Accizele, TVA şi contribuţia la asigurări sociale însumează jumătate din preţul unei beri, susţin reprezentanţii Asociaţiei Berarii României. Aceştia spun că deşi industria berii a mers mai slab în 2010 decât în 2009, producătorii au plătit cu 7 milioane de euro mai mult la buget ca urmare a majorării TVA şi a acizelor.
Datele statistice arată că anul trecut consumul de bere a scăzut cu 3,5% faţă de anul precedent, atingând un volum total de 17 milioane de hectolitri. În ultimii doi ani, piaţa berii a înregistrat o contracţie de 16% faţă de 2008, an în care volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri. Consumul de bere pe cap de locuitor a fost anul trecut de 78 de litri, continuând trendul descedent început în 2009 şi demonstrând faptul că situaţia economică a afectat consumatorii şi obiceiurile de consum, a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei.
Jumătate din vânzările de bere din România sunt reprezentate de sticlele de plastic (49,3%), urmate de berea la sticlă (31,7%), de doză (16%) şi de berea draught, cu o pondere de numai 3%. Berea la PET s-a născut în România pentru că românilor le place să împartă totul cu prietenii, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei Berarii României. „Berea la PET s-a născut în România. România a fost leagănul acestui tip de produs, care s-a extins apoi în Bulgaria, Cehia, Ucraina şi Rusia”, a spus van Karnebeek.