x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Punct de cotitură în industria auto

Punct de cotitură în industria auto

de Cătălin F. Vărzaru    |    28 Sep 2016   •   20:52
Punct de cotitură în industria auto

Cel mai vechi salon auto, şi unul dintre cele mai importante la nivel mondial, expoziţia de la Paris va marca un punct de cotitură în industria auto. Şi nu atât din punct de vedere al maşinilor expuse, ci mai ales din cel al marketingului. Pentru prima dată în istoria automobilului, mai multe mărci de renume şi-au anunţat absenţa de la ceea ce-ar trebui să fie o trambulină pentru noile modele. Jurnalul Naţional va fi prezent la Salonul de la Paris care va fi deschis publicului între 1 şi 16 octombrie şi vă va ţine la curent cu cele mai importante ştiri auto.

 

Salonul de la Paris este un simbol al faptului că şi în această industrie conservatoare vânzarea de la om la om va tinde să fie înlocuită cu cea online, pentru că promovarea a intrat deja pe acest trend. Printre marii absenţi se numără perle precum Rolls-Royce, Lamborghini, Bentley sau Aston Martin dar şi producători importanţi de volum cum sunt Ford sau Volvo. Prezenţa constructorilor americani este adaptată la piaţa europeană în lista modelelor anunţate fiind prezent Opel, şi concernul FCA cu Fiat, Alfa Romeo şi Jeep. Din panoplia japonezilor lipsesc Subaru, care preferă salonele americane şi piaţa de acolo, şi Mazda, care a ales să nu vină la Paris de teamă că grupurile franceze Renault şi PSA vor domina expoziţia. O exapansiune are loc la nivelul producătorilor coreeni de la Hyundai-Kia, dar şi prin prezenţa Ssangyong, chiar dacă vorbim de o companie deţinută de indienii de la Mahindra. Explicaţiile absenţilor au variat de la faptul că strategia de marketing vizează nişe mai exclusiviste decât un salon popular  -  Rolls-Royce, Lamborghini, Bentley – sau că se pot face economii care se pot îndrepta spre alte necesităţi de publicitate -  Aston Martin, până la faptul că salonul n-ar coincide cu lansările unor noi modele – Ford. Cât despre Volvo, vrea să adapteze şi metoda de vânzare cu filozofia maşinii altfel şi să mizeze în mare parte pe mediul online.

Frumoasele balului

Chiar dacă nu-şi au anunţate conferinţe de presă, pentru a da culoare Salonului, probabil că publicul va avea parte şi de o serie de concepte sau unicate care fac deliciul cameramanilor şi fotografilor alături de hotstese. Printre bijuteriile balului care au fost deja anunţate se numără două modele Ferrari, un  AMG GT Roadster, vreo trei Porsche, BMW i8 Protonic Dark Silver. Alături de GTC4 Lusso care a primit o versiune entry-level cu motor V8 turbo de 610 CP capabilă să ajungă de la 0-100 km/h în 3.5 secunde, Ferrari va aduce şi Aperta, o decapotabila despre cere se spune că se va produce într-un număr de exemplare extrem de limitat şi a cărei întregă producţie ar fi fost deja vândută. Apreta este propulsată de un motor hibrid de 963 de cai putere, un motor V12 pe benzină și unul electric. Mercedes va veni cu noul AMG GT Roadster. O putere livrată de 547 de cai pentru o supermaşină care cântăreşte 1595 de kilograme. Structura care este capabilă să rabateaze acoperișul în doar 11 secunde la viteze de până la 50 de km pe oră este construită din magneziu, oțel și aluminiu. Maserati va oferi un facelift al navei amiral Quattroporte la  trei ani și jumătate de la lansare, o medie care se înscrie în limita maşinilor de volum. Schimbările includ un spoiler frontal și unul posterior revizuite, cu finisaje mate, o grilă activă mult mai impozantă, cu bare cromate verticale, praguri laterale noi. Planșa de bord are un nou ecran tactil de 8.4 inch, cu suport Apple CarPlay și Android Auto. Porsche aduce un noua generaţie de Panamera, inclusiv o variantă hibridă, şi o versiune Performance Pack a lui Macan, care în noua prezentare ajunge la 440 de cai putere şi un cuplu de 600 Nm.

Asaltul francez

Salonul de la Paris însemnă în primul rând o etalare a puterii industriei auto franceze reprezentată de grupurile Renault-Nissan şi PSA Citroen-Peugeot. Renault va dezvălui patru modele: pick-up-ul Alaskan, noua generaţie de Grand Scenic, noul Koleos şi un facelift la Clio. Alaskan este o clonă a fratelui de trust, Nissan Navara. Şi în acest caz, clona este un cuvânt care echivalează cu peformanţa pentru că Navara este un redutabil concurent pe piaţa pick-up. Spre deosebire de  Duster Oroch care a fost produs doar pentru piaţa din America de sud unde are deja cinci milioane de clienţi, Alaskan este gândit pentru vânzări la nivel global. Sub capotă pickupului francez va exista un motor diesel de 2.3 litri, de 160 și 190 de cai putere, sau un propulsor pe benzină, de 2.5 litri și 160 de cai putere. Alaskan va avea cutie manuală sau automată, ambele cu șase trepte, tracțiune integrală, un diferențial electronic și unul mecanic. Garda la sol va fi de 23 de centimetri, iar capacitatea de tractare de 3.5 tone. Tehnologiile de habitaclu include un ecran color de 5 inch pentru bord , un sistem multimedia de 7 inch și sistem de camere pentru vizibilitate la 360 de grade. SUV Keleos, o versiune mai mare a lui Kadjar, va readuce Renult în lupta din segmentul D. Koleos este o mașină radical diferită faţă de cea pe care o înlocuiește, doar numele fiind comun. Cu un volum mai mare decât modelul anterior, Koleos oferă mai mult spaţiu pentru pasageri, dar şi o poziţie mai înaltă cu 15 centimetri pentru şofer. Sistemul de tracțiune integrală nepermanentă este cu diferențial blocabil ceea ce promite capabilităţi reale de off-road, mai ales că garda la sol va fi de  21.3 centimetri. Motorizarea este asigurată de trei motoare pe benzină și pe două diesel situate în gama 130 - 175 CP. Transmisia poate fi atât manuală, cât şi automată X-Tronic. Koleosul va beneficia de o echipare de interior la nivelul Talismanului: multimedia R-Link 2, sistem audio Bose, frânare automată în situaţii de urgenţă, monitorizarea unghiului mort, cruise control adaptativ, recunoașterea semnelor de circulație. Noua generație Grand Scenic propune un automobil de șapte locuri care preia liniile lui Scenic 4. Fratele de trust al lui Reanult, Nissan, are în program prezentarea noului model Micra. Dacia a anunţat pentru salonul de un facelift pentru modelele lansate acum  4 ani: Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV. Partea frontală, cu bara de protecție, calandrul și proiectoarele de ceața, a fost redesenată. În premieră pentru Dacia apar lumini de zi cu  LED. Peugeot prezintă trei autovehicule în premieră mondială la Paris, modelele SUV 3008, 5008, dar şi o versiune 3008 DKR, autovehicul care va reprezenta Peugeot Sport la Dakar 2017. Divizia Sport va expune şi modelele 308 GTi şi 208 Gti. Peugeot prezintă odată cu 3008, noua generaţie de posturi auto de conducere i-Cockpit şi sisteme de asistenţă în conducere, inclusiv un regulator adaptativ de viteză cu funcţia Stop (cu transmisie automată EAT6) şi sistemul Hill Assist Descent Control (asistenţă la coborârea în pantă).  La standul de 3.600 de metri pătrţi al Peugeot va fi prezentat şi conceptul 308 R Hybrid cu sisteme de propulsie de 500 CP. Citroen lansază în premieră mondială noului C3,  E-Mehari, SpaceTourer şi oul C4 Picasso. Odată cu noul C3, Citroen prezintă şi noul ConnectedCAMCitroënTM integrat, ConnectNav - sistem de navigaţie conectată 3D cu comandă vocală şi Citroën Connect – sistem de monitorizare, mapping, tracking.

Bariera electrică

Opel va prezenta noul Ampera – e, un electric 100% electric de 204 CP cu o autonomie de peste 400 de kilometri, o revoluţie pe piaţa de profil europeană inspirată din reuşita americană. Chiar dacă a trecut vara, producătorul german va avea la stand o ediție specială a modelului decapotabil Cascada.  Karl este un model din clasa mică pe care Opel pune preţ, motiv pentru care va lansa la Paris versiunea Karl Rocks inspirată din Adam Rocks. Pentru clienţii familişti, Opel la prezenta noul versiune a lui Zafira. Pe frontul luptei pentru maşinile hibridă se anunţă multă concepte sau readaptări a unor modele de serie.  Mitsubishi va arăta un concept care prefigurează viitoarea generaţie de ASX. GT-PHEV va fi capabil să livreze o autonomie electrică de 120 de kilometri și una totală de 1200 de kilometri. Toyota îşi va face simţita prezenta prin Lexus şi un concept UX care anticipează un SUV de mici dimensiuni. Odată cu acesta, constructorul japonez lansează şi o nouă idee de design, nu doar la nivel exterior unde pune accent pe unghiuri extrem de ascuțite și curburi impresionante, dar şi pe consola centrală formată dintr-o structură cristalină cu ecran holografic. Honda va prezenta la Salonul de la Paris cea de a zecea generatie a lui Civic care urmează să fie disponibilă în Europan din primavara anului viitor. Coreenii de la Hyundai anunţă două facelifturi, pentru i10 şi i30, dar şi un concept îndrăzneţ: RN 30, iar Kia va prezenta noua genetraţie de Rio şi un nou Carnes, un monovolum pe care se mizează deşi este primit acest segment auto este primit cu reticienţă pe piaţa europeană.

Germanii, rezervaţi

Industria auto germană îşi respectă cartea de vizită la Paris, chiar dacă nu sunt anunţate prea multe premiere. BMW va prezenta un update la i3 şi un facelift pentru Seria 3 GT. Mercedes îl aduce pe rivalul lui BMW X4 M40i, GLC 43 AMG Coupe fiind capabil să accelereaze de la 0-100 km/h  în 4.9 secunde. Mercedes va mai prezenta două versiunei ale clasei E, un All-terain şi un Estate. Grupul VW pare serios afectat de Dieselgate. Cu toate reducerile de cheltuieli, va fi prezent cu lansări pe mărcile de volum. Skoda va dezveli noul Kodiaq, iar Audi noile A5, S5 şi Q5. Cât priveşte VW, a fost lansat doar un teaser pentru un concept electric.

 

- 1,2 milioane de vizitatori la ediţia precedentă a Salonului de la Paris din 2014

- 16 euro, preţul unui bilet la Salonul de la Paris

- 53 de premiere auto

 

×