x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Automobile de necontrolat

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 06 Ian 2016 - 22:40
Securitatea cibernetică și implicațiile acesteia asupra noilor automobile au fost subiectele unui alt scandal care a dat fiori industriei auto în 2015. Un automobil nou este aproape de neimaginat fără conexiune la internet.

Chiar și pe Dacia există o astfel de legătură. Doar că, odată cu beneficiile conexiunii www, apar și probleme acesteia. Și cu cât mașina este mai sofisticată și mai tehnologizată, cu atât problemele care pot apărea sunt mai mari.

Doi hackeri din SUA au demonstrat cât de vulnerabile pot fi noile automobile. Ei au reușit să preia controlul unui Jeep Cherokee, deși s-au aflat la 15 kilometri distanță de mașină. Automobilul s-a răsturnat în șanț după ce hackerii au reușit să oprească motorul, să activeze frâna și să manevreze direcția.

În tot acest timp al demonstrației, șoferul asista neputincios cum mașina lui o lua razna. Alți doi cercetători în securitate cibernetică reușiseră cu puțin timp înainte de experimentul hackerilor să preia controlul unui model Tesla S.

După ce i-au virusat sistemul de operare, au controlat-o dintr-un iPhone, reușind să-i reducă viteza, să-i deschidă ușile și portbagajul și să-i închidă toate ecranele de bord. E drept, probele s-au rezolvat cu niște simple update-uri, dar cine poate spune că acestea sunt 100% sigure?
 

 

Serviciul de email marketing furnizat de