Scandalul Dieselgate îi loveşte pe cei de la VW şi acolo unde sperau să nu-i ajungă, în Asia. Sediul Volkswagen din Coreea de Sud a fost percheziţionat de anchetatori, care au ridicat mai multe documente în ancheta privind softul mincinos.
Autorităţile de la Seul deja au înaintat plângere penală împotriva filialei VW din Coreea de Sud şi au aplicat amenzi, după ce au făcut teste în care au dovedit că emisiile au fost măsluite.
Încă din luna noiembrie, la puţin timp după izbucnirea scandalului, coreenii au cerut rechemarea în service pentru remedierea problemelor pentru 125.000 de maşini vândute de grup în penin-sulă, însă cererea a rămas fără niciun rezultat, cum s-a întâmplat, de altfel, la nivel global.
Dar nepăsarea VW în urma scandalului n-a rămas fără urmări printre cumpărătorii din SUA. Pe o piaţă pe care se vând anual peste 17 milioane de maşini, în luna ianuarie au fost comercializate doar 222 de automobile cu motoare diesel, de 20 de ori mai puţin decât în luna ianuarie a anului 2015, sau în oricare altă lună înainte de izbucnirea scandalului.
În vreme ce americanii par că şi-au înţeles drepturile şi i-au ars pe mincinoşi acolo unde-i doare cel mai tare, cumpărătorul român a consumat fără niciun fel de reţinere produsele mincinoase.
Cifra de afaceri a importatorului VW în România a cunoscut o importantă creştere în anul 2015, iar volumul de maşini vândute a fost cu 6,1% mai mare decât cu un an înainte.