţa bio va rezista crizei, însă prevăd o încetinire a ritmului de creştere a acesteia în viitor, dacă problemele economice vor continua. "Scumpirea mâncării şi a carburanţilor, prăbuşirea creditării şi incertitudinea economică au afectat obiceiurile de consum ale oamenilor. Ne aşteptăm la schimbări subtile, care vor duce la o încetinire a creşterii pieţei organice", a declarat Marcia Mogelonsky, senior analist la Mintel, citată de publicaţia Progressive Grocer. Specialiştii spun totuşi că cei cu adevărat interesaţi de produsele eco vor cumpăra în continuare, alegând să facă economii la alte capitole. Dar înflorirea sectorului depinde însă de preţ, care poate scădea dacă se înmulţesc producătorii bio, spun specialiştii.Citește pe Antena3.ro
Jurnalul foto