Echipele de montaj de la uzina Renault de la Oran (Algeria) sunt în şomaj tehnic de câteva zile, din cauza lipsei pieselor şi a altor elemente importate de la uzina Renault din România, unde temperaturile deosebit de scăzute au dus la oprirea liniei de producţie a pieselor destinate uzinei din Algeria pentru producţia modelului Renault Symbol, informează surse citate de cotidianul Liberté Algerie.
Sursele susţin că reluarea producţiei la uzina din Algeria este programată pentru ultima săptămână din ianuarie, cu condiţia îmbunătăţirii condiţiilor meteo în România.
"Exceptând motoarele care sunt importate din Spania, toate celelalte elemente componente sunt aduse de la uzina Renault din România, unde angajaţii algerieni au efectuat stagii de formare şi perfecţionare", a explicat un salariat.
De asemenea, cotidianul Liberté Algerie precizează că uzina Renault Algeria nu şi-a putut atinge obiectivul de producţie propus pentru 2015, în condiţiile în care de pe porţile uzinei au ieşit doar 20.000 de automobile Renault Symbol, în loc de 25.000 cât se preconiza iniţial. În aceste condiţii, uzina Renault din Algeria este pe punctul de a face noi angajări pentru a putea lucra în trei schimburi şi a putea face astfel faţă cererii.
La începutul acestei săptămâni, grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat că în 2015 vânzările mondiale au crescut cu 3,3% până la nivelul record de 2,801 milioane vehicule. Este al treilea an consecutiv de creştere a vânzărilor grupului Renault, astfel că în prezent cota de piaţă mondială a grupului este de 3,2%. Grupul francez a precizat că Dacia a stabilit un nou record de vânzări, 550.920 autoturisme şi utilitare fiind vândute la nivel mondial, în creştere cu 7,70% comparativ cu 2014.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.