x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 100 milioane de lei pentru promovarea turismului

100 milioane de lei pentru promovarea turismului

21 Aug 2011   •   21:00
100 milioane de lei pentru promovarea turismului

Cheltuielile MDRT in 2010 si pana la finele anului in curs pentru promovarea turismului vor depasi 100 de milioane de lei (24 milioane de euro), reprezentand aproape o treime din fondurile europene alocate Romaniei pentru astfel de actiuni. Fondurile totale europene disponiblie pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica in perioada 2007-2013 sunt de 75 mi­lioane de euro.

Din aceasta suma, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a cheltuit in 2010, pentru crearea brandului turistic si pentru diverse evenimente de promovare, 9,87 milioane de lei. Printre evenimentele din 2010 se numara lansarea si prezentarea brandului turistic la expozitia mondiala de la Shanghai, dar si pe pietele din SUA, Marea Britanie, Austria, Germania, Polonia, Franta, Spania, Italia si Rusia.

Peste 19,4 milioane de lei costa o serie de evenimente organizate in acest an, printre care campanii de publicitate prin difuzarea de spoturi publi­ci­tare pe canale tv si pe posturi de radio, creatia, designul si productia pentru sase spoturi publicitare (filme descriptive) de promovare turistica, precum si participarea MDRT la targurile de turism de la Viena, Stuttgart, Madrid, Paris, Boston, Milano, München, New York, Budapesta si Berlin.

Alte 17,7 milioane de lei au fost alocati pentru o campanie de promo­vare prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale tv cu acoperire in­ter­na­tionala, pentru campania de promovare prin intermediul pugilistului Lu­cian Bute si o alta constand in publicitate outdoor prin interme­diul pilotu­lui de Formula 2 World Championship Mihai Marinescu, dar si planul de marketing al Bucurestiului pentru perioada 2011-2015.

Pana la sfarsitul anului, MDRT a alocat 57,3 milioane de lei pentru realizarea de obiecte si materiale promotionale cu rol in promovarea brandului turistic al Romaniei. Suma include si finantarea promovarii Romaniei ca destinatie turistica si a brandului turistic national la Gala Internationala de Box Profesionist organizata de Federatia Romana de Box pe 9 iulie la Bucuresti. In aceasta suma este inclusa si finantarea participarii Romaniei la targurile de turism de la Varsovia, Londra sau Salzburg.

×
Subiecte în articol: economia