Ceretarea a fost realizată pe 13.000 de cumpărători de autovehicule din 19 țări. Numai 13% dintre persoanele care aparțin generației baby-boom vor să cumpere mașini fără să le vadă fizic, 20% dintre cei ai generației X și 28% dintre Millenials.
Totodată, 66% dintre cumpărători caută informații pe internet, 65% aparținând Generației Z, 69% Millenials, 66% Generației X şi 60% baby boom.
"Odată cu accelerarea tendinţei de achiziţie online, observăm şi schimbări în comportamentul clienţilor care ţin de cumpărarea de obiecte mai personale, precum ceasuri, maşini sau case. Achiziţia unei maşini implică mai multe etape, uneori împletind experienţele fizice cu cele online. Aşteptarea de a avea experienţe digitale pentru tot ceea ce nu implică atingere fizică devine norma (acces omniprezent la date, la varianta digitală al maşinii şi, în curând, plimbări cu maşina în metavers), iar dealerii care vor oferi acest lucru generaţiei Z vor fi câştigătorii în noua arenă auto", spune Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, Chief Innovation Officer, EY România.
Circa 57% dintre cumpărători vor să facă achiziția de la un dealer, iar 63% dintre cei care vor un vehicul electric sunt interesați de un test drive online și 61% vor să calculeze prețul virtual, iar 52% vor să folosească un configurator online pentru specificaţii.