x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum s-a schimbat cel mai vândut SUV din UE

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 10 Mai 2018 - 19:30
Cum s-a schimbat cel mai vândut SUV din UE
Vezi galeria foto


Qashqai este un văr îndepărtat al Dusterului. Între Dacia și Nissan, distanța ar putea părea mare, dar filozofia în trust pare a fi acceași atât la nivel de dotări raportate la preț, cât și la vânzări. În vreme ce Dusterul dă lovitură după lovitură în segmentul low-cost, Qashqai încearcă să îşi mențină titlul de cel mai vândut crossover european. Versiunea 2018 este un facelift al celei de-a doua generații apărute în 2013 și a fost prezentată la Salonul Auto elvețian de anul trecut. Există câteva modificări la nivel de design, a fost îmbunătățită calitatea materialelor și au fost incluse noi tehnologii. O variantă de top, precum cea pe care am testat-o vreme de trei zile, ajunge să coste, în versiunea diesel 4x4, 33.400 de euro.

Faceliful operat la noul Qashqai a urmărit patru mari direcții: design exterior revizuit, calitate superioară a interiorului, îmbunătățirea experienței la volan, adăugarea noilor tehnologii Nissan Intelligent Mobility. Noul crossover Nissan se fabrică în continuare în Marea Britanie și asta se vede în modul în care este lucrat, cu grijă pentru detalii. La nivel de design, mașina a suferit câteva schimbări păstrând însă linia modelului anterior.  Există o nouă bară frontală integrată care preia elementele grilei frontale Nissan V-Motion. Blocurile optice au fost ușor modificate, acum conținând și faruri full-led. Au apărut noi jante de aliaj, care dau frumos în peisaj, dar care nu sunt deloc practice și indicate pentru o aventură în off-road, așa cum îi stă bine unui crossover care este capabil să ruleze în condiții de tracțiune 4x4 lock. Odată cu noul model, Qashqai a primit o versiune superioară de echipare denumită Tekna+ care vrea să aducă SUV-ul compact în clasa de mașini cu dotări de lux.

Aproape cabrio

Tekna+ are în componență un uriaș plafon panoramic din sticlă care poate fi acoperit și descoperit de o copertină acționată electric. Există bare longitudinale argintii care se asortează cu o pereche de oglinzi electrice la culoare rabatabile automat când mașina e încuiată. Faceliftul a adus câteva schimbări și la interior. Unele sunt evidente, cum ar fi noile butoane de pe volan sau scaunele, altele privesc calitatea materialelor folosite. Acestea includ plastice mai tari și mai fine care se îmbină cu un bord mai moale și mai plăcut la atingere. În varianta de top, apar o plafonieră pentru pasagerii din spate și un sistem de sunet Bose cu opt incinte. Scaunele sunt din piele Nappa cu modele 3D, iar cel dedicat șoferului, acționat electric, poate memora poziția dorită de acesta și dispune și de un suport lombar care poate fi modificat tot electric. Qashqai include încă de la primele versiuni parbriz încălzit și un sistem multimedia bine garnisit. Nissan Connect este compus dintr-o navigație cu display color de șapte inchi touch screen, radio CD cu mp3 și mufă USB, conectare Smart Phone și tehnologia Around View Monitor care permite o asistență la parcare cu vedere 360°. Poziția la volan este bună și permite o vedere de sus a traficului. Vizibilitatea este parțial obturată de montanții destul de masivi, dar odată ce te obișnuiești cu geometria mașinii, aceaste amănunte nu mai devin un impediment. Am remarcat că există o singură mufă USB, care este plasată undeva jos în cotiera centrală. Aceasta face ca încărcarea telefonnului să fie destul de anevoioasă, iar monatarea acestuia pe bord este posibilă doar prin intermediul unui fir destul de lung de alimentare. Pe consola centrală, la vedere, există doar o mufă de alimentare la 12V, iar spațiul de depozitare de sub bord este impropriu pentru un telefon mobil.

Busolă pentru off-road

Informațiile sunt furnizate detaliat șoferului prin intermediul bordului color printr-un computer de bord Advanced Drive-Assist cu ecran color TFT de cinci inchi. Șoferul poate să afle nu doar informații despre consum și viteză medie, ci dispune și de o busolă care afișează inclusiv gradul de înclinare, sistem de recunoaștere a semnelor de cirulație sau de afișare a presiunii în pneuri, a montării centurilor de siguranță de către pasageri sau de închidere a ușilor. Pasagerii din spate au la dispoziție un spațiu suficient pentru picioare și scaune comode. Pe bancheta din spate încap trei pasageri, dar nu stau foarte relaxați dacă unul dintre ei este un copil care este pus într-un scaun special. Există conducte la nivelul podelei care direcționează către pasagerii din spate aerul condiționat. Portbagajul este de 401 litri și ajunge la 1.569 de litri dacă se rabatează banchetele din spate, obținându-se astfel o suprafață aproape plană. Bancheta din spate se poate rabata fracționat 1/3 sau 2/3. Sub podeaua portbagajului se află un loc secret pe toată lățimea mașinii, adânc de circa 15 cm și lat de 20 de cm, în care se pot depozita în siguranță diverse obiecte. Formele curbe ale interiorului portbagajului fac ca obiectele voluminoase să fie mai dificil de cărat.

Control activ

Qashqai dispune de sistemul Chassis Control, care permite un control activ al direcţiei şi al rulării. Varianta testată de mine a fost una 4x4i. Sistemul maximizează tracţiunea, atât pe drum accidentat, cât şi pe drum asfaltat, cu ajutorul senzorilor şi al computerului. Sistemul inteligent depistează derapajul roţilor şi distribuie instantaneu cuplul de până la 50% către puntea spate. Șoferul are la dispoziție un buton plasat în stânga volanului din care poate preselecta modul de tracțiune de la una 4x2, la una 4x4 și chiar un 4x4 lock care permite distribuția permanentă a cuplului către cele patru roți în proporție de 50-50 pe cele două punți. Acest tip de tracțiune dă posibilitatea maşinii să se aventureze inclusiv pe drumuri grele sau teren accidentat pe baza pedigree-ului în off-road pe care îl are Nissan. Crossoverul este ajutat de o gardă la sol de 182 de mm, un unghi de atac de 18 grade și un unghi de degajare de 30 de grade care permite abordarea unor pante destul de abrupte. În plus, există un sistem Hold Hill care ajută la menținerea mașinii pe o pantă fără a fi necesară apăsarea pedalei de frână sau acționarea celei electrice de parcare.

Diesel puternic

Motorul de top ca putere este un diesel de 1,6 litri și 130 de cai-putere care este capabil să furnizeze un cuplu de 320 de Nm, mai mult decât suficient să miște mașina de 1,56 tone pe traiectoria dorită. Chiar dacă avem de-a face cu un cuplu mare, vorbim de un diesel destul de greoi când vine vorba de sprint. Atingerea unei viteze de 100 km/h se face în 10,5 secunde în varianta de tracțiune integrală inteligentă și cutie manuală. Viteza maximă anunțată de producător este de 190 km/h. Consumul înregistrat a atins 5,3 litri/100 km în regim extraurban, la o viteză medie de 53 km/h, și ajunge la 10 litri în urban dacă viteza medie prin București nu depășește 17 km/h cu tot cu start/stop. Sistemul de oprire instantanee a motorului îți dă posibilitatea să afli de câte kilograme de CO2 ai scutit planeta prin folosirea adecvată a opririi controlate.

Asistenți pentru șofer

Există o multitudine de sisteme de asistență pentru șofer. Blind Spot Warning se bazează pe date radar, ceea ce permite să funcționeze pe o rază mai mare și cu o precizie îmbunătățită de detectare a obstacolului. Sistemul avertizează printr-un led mare și roșu plasat pe oglinzile laterale și prin semnale sonore de fiecare dată când o depășire sau o schimbare de bandă devine periculoasă. O altă tehnologie inclusă în cadrul Chassis Control permite amplificarea frânei de motor pentru a reduce sarcina în viraje sau la frânare. Sistemul Inteligent de Control al Rulării frânează uşor la trecerea peste denivelări. Folosirea Around View Monitor permite ca mașina să te avertizeze atunci când există obiecte în mişcare în jurul vehiculului, mai ales în spatele acestuia. De asemenea, pe tableta centrală se pot vedea imagini din fața, spatele sau lateralele mașini sub nivelul de vizibilitate obișnuit al șoferului, funcție utilă atât la parcare, cât și în parcurs off-road.

Avantaje

  • tracțiune 4x4 lock
  • Around View Monitor
  • sisteme inteligente

Dezavantaje

  • poziționarea mufei USB
  • diesel zgomotos
  • prețul în varianta de top

CIFRE

  • 182 mm, garda la sol
  • 401 litri, volumul portbagajului
  • 10,5 secunde, sprintul până la 100 km/h pentru cel mai puternic diesel
Citeşte mai multe despre:   suv,   UE,   qashqai

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Pe 7 iunie, Jurnalul împlineşte 25 de ani. Spune-ţi povestea şi te premiem!
Serviciul de email marketing furnizat de