x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Angajatul nostru, stăpânul nostru

0
Autor: Diana Scarlat 20 Aug 2019 - 09:00
Angajatul nostru, stăpânul nostru


Dacă până mai ieri, angajatorii își permiteau să selecteze viitorii angajați, din zeci sau chiar sute de CV-uri, sau să le spună oamenilor „Poți pleca, mai sunt 100 ca tine la ușa noastră”, astăzi își pot permite angajații să se comporte la fel cu companiile. Cei mai căutați specialiști de pe piață pot fi „furați”, astăzi, doar dacă firma care face angajări se ridică la nivelul cerințelor angajaților. Pentru a fi competitive pe piața forței de muncă, companiile se duc acum la cursuri de pregătire, nu angajații. Mai sunt și firme care nu înțeleg unde duce deficitul de specialiști de pe piață, dar acestea ar putea rămâne fără angajați, în cel mai scurt timp.

 

Unul dintre cele mai căutate cursuri, în această perioadă, este de branding pentru HR. Companiile care au ajuns la concluzia că le scade profitul, pentru că nu pot lua specialiști buni, din cauza deficitului acut de talente, încearcă să se prezinte într-o lumină pozitivă pe piața recrutărilor, iar pentru a avea succes, în fața concurenței, trebuie să mai investească și într-un altfel de marketing, de data asta adresat viitorilor angajați, nu clienților clasici. „Este un deficit de personal atât de accentuat, încât recrutarea se transformă într-o activitate de marketing. Sunt specialiști care au pe masă mai multe oferte de la angajatori, mai ales în IT. Unii chiar și-au trecut la status: «Dacă vrei să recretezi, nu mă mai căuta!». Companiile au devenit niște produse și sunt acum în situația produselor de la raft, dintr-un magazin. Dacă brandul respectiv este cunoscut, e mai ușor să atragă viitorii angajați. De aceea, există astăzi o nevoie clară de branding al angajatorului”, explică, pentru Jurnalul, Sorin Faur, CEO Academia de HR.

 

Companiile inteligente se „rebranduiesc”

 

În continuare există și angajatori care nu au înțeles care sunt actualele provocări ale pieței, dar au rămas din ce în ce mai puține, pentru că unele deja au intrat în insolvență sau chiar în faliment, după ce nu au mai avut rezultatele cerute de partenerii de business. „Toate companiile inteligente și reprezentative pentru economie au înțeles care este situația și s-au adaptat. Aceste firme care nu își tratează corect angajații reprezintă circa 30% din piață, sunt acele companii care mai au de învățat. Este o estimare personală, chiar dacă nu avem o statistică, în acest sens”, mai spune Sorin Faur. Brandingul de angajator nu este „o fiță” pe piața de HR, ci o necesitate pe care o simt din ce în ce mai multe companii. Iar acest branding nu seamănă foarte mult cu cel clasic, pe care s-au bazat companiile pentru a se adresa clienților. Practic, brandul de angajator poate fi total diferit de cel comercial. Grupul țintă și retorica sunt complet diferite, în unele situații. Un exemplu concludent ar fi o companie foarte cunoscută care fabrică și vinde ambarcațiuni de lux și care are o anumită nevoie de imagine pentru clienți, dar o cu totul altă retorică va folosi pentru angajații de care are nevoie, pentru că sunt persoane cu pregătire profesională diferită, cu percepție diferită. Iar angajații trebuie să fie atrași prin ceva care să-i determine să-și dorească să lucreze la o anumită companie. „Fiecare angajator trebuie să știe în ce constă oferta lui și cum trebuie s-o prezinte viitorilor angajați. Fiecare trebuie să știe exact cum se poziționează pe piața forței de muncă și cum trebuie să li se adreseze viitorilor angajați, pentru a-i atrage”, mai spune specialistul în HR.

 

Ce vor angajații, ca să rămână în firmă

 

Angajatorii și specialiștii în Resurse Umane învață acum ce trebuie să facă pentru a deveni dezirabili pentru talentele de care au nevoie în producție, dar și ce vor angajații, pentru a da randament și pentru a rămâne în companie. Principalele cerințe ale celor care sunt recrutați astăzi au rămas, în ultimii ani, salariul cel puțin la nivelul pieței, la care se adaugă program flexibil, munca de acasă și respect din partea șefilor. Specialiștii în HR atrag atenția asupra nevoii de a le acorda libertate de mișcare angajaților și chiar posibilitatea de a se implica în proiecte pe care să le poată propune și să să le coordoneze până la finalizare, fără a avea o subordonare clasică față de șefi. Libertatea de a acționa, din punct de vedere profesional, munca bazată pe rezultat, nu pe program sau pe subordonare, este acum la fel de importantă ca libertatea de mișcare și alte beneficii materiale și imateriale, pentru angajați.

 

Trebuie să știi dacă brandul tău de angajator este unul vizibil, iar pentru asta trebuie să fie măsurabil. Brandul de angajator este o construcție de sine stătătoare, independentă de imaginea companiei.

 

Sorin Faur, CEO Academia de HR

Citeşte mai multe despre:   angajati

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault
Pentru prima dată de când Gru­pul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele...

Industria de apărare, la limita supraviețuirii

Industria de apărare, la limita supraviețuirii
Galerie Foto Industria de apărare românească se îndreaptă cu pași mari spre colaps, iar sindicaliștii spun că au fost aduși la disperare de indiferența cu care ministrul Economiei Claudiu Năsui tratează problemele...

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent
Galerie Foto În scandalul sutelor de cadavre de oi îngropate la marginea localității Smârdan în loc să fie incinerate după ce au fost scoase de pe nava eșuată în portul Midia în 2019, apar primele trimiteri în...

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară
Prețurile materialelor de construcții s-au dublat în ultimele luni, ca efect al pandemiei. Contractele  semnate deja ar trebui să se modifice, pentru că nicio firmă de construcții nu-și mai permite să...

HoReCa cere deconectarea de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021

HoReCa cere deconectarea de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021
Domeniul HoReCa trebuie deconectat de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021, mai ales că la această dată vor fi vaccinați circa 90% dintre angajați, arată Federaţia Patronatelor din Industria...

Ce trebuie să știi atunci când decizi să schimbi locul de muncă

Ce trebuie să știi atunci când decizi să schimbi locul de muncă
Dacă îți plac provocările sau pur și simplu nu te mai simți confortabil la locul actual de muncă și ai nevoie de o schimbare, atunci cel mai probabil va fi nevoie să depui o cerere de demisie la departamentul de...

Ce cred companiile despre ieșirea din criza economică generată de pandemie

Ce cred companiile despre ieșirea din criza economică generată de pandemie
Circa 46% dintre companiile din România spun că nu sunt afectate de criza economică, iar 60% consideră că în acest an se vor redresa și vor ajunge la nivelul la care se aflau înaintea pandemiei,...

Inflația a scăzut la 3,1% în luna martie 2021. Mâncarea s-a scumpit

Inflația a scăzut la 3,1% în luna martie 2021. Mâncarea s-a scumpit
Inflaţia a scăzut la 3,1% în luna martie 2021, de la 3,2% în perioada precedentă. Produsele nealimentare s-au scumpit cu 4,37%, mâncarea cu 1,59%, iar serviciile cu 2,21%, arată datele Institut...

Traficul cu sturioni sălbatici, tot mai greu de stăpânit

Traficul cu sturioni sălbatici, tot mai greu de stăpânit
Un studiu de piață  privind comerțul cu produse din sturion relevă că aproape o treime din produsele verificate au avut o proveniență ilegală. Realizată de fundația WWF, statistica prezentată oferă...

Sindomet Servcom primește o lovitură cu ranga de un milion de euro pe an

Sindomet Servcom primește o lovitură cu ranga de un milion de euro pe an
Galerie Foto Decizia ministrului Transporturilor de a demola buticurile de la metrou i-a stricat o afacere de peste un milion de euro pe an sindicalistului-șef Ion Rădoi. De la etapa pe răngi, acum s-a trecut la amenințări. În...

Crizele surpriză în pandemie: BICICLETE și HÂRTIE IGIENICĂ

Crizele surpriză în pandemie: BICICLETE și HÂRTIE IGIENICĂ
Galerie Foto Comenzile curg, fabricile nu pot livra produsele din cauza lipsei unor componente. Aceasta este una din „piesele” relansării economieie mondiale care trebuie să pună în mișcare roțile lanțurilor de...

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii
Indicii BET şi BET-TR au urcat, în primele 3 luni ale acestui an, cu peste 14%, de la începutul anului.  În ultimele 12 luni creşterile au fost de 46,7% pentru BET şi de 54,4% pentru BET-TR, arată...

Discriminare pe piața muncii. Angajatorii resping aproape jumătate dintre candidații între 45-54 de ani

Discriminare pe piața muncii. Angajatorii resping aproape jumătate dintre candidații între 45-54 de ani
Angajatorii refuză circa 46% dintre candidații între 45-54 de ani, pe motiv de vârstă. Cele mai defavorizate sunt femeile, 63% din  acestea fiind respinse, în timp ce 37% din bărbați nu sunt...

Condiții de eligibilitate pentru un credit nebancar

Condiții de eligibilitate pentru un credit nebancar
Oricine ştie că un credit ne poate ajuta să ne procurăm lucrurile pe care ni le dorim, de la o locuinţă la mașina mult visată, până la acoperirea cheltuielilor personale, atunci când situaţia noastră...

Salariul mediu net a scăzut în februarie 2021

Salariul mediu net a scăzut în februarie 2021
Salariul mediu net a scăzut la 3.365 lei în luna februarie 2021, cu 30 lei (-0,9%) mai mic față de perioada anterioară. Comparativ cu aceeași lună din 2020, acesta a crescut cu 5,1%,...
Serviciul de email marketing furnizat de