x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bugatti Chiron, regina balului

0
02 Mar 2016 - 22:43
Bugatti Chiron, regina balului
Vezi galeria foto


Hulitul grup Volkswagen îşi plăteşte o parte din păcate faţă de fanii mărci scoţând din mânecă la Geneva asul-aşilor: noul Bugatti Chiron. Noul supercar stabileşte câteva limite în industria auto pentru o maşină care nu va fi un prototip, ci un model de serie, chiar dacă foarte limitat, mai precis 500 de exemplare.

Chiron are 1.500 de cai putere, un cuplu de 1.600 de Nm, o viteză maximă de 460 de km/h şi un sprint până la 100 de km/h în doar 2.5 secunde, mai rapid decât cea mai iute motocicletă din lume Suzuki Hayabusa. Pentru a fi legală pentru şosea, viteza lui Chiron a fost limitată electronic la „doar” 420 km/h.

Motorul se bazează pe arhitectura vechiului propulsor de la Veyron asupra căruia inginerii de la Bugatti au făcut modificări serioase. Uzina cu 16 cilindri în W de 8.0 litri a fost modificată de la cilindri şi pistoane, la turbine sau evacuare care este din titan. Cele patru turbine sunt cu peste 30% mai mari şi mai puternice decât la Veyron.

Pentru alimentarea turbinelor este nevoie de 60.000 de litri de aer pe minut, iar răcirea se face cu ajutorul a 800 de litri de lichid care sunt trecuţi prin zece radiatoare. Există şi radiatoare speciale. Unul deserveşte exclusiv uleiul de motor, unul transmisia şi altul difenţialul din spate.

Imensul cuplu de 1.600 Nm este disponibil încă de la 2.000 de rot/min şi este transmis către toate cele patru roţi printr-o cutie automată cu şapte rapoarte.

Caroseria este o monococă, construită din fibră de carbon. Șasiul este adaptiv, la fel şi suspensiile. Anvelopele sunt speciale, furnizate de Michelin, şi au dimensiunile de 285/30 R20 pe față și 355/25 R21 pe spate. Frânele sunt pe discuri carboceramice și etriere cu pistoane din titan, în număr de opt pe față și șase pe spate.

Tot în seria extremelor tehnice se numără faptul că la viteza maximă limitată electronic, de 420 km/h, Chiron îşi epuizează benzina din rezervor în doar nouă minute.

Preţul este pe măsura creaţiei: 2,4 milioane de euro, dar cu toate acestea există deja 166 de precomenzi. Wolfgang Durheimer, CEO Bugatti, speră că "noul model va avea o contribuție pozitivă la rezultatele Grupului", pentru că Veyron a adus doar faimă, concernului german, nu şi profit.
Citeşte mai multe despre:   Bugatti Chiron

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de