Dacia Logan rămâne cel mai vândut autoturism pe piaţa românească, cu 14.558 unităţi livrate în primele 11 luni ale anului 2015, în creştere cu 35,5% comparativ cu perioada similară din 2014, când era, de asemenea, liderul pieţei, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/.
Pe locurile următoare în clasamentul vânzărilor pe piaţa locală se situează alte două modele din gama Dacia, Duster cu 5.965 unităţi livrate în primele 11 luni din 2015, în creştere cu 11,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi Sandero - 5.230 unităţi, plus 13,7%.
Pe locul 4 se află un model de import - Skoda Octavia, cu 3.602 unităţi livrate, plus 12,3%, menţinându-şi clasament poziţia in anul 2014, urmat de Dacia Logan MCV - 2.298 unităţi, plus 21,1%, în urcare de poziţia a şaptea pe care o ocupa în 2014.
Skoda Rapid - cu 2.440 unităţi, plus 1,8%, a urcat pe locul 6, comparativ cu locul 8 în 2014, devansând Volkswagen Golf, care a căzut de pe locul 5 în 2014 pe locul 7. În primele 11 luni din 2015 au fost livrate în România 2.348 de automobile VW Golf, în scădere cu 8,7% faţă de perioada similară din 2014.
Pe locul 8 se situează Renault Clio - 2.320 unităţi, plus 18,2%, în urcare faţă de locul 9 în 2014, iar Top 10 este încheiat de două modele care nu se aflau anul trecut în acest clasament - Volkswagen Polo - 2.073 unităţi, plus 43,9% (locul 13 în 2014) şi Ford Focus - 2.073 unităţi, plus 38,4% (locul 11 în 2014).
Pe mărci, în funcţie de autoturismele livrate în perioada de referinţă, clasamentul este condus de Dacia, Volkswagen şi Skoda, urmate de Ford, Renault, Opel, Toyota, Hyundai, Fiat şi Mercedes Benz.
Dacia s-a menţinut pe prima poziţie şi la livrările de vehicule comerciale uşoare (utilitare), cu Dacia Dokker Van - cel mai vândut model, 2.054 unităţi, urmat de Opel Movano, Fiat Ducato, Ford Transit, Mercedes Benz Sprinter, Renault Master, IVECO Daily, Dacia Duster (utilitara), Peugeot Boxer şi Citroen Jumper. AGERPRES