Inregistrarea audio a discutiei cu medicul si reascultarea acesteia de cate ori simti nevoia permit o mai buna intelegere si o mai buna punere in practica a recomandarilor medicale. In Statele Unite ale Americii si in Marea Britanie este frecventa practica de a le trimite pacientilor diagnosticati cu cancer o inregistrare a discutiei pe care au avut-o cu medicul. In momentul in care sunt anuntati ca sufera de cancer, multi pacienti se sperie si se blocheaza. Chiar daca medicul le spune ca sunt intr-o faza incipienta, ca in prezent cancerul se apropie de o boala cronica, o boala care poate fi tinuta in frau prin tratament, pacientii nu aud decat cuvantul "cancer". De aceea, de multe ori, abordarea cancerului de catre pacient este gresita. Dar daca pacientul are la dispozitie o inregistrare audio a discutiei cu medicul pe care o poate reasculta, mesajul medicului este mai bine inteles.
DIALOGUL DOCTOR-PARINTI
Cercetatorii australieni de la Institutul de Sanatate a Femeii si Copilului din cadrul Spitalului Townsville (Australia) au decis sa foloseasca aceasta metoda si in cazul familiilor confruntate cu spitalizarea bebelusilor lor. Cand un nou-nascut este spitalizat la terapie intensiva, dialogul dintre medici si parinti are o importanta decisiva. Pe acest dialog se bazeaza luarea deciziilor majore pentru binele copilului. Sub impulsul emotiilor, parintii speriati nu sunt totdeauna in masura sa inteleaga si sa retina toate informatiile pe care neonatologii le transmit. Dr. Tieh Hee Hai Guan Koh, pediatrii si psihologii de la Institutul de Sanatate a Femeii si Copilului din cadrul Spitalului Townsville au testat aceasta metoda pe 200 de mame. Bebelusii acestora au fost internati la terapie intensiva. Cele 200 de mame au fost impartite in doua grupuri. Cele din primul grup au primit cate o caseta cu inregistrarea discutiei pe care au avut-o cu medicul copilului. Mamele din al doilea grup au avut o discutie obisnuita cu neonatologul. Dupa un an si patru luni, cercetatorii au evaluat capacitatea mamelor de a-si aminti informatiile pe care li le-au transmis medicii, nivelul de stres al acestora si multumirea sau nemultumirea fata de echipa medicala. Rezultatele au aratat ca mamele care au ascultat inregistrarea audio a discutiei de trei ori pe an au retinut mult mai multe informatii decat cele care nu dispuneau de o asemenea inregistrare. In acelasi timp, mamele care au reascultat indicatiile medicului s-au declarat mult mai satisfacute de echipa medicala care s-a ocupat de micut decat celelalte.
|
DREPTURI. Pacientii au dreptul de a primi sfaturi si informatii despre boala lor intr-o ambianta placuta, intr-un loc in care sa se simta in siguranta. Discutia cu medicul este confidentiala. De asemenea, pacientii au dreptul sa fie informati dinainte despre examinarea la care vor fi supusi. Ei mai au dreptul de a refuza orice examinare daca nu se simt confortabil in preajma medicului si pot cere sa fie examinati de altcineva.
|