UPDATE: EUROINS nu va continua războiul mediatic
Ca răspuns la comunicatul de presă al ASSAI, EUROINS România anunţă că nu doreşte să mai alimenteze acest război mediatic. "Precizăm că 85% din suma pretinsă de către AUTODARIS ca fiind restantă reprezinta facturi emise în luna ianuarie, termenele scadente nefiind încă depăsite. Subscrierile zilnice ale EUROINS România, de peste 2 milioane de lei, arată că suma de 112.000 lei (aproximativ 25.000 EUR), aflată în dispută, nu afectează sub nicio formă stabilitatea financiară a companiei", se arata intr-un comunicat al companiei.
Razboi total intre Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) si societatea de asigurare Euroins.
In timp ce Euroins spune ca nu are datorii fata de service-ul din Timisoara care a cerut insolventa, ASSAI sustine ca restantele adunate din luna martie 2012 au fost platite de abia dupa ce situatia datoriilor a fost facuta publica iar asiguratorul a facut presiuni pentru musamalizarea scandalului.
Ieri ASSAI a emis un comunicat de presa in care anunta ca Autodaris Car Service SRL, unul dintre membrii asociatiei, a inceput procedura de insolventa a societatii de asigurari Euroins Asigurari. Decizia a fost luata dupa ce Euroins nu a achitat reparatiile autovehiculelor asigurate catre unitatea service, facturile restante adunandu-se din martie 2012.
“Unitatea service a inceput procedura de solicitare a insolventei societatii de asigurari Euroins Asigurari, iar vineri – 01.02.2013, aceasta a notificat Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, institutie care urmeaza sa isi prezinte in termen de 30 de zile avizul, care este unul consultativ”, se arata in comunicatul ASSAI.
Replica Euroins nu a intarziat sa apara, tot prin intermediul unui comunicat de presa prin care se afirma ca toate sumele restante sunt platite, ba mai mult se cere service-ului sa isi retraga afirmatiile nedrepte. “Am fost surprinsi de comunicatul remis ieri de AUTODARIS, cu atat mai mult cu cat la noi situatia financiara aferenta acestui service si altor membri ASSAI este clara. Nu se putea pune problema unor asemenea sume restante", a declarat Mihnea TOBESCU, CEO al EUROINS Romania.
"Speram ca este o neglijenta din partea AUTODARIS, care nu a contabilizat toate platile facute de EUROINS Romania. Asadar, cerem public ca AUTODARIS sa isi retraga acuzatiile nedrepte facute. In caz contrar, EUROINS Romania se va vedea nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri", a completat liderul companiei.
Cand problema parea a se fi rezolvat, ASSAI a revenit cu un nou comunicat in care acuza Euroins de comportament impardonabil si transmiterea “de informatii false si ridicole, cu atat mai mult cu cat, Euroins a recunoscut datoria pe care o avea catre unitatea reparatoare si a achitat plata acestor obligatii in cursul zilei de 05.02.2013, ora 15:55”.
ASSAI sustine ca la scurt timp dupa comunicatul care anunta inceperea procedurii de insolventa, Mihnea Tobescu, presedintele Euroins a contactat service-ul pentru a-i solicita retragerea Cererii de insolventa si transmiterea unui comunicat de presa comun, in schimbul efectuarii platii sumelor restante.
Tobescu a trimis prin e-mail un comunicat de presa care ar fi trebuit sa fie comun, iar vina sa cada pe sistemul de contabilitate al AUTODARIS care “are o eroare din cauza căreia sumele încasate de la EUROINS România nu au fost înregistrate în ultimele luni. Situaţia a fost însă remediată, urmând ca cele două societăţi să îşi continue colaborarea.
Propunerea de comunicat a fost urmata de ordinul de plata al sumelor datorate. In urma refuzului patronului service-ului auto de a semna acel comunicat, Euroins a cerut public service-ului sa isi “retraga acuzatiile nedrept facute”.
Cristian Muntean, directorul ASSAI a comentat situatia: “Este foarte greu sa acoperi adevarul cu o minciuna, mai ales cand aceasta este publica. In final, este o lipsa de respect fata de institutiile media si fata de fostii parteneri de colaborare, situatie care va afecta credibilitatea societatii Euroins si a conducerii acesteia multa vreme.”